پربازدیدترین مطالب

سبک زندگی و سلامت

مراقبت از سلامتی و زیبایی در دوران قرنطینه

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۵

مراقبت از سلامتی و زیبایی در دوران قرنطینه

مراقبت از سلامتی و زیبایی در دوران قرنطینه

دغدغه‌ها و نگرانی­های ذهنی، اغلب زمینه ‌ساز بیماری‌های مختلفی هستند که رفته رفته بر روی سلامتی و زیبایی هم تاثیر می‌گذارند. یکی از بهترین راهکارها برای دستیابی به آرامش به‌ خصوص در این روزها که نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا وجود دارد، تمرینات تنفس عمیق و ریلکسیشن و مراقبه است.

این روزها، قرنطینه خانگی به دلیل شیوع این ویروس منحوس، مهم‌ترین توصیه برای حفظ سلامتی محسوب می‌شود، این دوران احتمالا برای همه ما با کسالت و بی‌حوصلگی و از سویی استرس و نگرانی ناشی از بیماری همراه است که می‌تواند بر سلامتی و زیبایی پوست و موهایمان تاثیر بگذارد. از این‌رو بایستی از این فرصت خانه نشینی در جهت مثبت و برای انجام مراقبت‌هایی که شاید قبلا به دلیل مشغله‌های زندگی فرصت انجام آنها پیش نمی‌آمد، استفاده کنیم.

دوری از استرس؛ اولین توصیه برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست

امروزه تاثیر استرس بر سلامتی تمام اندام‌های بدن از جمله شادابی ظاهری پوست، کاملا ثابت شده است. پس توصیه میکنیم هر روز صبح و شب قبل از خواب، ده دقیقه را برای ریلکسیشن یا تن ‌آرامی و دور شدن از افکار ناراحت‌کننده اختصاص دهید. تنها کافیست در اتاق ساکتی بنشینید، چشم‌هایتان را بسته و نفس های عمیق بکشید. به رویاهای خود فکر کنید، تجربه های سختی که از سر گذرانده اید را به یاد آورید و به خود بگویید که از پس تمامی آن ها برآمدم و اکنون نیز افرادی با شرایط بسیار سخت‌تر از من نیز در این دنیا زندگی می‌کنند. در نهایت خود را به رویاها و خاطرات شیرین بسپارید و اعضای خانواده و دوستان و عزیزانتان را که سلامت و در قید حیات هستند را به خاطر آورید. مجدد چند نفس عمیق بکشید و از احساس آرامشی که به دست آورده اید، لذت ببرید.

داشتن خواب منظم و تغذیه سالم و متعادل

در این روزهای خسته کننده ی قرنطینه بسیاری از افراد شب‌ها را تا دیر وقت مشغول بازی با گوشی موبایل، تماشای تلویزیون و مصرف تنقلات هستند و روزها نیز تا نزدیک ظهر در خواب هستند. با این که این سبک زندگی طی یکی دو شب تاثیرات منفی خود را نشان نمی‌دهد اما به‌ مرور زمان، تکرار این روند بر سلامتی و زیبایی این افراد تاثیر خواهد گذاشت. افزون بر اضافه وزن و افزایش زمینه ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل دیابت، تاثیر این سبک زندگی بر شادابی و زیبایی پوست هم کاملا اثبات شده است و با عوارضی نظیر جوش‌های پوستی، تورم، تیرگی و چروک‌ دور چشم، خستگی و رنگ‌پریدگی در چهره نمایان می‌شود. پس بهتر است در این دوران نیز به رعایت سبک زندگی سالم به خصوص خواب کافی و تغذیه متعادل و مناسب توجه جدی داشته باشید.

چند دقیقه ورزش در طول روز

متاسفانه این روزها نمی‌توان در پارک ها و بوستان ها پیاده‌روی کرد یا در باشگاه به تمرینات گروهی ادامه داد، اما این ها نباید توجیهی برای تنبلی و بی‌تحرکی باشد. حتی در منزل هم باید روزانه چند دقیقه را‌ به ورزش کردن اختصاص دهید. پس حتما طناب زدن، نرمش، یوگا و هر نوع ورزش دیگری که دوست دارید را در برنامه روزمره خود بگنجانید، تا هم تناسب اندام خود را از دست ندهید و هم کسالت و خستگی را از خود دور کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.