پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

عدم پشتیبانی APUهای دسکتاپ در Renior از نسخه ۴.۰ Pcie

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

عدم پشتیبانی APUهای دسکتاپ در Renior از نسخه ۴.۰ Pcie

عدم پشتیبانی APUهای دسکتاپ در Renior از نسخه 4.0 Pcie

شایعات حاکی از آن‌‌اند که APUهای دسکتاپ نسل چهارم Ryzen موسوم به Renoir که بر پایه ریزمعماری Zen 2 توسعه یافته‌اند، احتمالاً فاقد نسل چهارم PCI-Express خواهد بود. اما این احتمال از کجا منشا گرفته است؟ این مسئله پس از انتشار صفحه اطلاعات محصول مربوط به چیپست مادربوردهای B550 در BIOSTAR محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

 

فروش ماردبردهای بایواستار

 

فروش اقساطی مادربرد های بایواستار

 

شرکت AMD پیش از این مدعی شده بود که B550 از پیکاسو پشتیبانی نمی‌کند که از این مسئله می‌توان نتیجه گرفت پردازنده‌های Ryzen و گرافیک‌های Radeon Vega که در صفحه محصولات BIOSTAR به آن‌ها اشاره شده بود، باید همان Renoir باشند. در پلتفرم‌های موبایل، پردازنده‌های سری Ryzen 4000H و Ryzen 4000U فاقد پشتیبانی از PCIe نسل 4.0 هستند؛ اما انتظار می‌رفت که شرکت AMD در پلتفرم‌های مبتنی بر سوکت AM4 از PCIe نسل چهارم استفاده کند.

عدم پشتیبانی از نسل چهارم PCle پیامدهایی برای Renoir خواهد داشت. باید این‌طور بگوییم که این APU همانند نسخه‌های پیشین خود، تنها 8 مسیر PCIe برای PEG (گرافیک‌های مجزای PCI-Express یا اسلات x16 که به صورت معمول برای کارت گرافیک استفاده می‌شود) اختصاص داده است. در صورتی که این خطوط از نسل 3.0 باشند، حتی کارت‌های گرافیک جدید AMD مانند RX 5700 XT موسوم به Navi یا Ampere از سری GeForce با وجود قابلیت پشتیبانی از PCI-Express Gen 4.0 x16 مجبور خواهند بود از رابط داخلی PCI-Express Gen 3.0 x8 استفاده کنند. در آینده و پس از معرفی کارت‌های گرافیک‌ نسل بعدی، می‌توان با انجام چند آزمون فنی متوجه شد که این نقطه ضعف چقدر می‌تواند در عملکرد کلی سیستم تأثیر منفی بگذارد.

مشکل دوم مستقیماً متوجه پلتفرم است. در برخی از مادربوردهایی که قرار است به زودی شاهد حضور آن‌ها در بازار باشیم، مانند B550 AORUS Master ساخت GIGABYTE، مسیرهای مربوط به PCIe نسل 4.0 در ترمینال مربوط به PEG با اسلات‌های M.2 به اشتراک گذاشته شده‌اند. در نتیجه، تنها یکی از اسلات‌های M.2 در اختیار شما قرار خواهد داشت؛ همان اسلات که مستقیماً به سوکت AM4 متصل شده است و سرعت نسل 3.0 را دارد.

در نهایت هم باید به این مسئله اشاره کرد که عدم پشتیبانی از نسل 4.0 به این معناست که اتصال بین Renoir و مادربردهای B550 و X570 از نوع PCI-Express 3.0 x4 خواهد بود. اما اگر مادربرد از نوع Vermeer یا Matisse باشد، اتصال با سرعت PCI-Express 4.0 x4 خواهد بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.