پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

لوازم جانبی کامپیوتر و لپ‌تاپی که به آن ها نیاز داریم

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

لوازم جانبی کامپیوتر و لپ‌تاپی که به آن ها نیاز داریم

بازار لوازم جانبی این روز‌‌ها بسیار داغ است. شاهد ظهور لوازم‌‌ جانبی جدید آن هم به طور روزانه هستیم. برخی از این لوازم واقعا کاربرد خاصی ندارند، اما برخی نیز بسیار کاربردی و مهم هستند. در این مقاله به برخی از لوازم جانبی مهم و پرکاربرد لپ‌تاپ و کامپیوتر خواهیم پرداخت.

‌‌هارد اکسترنال
از مهم‌ترین لوازم جانبی ‌‌لپ‌تاپ‌‌ها و کامپیوتر‌‌ها، ‌‌هارد اکسترنال External Hard Drive است. این ‌‌هارد برای کاربرانی که شرایط زیر را دارند به صورت ویژه لازم است و این افراد به آن نیاز پیدا خواهند کرد:

افرادی که به نسخه‌‌های پشتیبان نیاز دارند، همان کسانی که عادت دارند تا از فایل‌های روی حافظه لپ‌تاپ یا کامپیوترشان بک آپ Back Up بگیرند.
افرادی که باید حجم زیادی از فایل‌‌ها را با خود جابه‌جا کنند.
کسانی که فایل‌‌های ویدیویی و صوتی زیادی دارند و می‌خواهند بدون از دست دادن آنها از شرشان روی‌‌هارد دستگاه خلاص شوند.
هارد‌‌های اکسترنال معمول در بازار ایران 1‌ترابایت تا 2‌ترابایت ظرفیت دارند، این ‌‌هارد‌‌ها در وزن و حجم و رنگ‌‌های مختلف در دسترس هستند.

مودم همراه
‌‌لپ‌تاپ شما بدون ارتباطات چندان به درد شما نخواهد خورد. ارتباطات نیز بدون اینترنت برقرار نخواهند شد. به همین خاطر است که امروزه مودم‌‌های G4 در ایران پر‌طرفدار شده‌اند. امروزه دیگر کاربران بدون اینترنت، با ‌‌لپ‌تاپ خود کار چندانی نمی‌توانند انجام دهند، از طرف دیگر اینترنت کندی که مدام قطع شود نیز به کار کاربران نمی‌آید، لذا مودم‌‌های همراه در این وضعیت از اهمیت زیادی برخوردار می‌شوند. موقعیت‌‌های زیر شدیدا به مودم‌‌های همراه نیاز دارند:

وقتی در مکانی هستید که اینترنت در آنجا یافت نمی‌شود.
وقتی کار شما با اینترنت انجام می‌شود و احتمال قطعی یک سورس Source یا منبع وجود دارد.
وقتی دوست دارید همیشه از اینترنت پر سرعت G4 بهره ببرید؛ مثلا برای بازی و یا تماشای فیلم به صورت آنلاین.
زمانی که دوست دارید علاوه بر گوشی همراهتان، لپ‌تاپتان نیز به اینترنت پرسرعت متصل باشد.

اسپیکر
توصیه می‌شود به جای بالا بردن صدا، قدرت کلمات را افزایش دهیم. اما اگر هر دو را با هم در دسترس داشته باشیم چه طور؟ پخش یک موزیک با صدای خوب و کیفیت عالی یک تیر و دو نشان است؛ شنیدن کلمات پر قدرت با صدای با کیفیت. تا الان متوجه شده‌اید که در مورد چه سخن می‌گوییم. عضو بعدی لیست لوام جانبی ضروری دستگاه شما اسپیکر Speaker یا همان بلندگو است. برای خرید اسپیکر باید دقت کنید، این وسیله دارای تنوع بسیار زیادی در بازار خود می‌باشد، لذا باید با توجه به انتظاراتی که از آن دارید این وسیله را خریداری کنید.

کارت گرافیک مناسب
دیدن تصویر خوب می‌تواند یک کمک عالی به چشم کاربرانی باشد که مدام باید به صفحه‌نمایش خیره شوند. اما از طرف مقابل استفاده از یک کارت گرافیک می‌تواند حجم عملیات مربوط به پردازنده را کاهش داده و سرعت سیستم را بالا ببرد. پس می‌توان برای کسانی که از سرعت پایین دستگاهشان کلافه شده‌اند و دوست دارند سرعت بالا را تجربه کنند، یک کارت گرافیک خوب تجویز کرد.

هدفون - هدست
یک ‌‌لپ‌تاپ کامل وقتی کامل می‌شود که از لوازم جانبی شامل هدفون، هدست و میکروفون برخوردار باشد. مخصوصا افرادی که در شرایط ذیل قرار دارند به شدت به این لوازم احتیاج پیدا خواهند کرد:

از دانشجویان آنلاین هستید، کسانی که به صورت آنلاین مقاله پرزنت می‌کنند و سر کلاس‌‌های اینترنتی می‌روند.
از علاقه‌مندان عرصه موسیقی هستید و به جزئیات آهنگ‌‌های پخش شده اهمیت زیادی می‌دهید.
با استفاده از اسکایپ با دوستانتان در خارج از کشور و یا حتی داخل کشور به‌طور مداوم ارتباط برقرار می‌کنید.
شغلتان با فایل‌‌های صوتی در ارتباط است و باید صدا‌‌ها را به دقت گوش کنید.
تمرکز بالا و بلوکه کردن صدا‌‌های اطراف به کار شما کمک می‌کند و از دسته کسانی هستید که نیاز به تمرکز بالا در حین کار دارید.

اگر از افراد بالا هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم با دقت زیاد دست به خرید بزنید و با شناخت کامل، لوازم جانبی مورد نیاز خود را اعم از هدفون و  میکروفون خریداری کنید.

فن مناسب
از لوازم پرکاربرد دیگر می‌توان به فن‌‌های خارجی اشاره کرد. افرادی که زیاد از ‌‌لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند به شدت به این وسیله نیاز دارند. این فن‌‌ها باعث کنترل دمای دستگاه خواهد شد و طول عمر دستگاه را بالا خواهند برد.

موس ها
شاید از کسانی باشید که بگویید می‌توان بسیاری از کار‌‌ها را بدون استفاده از ماوس یا موشواره انجام داد، اما مطمئنا می‌دانید که خیلی از کار‌‌ها را نیز نمی‌توان بدون استفاده از ماوس انجام داد. و اینکه این ماوس‌‌ها هستند که زود‌تر از بقیه خراب می‌شوند و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. برای همین انتخاب یک ماوس خوب به شدت به کاهش هزینه‌‌های شما کمک می‌کند. امروزه این ماوس‌‌های بلوتوثی و بی‌سیم هستند که جای ماوس‌‌های سیمی‌را گرفته‌اند. معمولا افرادی که با فاصله زیاد از مانیتور با دستگاه کار می‌کنند از این ماوس‌‌های  بی‌سیم به‌خوبی استقبال کرده‌اند. اما ماوس‌‌های سیمی ‌نیز مزیت‌‌های خودشان را دارند، سرعت بالا و عدم نیاز به باتری و شارژ از مهم‌ترین امتیازات ماوس‌‌های سیمی ‌به‌شمار می‌روند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.