پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

شیائومی گوشی هوشمند Mi ۹ را با دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

شیائومی گوشی هوشمند Mi ۹ را با دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی رونمایی کرد

کمپانی شیائومی اولین پرچمدار رسمی خود را با بهره مندی از دوربین سه‌گانه و سریع‌ترین شارژر بی‌سیم به نام Mi 9 معرفی کرد. در ادامه به بررسی مختصری پیرامون آن خواهیم پرداخت.

شیائومی این گوشی جدید خود را به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی قدرتمند همراه با بهره مندی از سنسور نوع Sony IMX586 سونی با دارا بودن  فیلتر Quad Bayer مجهز نموده است. ابعاد این  سنسور 2/1 اینچ و اندازه پیکسلی 0.8 میکرومتری را دارا می باشد که می‌تواند با ترکیب پیکسلی به سوپرپیکسل 1.6 میکرومتر هم برسد. البته باید یادآوری کرد که گوشی زیربرند شیائومی، یعنی Redmi Note 7 هم مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلی از برند سامسونگ بود.

در ادامه باید عنوان کرد که سنسور دوم 16 مگاپیکسلی از  لنز زاویه فوق عریضی که میدان دید 117 درجه‌ای برخوردار است بهره می برد. اندازه پیکسلی این سنسور 1.0 میکرومتر می باشد و از گشادگی دیافراگمf/2.2  بهره مند گردیده که مجهز به فوکوس خودکار هم گردیده است. گفتنی است نسل قبل Mi 9  مجهز به لنز زاویه عریض نبود و فقط از دو لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی بهره می برد.

Xiaomi Mi 9 مجهز به صفحه نمایش 6.39 اینچی با فن آوری Super AMOLED و از کیفیت تصویر با رزولوشن 1080p+ بهره مند گردیده است. کمپانی شیائومی در مورد نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی ادعا می‌کند که 90.7 درصد می باشد و این درصد را مدیون فناوری ناچ قطره‌آبی کوچک بالای نمایشگر خود دانسته است. این نمایشگر از میزان ظرفیت روشنایی حداکثر  600 نیتی بهره می برد و به گفته شیائومی در حالت تاریک 83 درصد میزان مصرف باتری را کاهش خواهد داد. از  قابلیت های دیگر این گوشی  قابلیت Always-On Display می باشد که این امکان را به کاربران می دهد که از الگوهای رنگی هماهنگ با ظاهر گوشی بهره مند گردند.

شیائومی برای این مدل دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0  را در بالای بریدگی نمایشگر تعبیه نموده است. شیائومی امکان باز کردن قفل صفحه با قابلیت تشخیص چهره را برای این گوشی با کمک گرفتن از فناوری هوش مصنوعی به عمل آورده است. همچنین قابلیت‌های  دیگری توسط هوش مصنوعی به این گوشی افزوده گردیده است همچون کاهش اعوجاج در هنگام عکاسی و ثبت تصاویر با کیفیت تر .

از ویژگی های جذاب دیگر این گوشی باید به حسگر اثر انگشتی که در زیر نمایشگر تعبیه گردیده است اشاره نمود که برای بازنمودن قفل صفحه در نظر گرفته شده است. این حسگر به لطف قابلیت اتصال NFC قابل استفاده در گوگل پلی هم می‌باشد.

در مورد ساختار این گوشی باید گفت که نمایشگر این گوشی با گوریلا گلس 6 و بدنه پشتی با گوریلا گلس 5 محافظت گردیده است. دوربین‌ سه‌گانه نیز از پوششی قوی‌تر از یاقوت پوشیده شده است، اما با این ساختار طراحی شده گوشی Mi 9  فاقد گواهینامه مقاومت در برابر آب می باشد.

در مورد سیستم شارژ Mi 9 شیائومی باید گفت این مدل در قسمت شارژ سریع که از بهبود اساسی بهره مند گردیده است؛ از تکنولوژی جدیدی که شیائومی آن را Charge Turbo نامیده است بهره می برد و می‌تواند با پورت USB-C تا ماکزیمم توان 27 وات را ارائه دهد. در واقع شارژر استاندارد گوشی های نسل قبل، 18 واتی می‌باشد. اما با همه این اوصاف پرچمدار شیائومی از ظرفیت باتری 3300 میلی آمپرساعتی بهره مند گردیده است.

در مورد قطعات داخلی باید گفت که شیائومی برای این گوشی چیپ‌ست اسنپدراگون 855 کوالکام به عنوان قلب تپنده انتخاب نموده است. این تراشه همراه با بهره مندی از 6 گیگابایت حافظه رم و دارا بودن 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه خواهد بود. حالت Game Turbo با تنظیم پردازنده سیستم و پردازنده گرافیکی تجربه گیمینگ روان‌تری را برای کاربران را نیز تداعی خواهد نمود .

خبراها گویای این موضوع است که ظاهرا یک نسخه با قاب شفاف (که البته اجزای درونی آن فعلا مشخص نگردیده است ) وگفته می شود که با بهره مندی از  12 گیگابایت حافظه رم همراه با  256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه خواهد گردید. همچنین گفته می شود این نسخه ویژه فعلاً تنها در چین توضیع می گردد و نسخه چینی گوشی Mi 9 به جای گوگل اسیستنت از دستیاری صوتی اختصاصی شیائومی ، یعنی همان Xiao AI  بهره مند گردیده است.

در مورد قیمت و رنگ‌بندی گوشی Xiaomi Mi 9 باید گفت که شیائومی این گوشی را به رنگ‌های بنفش، آبی و مشکی رنگ آمیزی نموده است و در مورد قیمت نیز نسخه 6/64 گیگابایتی آن را چیزی حدود  455 دلار/ 395 یورو و نسخه 6/128 گیگابایتی آن 490 دلار/ 430 یورو قیمت گذاری خواهد نمود. نسخه با قاب شفاف این گوشی که 12/ 256 گیگابایتی را چیزی حدود 595 دلار / 525 یورو عنوان نموده است.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.