پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی؟

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۰

لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی؟

اگر از شما سوال پرسیده شود که لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی، مطمئنا برای پاسخ دادن به آن دچار تردید می‌ شوید. در عین حال به واسطه اینکه امروزه بسیاری از کاربران با دستگاه‌ های لمسی مانند گوشی‌ های موبایل و تبلت سر و کار دارند، انتخاب لپ‌ تاپ‌ هایی با صفحه نمایش لمسی را ترجیح می‌ دهند. با توجه به اینکه استفاده از صفحه نمایش‌ های لمسی نسبت به صفحه نمایش‌ های معمولی راحت‌ تر است، بخش زیادی از کاربران ترجیح می‌ دهند که این سری از لپ‌ تاپ‌ ها را انتخاب کنند.

در چند سال اخیر گوشی‌ های هوشمند و تبلت‌ها به عنوان جز جدایی ناپذیر زندگی توسط هر فردی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. اما آیا اینکه لپ‌ تاپ لمسی از لپ تاپ معمولی بهتر است نیاز بررسی از زوایای مختلف خواهد داشت.

لپ تاپ‌ های لمسی دارای ایرادهایی هستند. در کنار تمام ویژگی‌ ها و مزایایی که این سری از لپ‌ تاپ‌ ها دارند، برخی از نقاط ضعف نیز ممکن است شما را خرید آن ها منصرف کنند. با ما در آترامارت فروشگاه خرید اقساطی لپ تاپ همراه باشید تا به بررسی پاسخ این سوال که لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی، بپردازیم.

مقایسه لپ تاپ لمسی و معمولی

هنگام خرید لپ تاپ لمسی یا معمولی باید در کنار نوع صفحه نمایش به سایر مشخصات آن یعنی پردازنده، کارت گرافیک، رم و هارد نیز پرداخته شود. بسیار مهم است لپ‌ تاپی که خریداری می‌ کنید از مشخصات و امکانات قابل قبولی برخوردار باشد. لپ‌ تاپ‌ های لمسی امروزه در مدل‌ های مختلف مانند سرفیس، هیبریدی و لپ تاپ لمسی معمولی روانه بازار می‌ شوند. در طرف دیگر لپ‌ تاپ‌ های معمولی نیز با امکانات خارق العاده برای انجام بازی می‌ توانند مورد استفاده قرار گیرند. برای یافتن گزینه برتر بین لپ‌ تاپ لمسی و معمولی باید از مزایا و معایب هر کدام از این دستگاه‌ ها آگاهی یابید.

مزایای لپ تاپ لمسی

لپ تاپ‌ های لمسی دارای مزایایی هستند که خرید آن ها را برای هر کاربری جذاب کرده‌ اند. از جمله مهم‌ ترین مزایای لپ تاپ لمسی در مقایسه با لپ تاپ معمولی می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

صفحه نمایش با کیفیت

مقایسه صفحه نمایش لپ تاپ لمسی با لپ تاپ معمولی نشان می‌ دهد که در اکثر اوقات نمایشگرهای لپ‌ تاپ‌ های لمسی کیفیت بهتری دارند. از نظر منطقی با توجه به اینکه کاربر برای خرید لپ‌ تاپ لمسی هزینه‌ های زیادی پرداخت می‌ کند، باید از یک صفحه نمایش با کیفیت بهتر و سخت‌ افزار توانمندتر بهره ببرد. کیفیت صفحه نمایش لپ‌ تاپ‌ های لمسی بهتر بوده و با درخشش بیشتر، دقت رنگ بالاتر و گامای مناسب‌ تر در اختیار کاربر قرار می‌ گیرد. بخش زیادی از لپ‌ تاپ‌ های لمسی دارای صفحه نمایشی با ابعاد ۱۳ اینچ هستند. این در حالیست که لپ‌ تاپ‌ های معمولی را می‌ توان با مانیتور های بین ۱۱ تا ۱۸ اینچ خریداری کرد.

اگر به عنوان یک هنرمند، گرافیست، عکاس و ویدیوگرافر قصد انتخاب لپ تاپ بین مدل‌ های لمسی و معمولی را دارید، توصیه می‌ کنیم که به سراغ خرید لپ‌ تاپ لمسی بروید.

ناوبری آسان‌ تر

مقایسه لپ تاپ لمسی و معمولی نشان می‌ دهد که قابلیت تاچ اسکرین کاربران را یاری می‌ کند تا از قدرت انعطاف پذیری بیشتری بتوانند بهره‌ مند شوند. با استفاده از تاچ اسکرین لپ‌ تاپ لمسی به راحتی می توانید بین صفحات مختلف و منوها مانور داده و آسان‌ تر جابجا شوید. به واسطه اینکه تمام افراد سال‌ هاست با گوشی‌ های هوشمند سر و کار دارند، تجربه طبیعی‌ تر و بهتری را هنگام استفاده از لپ‌ تاپ‌ های لمسی کسب خواهند کرد. علاوه بر این به واسطه قابلیت چند لمسی بودن صفحه نمایش‌ های لپ‌ تاپ‌ های لمسی، ۲ کاربر می‌ توانند به صورت همزمان عملیات‌ های لازم را بر روی آن پیاده سازی کنند. شرایطی که می‌ تواند برای فرآیندهای تدریس و آموزش بسیار مفید باشد.

