پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم

یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۹

معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم

معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم 

مرورگر گوگل کروم به منظور ارائه خدمات به کاربران و کسانی که از این مرورگر استفاده می‌کنند، خدمات گسترده ای را تدارک دیده است. امروزه افزونه های گوگل کروم به مانند تجهیزات جانبی سایر وسایل الکترونیکی، قابلیت های متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این افزونه ها کمک می کنند تا بتوانید کارایی بیشتری از مرورگر را دریافت کرده و به هنگام جستجو در اینترنت راحت تر اقدام نمایید.

در حالت کلی افزونه های گوگل کروم برنامه هایی هستند که این قابلیت را به شما می دهند تا عملکرد مرورگر را بتوانید با تغییراتی همراه کنید. برخی از این افزونه ها می توانند سرعت گوگل کروم را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. در این بین افزونه های دیگری نیز وجود دارند که امنیت مرورگر را برای شما افزایش داده و با خیالی آسوده کاربران می‌توانند از این مرورگر بهره ببرند. با ما همراه باشید تا بهترین افزونه های گوگل کروم را برای شما بیان کنیم.

پیشنهاد ویژه آترامارت : خرید اقساطی گوشی موبایل 

افزونه گوگل کروم چیست؟

قبل از معرفی بهترین افزونه های گوگل کروم، بهتر است تعریفی از این قابلیت برای شما بیان کنیم. افزونه به یک قابلیت اطلاق می شود که ویژگی های متعددی را در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند اصلاحات مورد نیاز خود را از گوگل کروم دریافت کنند. هدف ار ارائه افزونه های متعدد به کاربران، انجام امور مختلف با راحتی بیشتر است. از جمله قابلیت‌هایی که از افزونه های موجود در گوگل کروم به شما ارائه می‌شود، می‌توان به مسدود کردن نمایش تبلیغات متعدد و افزایش امنیت، بهینه کردن استفاده از حافظه و مدیریت بهتر رمز عبورها اشاره نمود.

همانگونه که مشاهده کردید با استفاده از افزونه های موجود می توانید طیف گسترده‌ای از وظایف اضافه را برای خود فراهم کرده و به راحتی آن‌ها را بتوانید نصب کنید.

بهترین افزونه های گوگل کروم کدامند؟

حال وقت آن رسیده که بهترین افزونه های گوگل کروم که قابلیت های متعددی را برای شما فراهم می کنند را بیان کنیم.

افزونه الکسا Alexa

اگر تا کنون نام الکسا را نشنیده اید، بدون تردید به اندازه کافی فعالیتی در بستر اینترنت ندارید. الکسا به عنوان مهمترین سیستم رتبه بندی وب سایت ها در جهان شناخته می‌شود که اطلاعات مختلفی را جمع‌آوری کرده و بر اساس آن ها، وب سایت های موجود در اینترنت را رتبه بندی می کند. نصب افزونه الکسا در کروم موجب می شود که بتوانید میزان محبوبیت وب سایت خود را مشاهده کرده و سایت‌های مشابه را نیز مورد بررسی قرار دهید.

افزونه AdBlock Plus

یکی از مشکلاتی که کاربران هنگام استفاده از گوگل کروم و سایر مرورگرها با آن مواجه می‌شوند، ارسال تبلیغات متعدد از وبسایت ها است. چنانچه شما نیز با مشکل تبلیغات اذیت کننده مواجه هستید  می توانید این افزونه را بر روی گوگل کروم نصب کرده و اکثر تبلیغات موجود را مسدود کنید. نوع عملکرد این افزونه به شکلی است که می توانید به صورت کلی تبلیغات ارائه شده را مسدود کرده تا هیچ گونه تبلیغی برای شما نمایش داده نشود. در کنار این قابلیت گاهی اوقات شما برخی از تبلیغات را کاربردی دانسته و می توانید آن‌ها را در لیست سفید خود قرار دهید.

در حالت کلی اگر از تبلیغات متعدد خسته می شوید توصیه ما به شما نصب این افزونه است.

