پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مایکروسافت به دنبال کارآمد تر کردن Cortana

یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

مایکروسافت به دنبال کارآمد تر کردن Cortana

      اما به نظر می‌رسد این کمپانی با در نظر داشتن اهداف بسیاری برای یکپارچه سازی دستیار صوتی خود با ویندوز ۱۰، کورتانا را به حالت شناوردر این سیستم‌عامل مجهز خواهد کرد.

       شرکت مایکروسافت در اواسط سال جاری میلادی کورتانا را برای اولین بار در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار داد. حال این کمپانی قصد دارد، بروزرسانی جدیدی با اسم رمز Redstone برای ویندوز ۱۰ آماده کند تا به واسطه‌ی این بروزرسانی، دستیار صوتی بیش از هر زمان دیگری قدرتمندتر شود.

       از این‌رو براساس آخرین گزارشات، مایکروسافت در تلاش است تا کورتانا را به یک ابزار شناور در ویندوز تبدیل کند. توسط این حالت شناور، کورتانا می‌تواند در مواقع ضروری بر روی اسناد مختلف حضور داشته و اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه کند. کورتانا به جای یک کاراکتر انیمیشنی همچون «کلیپی»، به عنوان یک ابزار جستجوی قدرتمند عمل خواهد کرد.

      علاوه بر این مایکروسافت در نظر دارد تا بیش از هر زمان، در این بروزرسانی کورتانا را با آفیس ۳۶۵ همگام کند تا در این صورت استفاده‌ی مستقیم از خدمات ویندوز ۱۰ سهولت یابد. با این ویژگی اهالی کسب و کار می‌توانند از ویندوز ۱۰ به عنوان یک واسطه در پروژه‌های مختلف بهره‌مند شوند؛ همچنین کورتانا نیز می‌تواند تشخیص دهد که هر فرد در حال انجام کار بر روی چه سندی است. کورتانا در این حالت به تمامی اعضای یک تیم کسب و کار می‌تواند اطلاعات مفید و کاربردی را ارائه دهد.

 

     کورتانا در بروزرسانی آتی به برخی ویژگی‌های دیگر نیز مجهز خواهد شد که به واسطه‌ی آن‌ کاربر می‌تواند به اطلاعات مربوط به این دستیار صوتی و فعالیت‌های خود از یک دستگاه‌ دیگر نیز دسترسی داشته باشد. البته همان طور که مطلع هستید، کورتانا برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس ارائه شده که مایکروسافت در نسخه‌ی اندرویدی این قابلیت را فراهم کرده که دستگاهی که دارای ویندوز ۱۰ می باشد، به تماس‌های از دست رفته‌ی موبایل اندرویدی خود به صورت پیام متنی پاسخ دهید. «Task Communication» یکی از قابلیت‌های کورتانا این است که به واسطه‌ی آن امکان پیگیری امور در دستگاه‌های مختلف میسر می‌شود و این قابلیت در بروزرسانی‌های آتی ویندوز ۱۰ بسیار بهینه‌تر خواهد شد.

      البته براساس آخرین گزارش‌ها، بروزرسانی Redstone قابلیت هایی مانند استفاده از افزونه‌ها در مرورگر اج مجهز شده که به نظر می‌رسد این بروزرسانی طی روز‌های آتی آماده ارائه خواهد بود.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.