پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مروری بر تصاویر منتشر شده گلکسی اس ۱۰ پلاس، ۵ دوربین و نمایشگر دارای حفره

پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

مروری بر تصاویر منتشر شده گلکسی اس ۱۰ پلاس، ۵ دوربین و نمایشگر دارای حفره

با هم مروری بر خبرهای جدید در مورد طراحی دوربین و ساختار تصاویر رندر جدید منتسب به گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ، خواهیم پرداخت.

این روزها کاربران گوشی های هوشمند خصوصا علاقه مندان برند سامسونگ بی صبرانه منتظر رونمایی از گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ لایت به عنوان جذاب ترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ می باشند؛ شایعات و خبرهایی مبنی بر طراحی جدید محصولات جدید سامسونگ گلکسی اس، به‌دلیل ۱۰ ساله شدن این برند جذاب نیز به گوش می رسد.

چندی پیش نیز شایعه‌ها و تصاویر افشا شده‌ ای به صورت غیررسمی در مورد  گلکسی اس ۱۰، اس ۱۰ پلاس و اس ۱۰ لایت، فضای مجازی را در نوردید؛ همینطور خبرهایی از وجود حفره در نمایشگر این گوشی‌ها، دوربین اصلی سه‌گانه گرفته تا حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر و بهره مندی از طراحی تمام‌صفحه و خیلی شایعات دیگر در مورد این محصولات که در فضای مجازی به گوش می رسید.

اما سرانجام،‌ وب‌سایت 91Mobiles در یک افشای کاملا غیرمنتظره،‌ اولین رندرهای مربوط به گوشی گلکسی اس ۱۰ پلاس را در اینترنت منتشر نمود که در ادامه‌ به برسی آن‌ها خواهیم پرداخت .

بر اساس تصاویر منتشر شده غیررسمی مربوط  به +Samsung Galaxy S10، ظاهرا  این محصول بار دیگر نیز مجهز به نمایشگری خمیده می باشد. تغییر جدیدی که با  مشاهده اولیه می شود عنوان نمود اس ۱۰ پلاس در گوشه‌ی بالای نمایشگر خود دارای یک حفره‌ی بیضی‌شکل می باشد که کاملا متفاوت با چند نسل قبل سری گلکسی اس می باشد. همچنین شاهد حضور دو دوربین سلفی در داخل این حفره، می باشیم که ظاهرا، ادعای اخیر صفحه‌ی توییتر Ice Universe درست می باشد.

با نگاه بیشتر به ظاهر دستگاه به‌نظر می‌رسد که سامسونگ اندکی حاشیه‌های کناری نمایشگر خود را افزایش داده است و برخلاف کناره های دستگاه حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر را کاهش داده است؛ این عمل منجر به یکنواختی و طراحی ظاهری بهتری برای S10 Plus شده است.

در طراحی قسمت پشتی نیز شاهد ماژول دوربین به صورت افقی شبیه (شبیه به گلکسی نوت ۹) می باشیم. در واقع پنل پشتی مجهز به سه دوربین مجزا می باشد به این معنی که اس ۱۰ پلاس دارای پنج دوربین قدرتمند می باشد. سه دوربین قسمت پشتی آن شامل دوربین اصلی  ۱۶ مگاپیکسلی در کنار دوربین های ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به  لنز تله‌فوتو و ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به لنز واید می باشند.

ویژگی دیگری که رخ نمایی میکند، عدم وجود حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی اس ۱۰ پلاس می باشد؛ در واقع قطعا باید گویای بهره‌مندی اس ۱۰ پلاس از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر خود باشد؛ که بنا بر گفته ها مجهز به حسگری از نوع اولتراسونیک خواهد بود. همچنین بر اساس مشاهدات سامسونگ در طراحی گوشی اس ۱۰ پلاس از دو پنل شیشه‌ای (در قسمت جلو و پشت) با فریمی از جنس آلومینیوم مرغوب برای کناره‌ها آن بهره گرفته است.

برای رونمایی رسمی از گلکسی اس ۱۰ باید تا زمان برگزاری نمایشگاه MWC 2019 در بارسلونا  صبر نماییم، اما میتوان گفت که تقریبا اکثر مشخصات فنی در مورد محصولات جدید هوشمند سامسونگ لو رفته‌اند. از طرفی ظاهرا جدیدترین گوشی سامسونگ مجهز به یکی از تراشه‌های اکسینوس ۹۸۲۰ یا اسنپدراگون ۸۱۵۰ خواهد شد.

این گوشی از ۶ گیگابایت رم همراه با  حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و مجهز به  نمایشگری با اندازه حدود  ۶.۴ اینچی بهره مند خواهد بود. همچنین میتوان درگاه های  USB تایپ C را به ‌همراه اسپیکر و البته جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در قسمت زیرین گلکسی اس ۱۰ پلاس مشاهده نمود. سینی سیم‌کارت و میکروفون را  به احتمال زیاد می توان در قسمت های بالایی دستگاه نظاره گر باشیم. همچنین حضور کلیدهای افزایش و کاهش حجم صدا، کلید پاور و کلید اختصاصی دستیار بیکسبی از دیگر موارد طراحی این گوشی می باشد.

بر اساس اطلاعات منبع این خبر، سامسونگ تامین انرژی  اس ۱۰ پلاس را از منبع تغذیه  ۳٬۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می نماید که  پیشتر شایعاتی مبنی بر که این گوشی قرار است از باتری ۴٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره‌مند گردد شندیده بودیم. در این کنار این موارد می توان حدس زد که گلکسی اس ۱۰ پلاس از سیستم‌عامل اندروید ۹ پای با پوسته‌ی اختصاصی One UI سامسونگ استفاده خواهد نمود.

بر اساس شنیده ها، کمپانی قدرتمند سامسونگ در سال آینده تصمیم به عرضه چهار مدل شگفت انگیز از گوشی گلکسی اس ۱۰ را دارد؛ همچنین گفته می شود قدرتمندترین مدل که فعلا از آن با اسم رمز بیاند ایکس عنوان شده است ، به نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) مجهز خواهد گردید و از ۶ دوربین  قدرتمند  بهره مند خواهد بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.