پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

معرفی برند نیکون

دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵

معرفی برند نیکون

ابر شرکت نیکون

وقتی که برند نیکون را به زبان می آوریم، اگر از واژه ی شرکت برای آن استفاده کنیم مطمئناً در حقش جفا نموده ایم. برند نیکون باید با واژه ی ابرشرکت معرفی شود. ابر شرکت ژاپنی که در زمینه ی اپتیک و تصویر برداری از بهترین های دنیا می باشد. ساخت و تجهیز انواع دوربین عکاسی، انواع لنزهای دوربین و پزشکی، میکروسکوپ و دوربین های مهندسی یا اندازه گیری، دوربین های دو و تک چشمی، دوربین های نظامی، تلسکوپ های زمینی و تجهیزات آزمایشگاهی از جمله محصولات برند نیکون است. اکثریت مردم برند این ابرشرکت را با دوربین های عکاسی آن می شناسند. ابرشرکت نیکون که مقر اصلی آن در شهر توکیو ژاپن قرار دارد، دارای مراکز پژوهشی همواره فعال در سراسر دنیا و با بهره گیری از جدیدترین فناوری ها و تجهیزات علمی این عرصه به فعالیت می پردازند. تمامی محصولات عنوان شده در کنار تجهیزات موتور های اولتراسونیک، نورسنجی های سه بعدی، انواع مدار های پر قدرت و پردازنده های پر سرعت موتور اتوفوکوس و تمامی تجهیزات ویدئو پروژکتور ها از جمله ی لوازمی است که با ساخت برند نیکون در جهان عرضه می شود.

تاریخچه برند نیکون

کویوتا ایواساکی (برادرزاده ی بنیان گذار ابر شرکت میتسوبیشی) به عنوان بنیان گذار ابرشرکت نیکون در سال 1917 بود. این شرکت که در آن زمان با نام نیپون (Nippon) احداث شد و شروع به فعالیت نمود. نیپون برای توسعه فعالیت خود با دو شرکت دیگر نوپا در ژاپن ادغام شد. شرکت فوجی لنز و ایواکی به همراه نیپون یک مرکز تحقیقاتی برای ساخت انواع لنز های اپتیکی تشکیل دادند، که در سال 1923 با افزایش فعالیت توانستند مراکز تحقیقاتی خود را برای تولید محصولات متنوع به سه عدد برسانند. اولین دوربین نیپون با عنوان "میکرون دوچشمی" به بازار عرضه شد. در سال 1931 با همکاری نیپون و یک شرکت آلمانی لنز هایی به نام نیکور (Nikkor) یا نیکو (Nikko) در بازار عرضه شد. برند نیکور تا چند سال ابتدایی مشغول ساخت انواع عدسی های اپتیک برای دوربین عکاسی بود. حتی عدسی های دوربین شرکت کنون نیز از تولیدات برند نیکون بود. برند نیکون با توسعه عدسی های خود برای فعالیت های پزشکی و آزمایشگاهی به مرور فعالیت خود را گسترش داد. شروع جنگ جهانی و تولید دوربین های چشمی نظامی برای نیکون پر رونق شد. در زمان جنگ جهانی دوم برند نیکون گسترش یافت و دارای 19 کارخانه و 23 هزار کارمند شد. کارخانه هایی که شبانه روز می کوشیدند برای ژاپن و متحدانش، دوربین های دوچشمی و پریسکوپ های زیردریایی تولید نمایند.

نخستین دوربین برند نیکون

با شروع 1930 برند نیکون به شهرتی فوق العاده در ژاپن رسید. نیکون اولین بار در سال 1948 و با تمرکز بر محصولات تجاری، دوربین غیرنظامی با برند نیکون را به بازار ارائه کرد. "دوربین عکاسی نیکون 1" که اولین بار توسط یک خبرنگار آمریکایی به دنیا معرفی شد. این خبرنگار با استفاده از این دوربین و لنز های معروف نیکون ژاپن در خلال جنگ دو کره توانست عکس هایی بین المللی تهیه و در سطح جهان ارائه نماید. بعد ها این خبرنگار آمریکایی با تلفیق لنز های برند نیکون بر روی دوربین های لایکا توانست عکس هایی با کیفیت فوق العاده ای را ثبت کند. در کنار دوربین عکاسی نیکون 1، تجهیزات نقشه برداری و لنز های اپتیکی آن نیز توسط برند نیکون تولید و به بازار های جهانی عرضه شد.

برند نیکون در امروز

امروز برند نیکون بیشترین تولید لنز را در سطح دنیا به خود اختصاص داده است. طی 30 سال این ابرشرکت جایزه ی بهترین و با کیفیت ترین لنز دوربین از فستیوال های مختلف جهانی را برخوردار شده است. خط تولید های متفاوت و متنوع تقریباً تمامی مشاغلی که با انواع دوربین یا لنز سر و کار دارند را در بر می گیرد. انواع خط تولید محصولات متنوع و متفاوت توسط ابرشرکت نیکون سبب شده است که جهانیان هیچ کمی و کاستی در زمینه ی دوربین، لنز و تجهیزات آن نداشته باشند. علاوه بر کشور ژاپن، سایر کشور ها نیز خط تولید محصولات و تجهیزات متنوع برند نیکون را به خودشان اختصاص داده اند. کشور هایی مانند تایلند، چین و اندونزی که پس از ژاپن بیشترین تعداد پرسنل و تولیدات را دارند و به جهانیان صادر می نمایند.

در قرن بیستم برند نیکون توانسته پیشرفت قابل ملاحظه ای در تمامی زمینه های دوربینی و لنز ها کسب کند. استفاده از جدیدترین فناوری ها در تولید محصولات متنوع این ابرشرکت سبب شده است که، همواره در دنیا و انواع مشاغل محبوب باشد. برای حرفه ای بودن به سراغ نیکون بروید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.