پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سرفیس بوک ۲ یا سامسونگ نوت بوک پرو ۹

پنج شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

سرفیس بوک ۲ یا سامسونگ نوت بوک پرو ۹

لپ تاپ های 2 در 1 بسیاری برای رقابت با سرفیس بوک 2 ساخته شده اند، اما امروز به بررسی و مقایسه نوت بوک پیشرفته سامسونگ یعنی سامسونگ نوت بوک 9 پرو در برابر سرفیس بوک 2 قدرتمند خواهیم پرداخت.

نوت بوک 9 پرو در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 رونمایی شد. هم اکنون دستگاه های پیشرفته تر از این محصول سامسونگ وجود دارد اما کاربرد راحت تر این دستگاه، نظر کاربران را به خود جلب کرد. از جمله ویژگی های مثبت این دستگاه می توان به قلم دیجیتال S-Pen مخصوص به خود، گرافیک اختصاصی و ارائه یک صفحه برگشت پذیر اشاره کرد.

به طور کلی این بودجه و نیاز شماست که می تواند یک محصول 2 در 1 مناسب که از قلم نیز پشتیبانی می کند را مشخص کند.

یکی از مهمترین نکات، تفاوت قیمت بین این دو محصول می باشد. مسئولین سامسونگ قیمت پایه این محصول را 949 دلار اعلام کرده اند؛ در حالیکه قیمت پایه سرفیس بوک 2 از 1499 دلار آغاز می شود. هرچند که این اختلاف قیمت، با توجه به امکانات و مزایای سرفیس بوک 2 در برابر نوت بوک پرو 9، کاملا طبیعی است.

سطح نمایش سرفیس بوک 2 به مراتب بهتر از نوت بوک پرو 9 می باشد. استاندارد های نمایشی محصول سامسونگ، به صورت 1080p standard HD طراحی شده در حالیکه سرفیس بوک 2 استانداردهای نمایشی بالاتری دارد. یک هنرمند دیجیتال و به طور کلی یک کاربر متخصص، در این زمینه اصلا این دو محصول را قابل رقابت با یکدیگر نمی داند. امکانات و مشخصات سرفیس بوک 2 شرایط بهتری برای خلاقیت، بازی، تحصیل و فراتر از این ها فراهم میکند. هرچند که در سرفیس بوک 2 بحث قیمت قدری تامل برانگیز که ممکن است شما را در خرید گیج کند

از سایر جهات، مشخصات قابل مقایسه تری بین این دو محصول سامسونگ و مایکروسافت وجود دارد. صفحه نمایش، پردازنده ها و حافظه رم هر دو محصول مشابه یکدیگر است. ضمن اینکه در هر دو دستگاه، گرافیک اینتل HD 620 تعبیه شده است. مساله مهم اینکه برای خرید سرفیس بوک 2، 550 دلار بودجه بیشتری نیاز دارید. با وجود قیمت بالاتر سرفیس بوک 2 در مقایسه با نوت بوک 9 پرو کمپانی سامسونگ، نمی توان به سادگی از مزایایی نظیر صفحه نمایش زیبا، پردازنده ی سریعتر و طول عمر باتری بیشتر محصول مایکروسافت عبور کرد. قاعدتا سرفیس بوک 2 در مقایسه با نوت بوک 9 پرو، در انجام کارهای بزرگ موفق تر عمل می کند.

سرفیس بوک 2 به همراه 1 ترابایت حافظه ی اس اس دی و گرافیک GTX 1060 عرضه می شود. پردازنده 4.2 گیگاهرتزی بسیار قدرتمند و سریع  Core i7-8650U CPU در مقابل پردازنده 2.7 گیگاهرتزی سامسونگ بسیار قویتر عمل می کند. یکی دیگر از جنبه های مورد بررسی، بحث باتری این دو محصول می باشد. در این زمینه باز هم برتری از آن مایکروسافتی هاست. سرفیس بوک 2، عمر 12 ساعته باتری با برق 80 وات، در برابر باتری سامسونگ نوت بوک 9 پرو که تنها 6 ساعت عمر مفید توسط باتری مدل WHr54 ارائه می دهد، باز هم بسیار قوی تر عمل می کند. در محل کار یا هنگام سخنرانی هایتان، سرفیس بوک 2 با توجه به طول عمر بیشتر باتری اش، انتخاب معقولانه ای خواهد بود.