گزینه ای ایده آل برای انجام کارهای طراحی و هنری

یکی دیگر از برتری‌ های لپ تاپ لمسی نسبت به لپ تاپ معمولی، راحتی کار برای طراحی است. اگر از جمله افرادی به شمار می روید که علاقه مند به انیمیشن سازی، طراحی، نقاشی و کارهای هنری هستید، می‌ توانید از لپ‌ تاپ‌ های لمسی نهایت استفاده را ببرید. با توجه به اینکه این سری از لپ‌ تاپ‌ ها را با دست‌ ها و قلم نوری می‌ توانید هدایت کنید، برای کارهای هنری نسبت به استفاده از موس دقت و کنترل بهتری در اختیار شما خواهند گذاشت. یک هنرمند می‌ تواند حالت‌ های مرسوم تصاویر را بسیار خلاقانه‌ تر با لپ‌ تاپ‌ های لمسی ویرایش کند.

لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی

استفاده از کیبورد پشتیبان

گاهی اوقات لپ‌ تاپ‌ ها دچار مشکلات سخت‌ افزاری و ایراد در لوازم جانبی می‌ شوند. به عنوان مثال اگر به هر نحوی صفحه کلید لپ تاپ لمسی خراب شود، به هیچ عنوان نگرانی بابت استفاده از آن نخواهید داشت. کاربر می‌ تواند در این زمان از تاچ اسکرین لپ‌ تاپ خود استفاده کرده و عملیات‌ های مورد نیاز را انجام دهد.

امکان یادداشت برداری

گاهی اوقات نیاز دارید که از لپ تاپ خود یادداشت بردارید. لپ تاپ‌ های لمسی در این سناریو می‌ توانند به شدت عملکرد بهتری داشته باشند. کاربر بدون دردسر به جای تایپ کردن روی کیبورد قادر به کپی کردن یک متن است. دانشجویان می‌ توانند در کلاس برای نت برداری از لپ‌ تاپ لمسی استفاده کنند. با توجه به اینکه قلم‌ های نوری و استایلوس امروزه برای نگارش یادداشت‌ ها و بالا بردن سرعت کار بر روی این دستگاه‌ ها قرار می‌ گیرند، به راحتی می‌ توانید از آن ها استفاده کنید. دانشجویانی که در رشته‌ های ریاضی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند و با فرمول نویسی سر و کار دارند، می‌ توانند از لپ‌ تاپ‌ های لمسی به راحتی استفاده کنند.

مناسب برای انجام بازی‌ های کامپیوتری

یکی دیگر از ویژگی‌ ها و مزایای لپ تاپ لمسی، قابلیت استفاده به عنوان لپ‌ تاپ گیمینگ است. برای اجرای بازی‌ های کامپیوتری، لپ‌ تاپ‌ های لمسی لذت کار را چندین برابر می‌ کنند. با توجه به سرعت بالای این لپ‌ تاپ‌ ها و کیفیت صفحه نمایش آن ها گیمرها می‌ توانند از انجام بازی‌ ها نهایت لذت را ببرند.

معایب لپ تاپ لمسی

در کنار نقاط قوت می‌ توان چند نقطه ضعف برای لپ‌تاپ لمسی نیز عنوان کرد. شاید این نقاط ضعف سبب شوند که بسیاری از کاربران به سراغ خرید لپ‌تاپ معمولی بروند. برخی از نقاط ضعف لپ‌ تاپ‌ های لمسی به شکلی هستند که برای کاربران غیر قابل تحمل بوده و جذابیت آن ها را از بین می‌ برد.

ارگونومی نامناسب

یکی از بزرگترین نقاط ضعف لپ‌ تاپ‌ های لمسی، ارگونومی نامناسب آن ها در مقایسه با لپ‌ تاپ معمولی است. پس از استفاده بلند مدت از لپ‌ تاپ‌ های لمسی ممکن است آسیب‌ هایی به کمر، چشم و گردن کاربر وارد شود. علاوه بر این استفاده مداوم از دست ها برای لمس کردن صفحه نمایش نیز برای کاربران خسته کننده خواهد بود. اگر به صورت مداوم برای انجام کارهای خود از قابلیت لمس لپ‌ تاپ، گوشی و تبلت استفاده کنید، با اختلال‌ های عصبی و بینایی مواجه می‌ شوید. یادآور می‌ شویم که در کوتاه مدت و استفاده کم از لپ‌ تاپ‌ های لمسی این مشکلات به وجود نخواهند آمد.