افزونه Grammerly

اگر از جمله کاربرانی به شمار می روید که به صورت روزانه مشغول به نوشتن متون انگلیسی هستید، بدون تردید این افزونه از مهم‌ترین نیازهای شما خواهد بود. افزونه کاربردی گرامرلی به شما کمک می کند تا بتوانید ایرادات متن نوشته شده توسط خود را پیدا کرده و به راحتی آن را ویرایش کنید. فراموش نکنید اگر اکانت ویژه این افزونه را خریداری کنید، می‌توانید متن انگلیسی خود را با تغییرات گسترده همراه کرده و یک متن کاربردی‌تر را در معرض دید دیگران قرار دهید.

افزونه آفیس Office

شاید برای شما نیز جالب و غیر قابل باور باشد که یک نرم افزار پرکاربرد و سنگین مانند آفیس را بتوانید از طریق یک افزونه در اختیار داشته باشید.

با این حال کروم شرایطی فراهم کرده که با استفاده از افزونه آفیس به راحتی بتوانید محتواهای مورد نیاز خود را در بستر اینترنت تولید کرده و خروجی نرم افزار را نیز در اختیار داشته باشید. نوع عملکرد این افزونه به شکلی است که پس از بارگذاری متن نوشته شده از طریق پلتفرم های دیگر به راحتی می توانید دسترسی ویژه ای به آن داشته باشید.

افزونه گوگل ترنسلیت

بدون تردید این افزونه هیچ گونه نیازی به معرفی ندارد. گوگل ترنسلیت به عنوان یک پلتفرم ترجمه متن باز به کاربر این امکان را می دهد که تمام زبان‌ های زنده دنیا را به راحتی بتوانند ترجمه کرده و از این ابزار پرکاربرد استفاده نمایند. اگر از افرادی به شمار می روید که وب سایت های متعدد با زبان های گوناگون را مورد بررسی قرار می دهید، نصب افزونه گوگل ترنسلیت به عنوان یکی از بهترین افزونه های گوگل کروم کمک فراوان به شما خواهد نمود. این فرآیند می‌تواند با سرعت بالا تر و عملکرد راحت در اختیار شما قرار گیرد.

افزونه نوتیفیکیشن برای اینستاگرام notification for instagram

همانگونه که می‌دانید یکی از محبوب‌ترین شبکه‌ های اجتماعی که امروزه کاربران مشغول به استفاده از آن هستند، اپلیکیشن و پلتفرم اینستاگرام است. با این حال با توجه به استفاده روزمره شما از این اپلیکیشن محبوب می توانید از بهترین افزونه های گوگل کروم استفاده کرده و برای دریافت آخرین اعلان ها یا نوتیفیکیشن های اینستاگرام از طریق گوگل کروم اقدام نمایید.

افزونه Pushbullet

بدون تردید هنگامی که مشغول به استفاده از سیستم خود هستید، نمی توانید استفاده کاربردی از گوشی‌ های هوشمند خود داشته باشید. به همین علت ممکن است در این شرایط پیام رسان های مختلف شما با دریافت پیام‌هایی مواجه شوند. افزونه مورد نظر به شما کمک می کند تا بتوانید تمام پیام های دریافت شده در واتساپ یا فیسبوک را مشاهده کرده و به راحتی فایل هایی با حجم بالا را به مخاطبان خود ارسال کنید. در این بین فراموش نکنید فایل های دریافتی را نیز می توانید با استفاده از فضای موجود در سیستم خود ذخیره کرده و به هنگام نیاز از آن ها بهره ببرید.

سخن پایانی

علاوه بر مواردی که بیان کردیم و به عنوان بهترین افزونه های گوگل کروم می توان آن ها را نام برد، امروزه این مرورگر قابلیت های متعدد دیگری را نیز در دسترس شما قرار می دهند. به عنوان مثال افزونه هایی برای افزایش سرعت مرورگر و همچنین افزونه هایی جهت افزایش امنیت مرورگر را می ‌توانید مورد استفاده قرار دهید

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.