پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی ایرباد سونی اکسپریا ایر دو

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی ایرباد سونی اکسپریا ایر دو

شرکت سونی در پیرامون MWC 2018  از آخرین مدل ایر باد خود با نام ایرباد اکسپریا ایر دو ( Sony Ear Duo ) رونمایی کرد. این شرکت همچنین در این نمایشگاه زمان عرضه و قیمت این محصول را اعلام کرد. به نظر میرسد که ایر باد جدید سونی با توجه به کیفیتی که دارد بتواند توجه کاربران را به خود جلب کند.

سونی از منطق جدید برای ایرباد خود استفاه میکند که تقریبا میتوان گفت راهکار کاملا متفاوتی در کاهش نویز هدفون های این شرکت در نظر گرفته است. ایرباد سونی در هنگام گوش کردن موسیقی آن را با صدای محیط پیرامون ترکیب می کند و تجربه جدیدی را به کاربر منتقل می کند، که به آن "گوش دادن دوگانه " می گویند. اکسپریا ایرباد دو سونی، به کاربران امکان این را میدهد تا در هنگام گوش دادن به موسیقی نوتیفیکیشن های اخبار و تقویم را دریافت کنند.

یکی از قابلیت های جالب این ایرباد سازگاری آن با دستیار های صوتی موجود همچون سیری و گوگل اسیستنت است، که با توجه به اینکه ازآن در یک سیستم عامل اندروید یا آی او اس استفاده کنیم، عمل میکند.

شرکت سونی ادعا میکند که در این ایرباد از تکنولوژی “The Spatial Acoustic Conductor” که توسعه یافته ی خود این شرکت است بهره گرفته است تا بتواند به درایور اجازه دهد صدای پشت گوش را به طور مستقیم در داخل آن دریافت کند. حلقه ی حامی ایرباد سونی طوری طراحی شده است که قادرست با احاطه به کانال های گوش صدای محیط پیرامون را با موسیقی کاربر ترکیب کند و آن را به کاربر ارائه دهد.

بنظر میرسد این موضوع برای برخی افراد که علاقه دارند در هنگام گوش دادن به موسیقی در آن غرق شوند کمی ناخوشایند باشد، اما اصلا اینطور نیست در واقع میتوان گفت این ایرباد موسیقی را به صورت کنسرت برای شما پخش میکند. در آزمایشی که در محل نمایشگاه CES سال جاری انجام گرفت جذابیت این قابلیت به نمایش گذاشته شد، در این آزمایش دریافتن که شما اگر در حین گوش دادن به موسیقی مثلا در یک مرکز خرید باشید، احساس میکنید که موسیقی به طور زنده در حال اجرا در این مکان میباشد. پس این حس که شما در کنسرت زنده هستید مطمئنا جذاب خواهد بود.

جالب است بدانید که شما با استفاده از این ایرباد میتوانید در هنگام گوش دادن به موسیقی با اطرافیان گفتگو کنید! بدون آنکه حواستان به موسیقی پرت شود و یا آن را از دست بدهید. این در حالی است که شما وقتی از یک هدفون استفاده میکنید به منظور گفتگو با دیگران مجبور هستید از گوش کردن به موسیقی دست بکشید تا بتوانید تمرکز کنید. میتوان گفت این ایرباد کمک میکند تا شما در هنگام گوش دادن به موسیقی در آن غرق نشوید و بتوانید تمرکز خود را بر روی هر کاری قرار دهید، که این یعنی شما میتوانید در حین هرکاری و بدون نگرانی به موسیقی گوش کنید.

پس میتوان نتیجه گرفت که این ایرباد برای عده ی خاصی از کاربران طراحی شده وآنهایی که علاقه به غرق شدن در موزیک دارند جزو این دسته نیستند. همانطور که گفتیم ایرباد سونی برای کسانی طراحی شده که علی رغم علاقه خود به موسیقی به خاطر شرایط کاری قادر به گوش دادن موسیقی نیستند چون نمیتوانند بر روی کار خود تمرکز داشته باشند. ایرباد سونی یک پیشنهاد عالی برای این افراد است حالا میتوانند با خیال آسوده به موسیقی گوش دهند.

سونی ادعا می کند که ایرباد جدیدش دارای دو ویژگی سنجش محتوا و تشخیص فعالیت است، البته باید یاد آور شد که این دو قابلیت فقط در صورت استفاده از یک اپلیکشن اختصاصی بر روی دستگاه هوشمند قابل دست یابی هستند. ایرباد سونی از کنترل ضربه ای و نیز ژست های سر برای کنترل آن پشتیبانی میکند، به این صورت که شما میتونید با تکان دادن سر به تماس دریافتی پاسخ دهید و یا آن را قطع کنید. شما میتوانید با چرخاندن سر به سمت چپ و راست به موزیک قبلی یا بعدی جابجا شوید و یا حتی پوشه را تغییر دهید. ایرباد سونی در ماه می میلادی (اردیبهشت- خرداد) عرضه خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.