عمر کمتر باتری

یکی از دلایلی که ممکن است سبب شود لپ تاپ معمولی از لپ‌ تاپ لمسی بهتر باشد، عمر باتری این دستگاه‌ ها خواهد بود. با توجه به اینکه صفحه نمایش لپ‌ تاپ‌ های لمسی باید به صورت مداوم روشن باشد و استفاده زیادی از آن می‌ شود، مصرف باتری بالاتری دارند. اگر به دنبال رفع این نقطه ضعف هستید، می‌ توانید در کنار باتری اصلی یک باتری یدکی نیز خریداری کنید.

قیمت بالاتر

هنگامی که قصد پاسخ به سوال لپ تاپ لمسی بهتر است یا معمولی را دارید باید قیمت هر دو دستگاه را نیز در نظر بگیرید. طبیعتا به واسطه اینکه لپ‌ تاپ‌ های لمسی کارایی بیشتری دارند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. با توجه به اینکه لپ‌ تاپ‌ های لمسی تجربه هیجان انگیزتری را نسبت به لپ‌ تاپ‌ های معمولی برای کاربران به وجود می‌ آورند، لازم است که هزینه بیشتری برای خرید آن ها پرداخت کنید.

دوام پایین‌ تر

یکی از مهمترین دغدغه‌ های کاربران هنگام خرید لپ تاپ، دوام و قدرت ماندگاری این دستگاه‌ هاست. لپ تاپ های لمسی بسیار شکننده و حساس هستند. به همین علت باید برای مراقبت از آن ها دقت بیشتری داشته باشید. علاوه بر این مکانیزم لولای نمایشگر لپ‌ تاپ‌ های لمسی نیز در هنگام استفاده به گونه‌ ای است که معمولا فشار بیشتری را تحمل خواهد کرد. اگر به هر دلیلی صفحه نمایش لپ تاپ لمسی دچار ایراد شود، هزینه‌ های بسیار زیادی برای تعمیر و تعویض آن نسبت به تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ معمولی باید پرداخت کنید.

وزن بالای لپ تاپ لمسی

جالب است بدانید که لپ‌ تاپ‌ های لمسی نسبت به لپ‌ تاپ‌ های معمولی وزن بسیار بیشتری دارند. با توجه به این شرایط حمل کردن این دستگاه‌ ها برای کاربر سخت‌ تر می‌ شود. فراموش نکنید که برای بسیاری از کاربران بالا بودن وزن مهم نبوده و همچنان ترجیح می‌ دهند به سراغ خرید این دستگاه‌ ها بروند.

لپ تاپ لمسی بهتر است یا لپ تاپ معمولی؟

با مقایسه لپ تاپ لمسی و معمولی به اطلاعات لازم در خصوص کیفیت ساخت و ویژگی‌ های هر کدام دست پیدا نمودید. اگر به عنوان یک کاربر عادی اگر قصد خرید لپ‌ تاپ را دارید و ویژگی‌ های صفحه نمایش برای شما اهمیت چندانی ندارند، توصیه می‌ کنیم به سراغ خرید لپ تاپ معمولی بروید. با توجه به اینکه لپ‌ تاپ‌ های معمولی از لحاظ اقتصادی نسبت به لپ‌ تاپ‌ های لمسی توجیه بیشتری دارند، برای این دسته از کاربران انتخابی مناسب‌ تر هستند.

در طرف مقابل طراحان گرافیک، دانشجویان رشته ریاضی و مهندسی، معمارها و تدوینگرها باید از بین لپ تاپ لمسی و معمولی گزینه‌ ای را انتخاب کنند که شرایط را برای انجام عملیات آسان‌ تر کند. به همین علت لپ تاپ لمسی برای این دسته از کاربران می‌ تواند مناسب‌ تر باشد.

لپ تاپ‌ های لمسی به دانشجویان کمک می‌ کنند تا بتوانند متن‌ های مختلف را با استفاده از دست خط خود به راحتی نوشته و برای نت برداری و کشیدن نمودارها نیز اقدام نماید.

اگر قیمت لپ تاپ لمسی و قیمت لپ تاپ معمولی برای شما در اولویت نیست، توصیه می‌ کنیم که لپ‌ تاپ‌ های لمسی را بررسی کرده و انتخابی جذاب‌ تر داشته باشید.

جمع ‌بندی

این روزها انواع لپ‌ تاپ‌ های معمولی و لمسی توسط برندهای مختلف روانه بازار می‌ شوند. جذابیت استفاده از لپ‌ تاپ‌ های لمسی سبب شده است عده‌ ای از افراد برای خرید این دستگاه‌ ها ترغیب شوند. اگر به دنبال خرید لپ‌ تاپ لمسی به صورت نقد و اقساط هستید و یا قصد خرید انواع لپ‌ تاپ معمولی از برندهای مختلف را دارید، ما در فروشگاه آترامارت مدل‌ های مختلفی از این دستگاه‌ ها را در اختیار شما قرار داده‌ ایم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.