سرفیس بوک 2 دارای صفحه جداشدنی بوده که به کاربر تجربه ای مشابه کلیپ بورد می دهد. در استفاده از این محصول، سناریوهای جالب و متعددی یافتیم که با باز هم ارزش فکر کردن به آن را خواهد داشت. در نوت بوک 9 پرو سامسونگ، یک لولای برگشت پذیر، این امکان را برای شما فراهم می کند تا صفحه نمایش را به عقب بچرخانید و دستگاه را به حالت های مختلفی استفاده کنید. در سرفیس بوک 2 شما می توانید در حالیکه صفحه نمایش به قسمت اصلی لپتاپ متصل است می توانید کمی جدا کرده و آن را بچرخانید.

هر دو دستگاه دارای پشتیبانی از قلم هستند؛ در بررسی هایی که انجام دادیم، قلم S-Pen سامسونگ بسیار روان تر و باهوش تر عمل کرد. قلم سرفیس با درجه حساسیت فشار تا مرحله 4096 در مقایسه با S-Pen که تا مرحله 4000 عمل می کند، در این زمینه اندکی بهتر است. قلم سرفیس بوک 2 کمی کم رنگ تر بوده اما از نمایش های شیب دار و اریب پشتیبانی کرده و با بخش پردازنده دستگاه برای بهبود تاخیر بین قلم و صفحه نمایش، همکاری خوبی دارد. با در نظر گرفتن این نکته که تجربه پرینت گرفتن از نمایش شما در سرفیس بوک 2 راحت تر و آسان تر است، سرفیس بوک 2 ارزش خرید بالایی دارد. مایکروسافت با این محصول، در هر زمینه ای رضایت شما را جلب خواهد کرد.

پرسش بسیار مهم این است که بالاخره کدام محصول را باید خرید؟ باید گفت که سامسونگ نوت بوک 9 پرو در مقایسه با سرفیس بوک 2، دستگاه مقرون به صرفه تری خواهد بود. لپتاپ سامسونگ از هر جنبه ای که مورد بررسی قرار دادیم، تنها مقداری پایین تر از سرفیس بوک 2 قرار دارد که البته قیمت پایین تر آن بر این ادعا صحه گذاشته است. محدودیت بودجه می تواند شما را به خرید نوت بوک 9 پرو سوق دهد که البته شرایط مناسبی در استفاده های گوناگون مانند بازی های سبک، کارهای سخت و خلاقانه و همینطور کارهای روزمره آفیس در اختیار شما قرار می دهد.

به طور ویژه و خاص، سرفیس بوک 2 سخت افزار قدرتمندتری در مقایسه با نوت بوک 9 پرو دارد. سرعت بالای پردازش در سرفیس بوک 2 توسط پردازنده نوع d-GPU تامین می شود. صفحه نمایش بهتر و باتری های قویتر محصول مایکروسافت در مقایسه با سامسونگ نیز مساله مهم دیگری است. سرفیس بوک 2 پانزده اینچی با ایکس باکس بی سیم نیز همراه بوده و بدون هیچ دانگلی می توانید به کنترل کننده های ایکس باکس و هدست های تایید شده آن متصل شوید. این موضوع برای بازی های مدرن بسیار عالی بوده و پشتیبانی مناسبی از VR، ویندوز واقعیت ترکیبی و دیگر اتفاقات خلاقانه و حرفه ای در سطحی بالا ارائه می دهد.

در ابتدای مقاله نیز ذکر شد که سرفیس بوک 2 با قیمت پایه 1499 دلار عرضه شده و پیش فروش آن نیز از تاریخ نهم نوامبر سال 2017 آغاز شد. لپتاپ سامسونگ نوت بوک 9 پرو نیز از هم اکنون با قیمت پایه ی 949 دلار در سراسر جهان قابل خرید است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.