پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مزایا و معایب باتری های داخلی گوشی های هوشمند چیست؟

یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

مزایا و معایب باتری های داخلی گوشی های هوشمند چیست؟

مزایا و معایب باتری های داخلی گوشی های هوشمند چیست؟

امروزه تلفن های هوشمند نسبت به نسل پیشین خود تغییرات قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. باتری گوشی ها هم جزو این تغییران هستند. اکثر گوشی های هوشمند امروزی قابل جدا شدن از بدنه نیستند. این باتری های داخلی طرفداران و مخالفان بسیار زیادی دارد.


این نوع باتری ها را که غیرجداشونده یا داخلی می نامند، باعث میشود که دارنده گوشی نتواند یک باتری را جایگزین باتری قدیمی گوشی هوشمند خود کند تا در صورت نیاز آنرا تعویض کند. برای بعضی از خریداران این موضوع مهم هست و نیاز دارند که همیشه یک باتری اضافی را همراه خود داشته باشند تا در صورت نیاز باتری گوشی هوشمند خود را تعویض کنند.


در مقابل خریدارانی هستند که طرفدار باتری های غیر جدا شونده یا همان باتری های داخلی هستند. اعتقاد آنها اینست که جدا کردن باتری از گوشی هوشمند به مرور باعث پایین آمدن عمر دستگاه می شود و با هر بار تعویض باتری گرد و غبار زیادی وارد دستگاه شده که در نهایت باعث میشود عمر دستگاه کاهش یابد.

حتما بخوانید : معرفی بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار


بعنوان مثال به بررسی باتری گوشی HTC One  می پردازیم. کاربران زیادی به کم بودن عمر باتری این گوشی و مصرف انرژی زیاد آن به شرکت سازنده اعتراض کرده اند و نظرات منفی زیادی در رابطه با باتری این گوشی هوشمند در وبسایتهای معروف درج شده است. کاربران عمر مفید باتری این گوشی هوشمند را کمتر از 5 ساعت اعلام کرده اند درصورتیکه گوشی هوشمندی با این صفحه نمایش بزرگ قاعدتا باید از ظرفیت باتری بالایی برخوردار باشد. ضمن اینکه باتری این گوشی داخلی و غیر قابل جدا شدن است. همین مورد شکایت ها را مضاعف کرده است. اگر باتری این گوشی جداشونده بود، کاربران شاکی می توانستند در هر شرایطی باتری دیگری را جایگزین باتری گوشی هوشمند خود کنند و کمتر دست به اعتراض بزنند.


در این بین شرکت موفی یک کیس باتری دار را برای HTC One معرفی کرده است. این نوع کیس ها در خود باتری دارد و امکان شارژ شدن بدون سیم را نیز به کاربر میدهد. با خرید این قاب کاربران یک باتری همراه را همیشه در دستگاه خود بهمراه دارند. قیمت این قاب حدود ۹۹٫۹۵ دلار است. یکی از معایبی که با این بررسی باتری های داخلی مشخص می شود اینست که اگر باتری داخلی گوشی هوشمند شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، شما هیچ راهی ندارید مگر اینکه با آن کنار بیایید و یا قاب باتری دار برای گوشی هوشمندتان بخرید که در بازار موجود باشد. تصویر زیر گوشی HTC One بهمراه قاب باتری دار موفی را نشان میدهد:

همانطور که در تصویر مشخص است، قاب باتری دار موفی ظاهر HTC One را به کلی تغییر داده است. اگر کاربران به ظاهر گوشی هوشمند خود حساس نباشند، این گزینه بسیار مناسب خواهد بود ولی اگر کاربری به ظاهر گوشی هوشمند خود حساس باشد، این قاب گزینه مناسبی نیست. البته باید این را گفت که این نوع قاب ها ضمن اینکه یک باتری یدکی برای گوشی محسوب میشوند، به نوعی محافظ دستگاه هم بوده و باعث می شود که گوشی هوشمند در برابر ضربه ها و صدمات احتمالی مقاوم باشد.


در کل مزایای باتری های داخلی (غیرقابل جدا شدن) عبارتند از:
1- احتمال شکستن قطعات دستگاه کم است.
2- نازک تر بودن و طراحی بدنه زیباتر گوشی نسبت به گوشی هایی که باتری غیرداخلی دارند.
3- احتمال وارد شدن گرد و غبار به داخل گوشی کمتر است.
4- با هر بار تعویض باتری گوشی هوشمند عمر دستگاه کاهش می یابد که این موضوع یکی از نکات مثبت باتری های داخلی است.
5- افزایش نکات ایمنی و کیفیت باتری توسط سازنده.
6- قابلیت ساخت ضد آب بودن گوشی هوشمندی که باتری داخلی دارد.


مزایای باتری های غیرداخلی (قابل جدا شدن) عبارتند از:
1- تعویض راحت باتری در صورت نیاز و یا عدم کاردکرد صحیح باتری
2- جدا شدن راحت باتری از بدنه در صورت نیاز به تعمیر گوشی
3- امکان خرید باتری اضافی به هر تعداد و با قیمت مورد نظر
4- پشتیبانی از MicroSD توسط اکثر گوشی هایی که دارای باتری جداشونده هستند.


انتخاب بسیاری از کاربران خرید یک گوشی با باتری جدا شونده است تا نگرانی از بابت عمر باتری نداشته باشند و راحت بتوانند باتری خود را تعویض کنند.


کلام آخر اینکه گوشی را با باتری داخلی یا باتری جدا شونده بخرید، کاملا به نیاز شما بستگی دارد. اگر زمان زیادی را در بیرون از منزل هستید یا مداوم در سفرید و یا شغل شما در شرایطی است که باید همیشه در دسترس باشید، گوشی های هوشمند با باتری های جدا شونده برای شما مناسب تر است ولی اگر دوست دارید که یک گوشی ضدآب با بدنه ظریف و خوش دست داشته باشید، گوشی های هوشمند با باتری داخلی برای شما مناسب تر است.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.