پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سامسونگ در حال طراحی اپلیکیشن بیت کوین

یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

سامسونگ در حال طراحی اپلیکیشن بیت کوین

مدتی پیش شایعاتی در مورد ثبت پتنت نرم‌افزار بلاک‌ چین و ارز دیجیتال سامسونگ در فضای مجازی منتشر شد. به تازگی نیز خبرها حاکی از آن می باشد که سامسونگ برای ثبت نام‌تجاری نرم افزار ارز دیجیتال و بلاک چین خود اقداماتی انجام داده است و به صورت جدی دنبال توسعه چنین نرم افزاری می باشد. به گفته خبرها حرف اول و آخر را در اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ امنیت آن می باشد.

به نقل از گزارش اختصاصی پایگاه های خبری خدمات ارز دیجیتال سامسونگ شامل دوبخش اصلی خواهد بود: بخش اول به نام کیف پول سرد (cold wallet) که به کیف آفلاین نیزمعروف می باشد  علاوه بر ذخیره‌ نمودن ارز دیجیتال و کلیدهای امنیتی خصوصی و عمومی، مدیریت امضای کلیدهای خصوصی برای تراکنش‌های دیجیتالی را نیز برعهده داردو بخش دوم هم  یک کیف پول رمزنگاری شده همانند سایر کیف ها به نام (crypto wallet ) می باشد که می توان برای نقل و انتقال، مشاهده جزئیات حساب و تاریخچه تراکنش‌ها از آن بهره گرفت. در واقع باید گفت که هنوز اسامی این دو کیف پول از طرف سامسونگ نهایی و تایید نشده اما سامسونگ بر امنیت بالای اپلیکیشن بیت کوین خود تاکید زیادی نموده است.

ارز دیجیتال در واقع به‌صورت کلی در دو نوع کیف‌پول Hot و Cold ذخیره می‌شود. نگه داری، کلیدهای شخصی و عمومی مورد نیاز برای انتقال ارز به عهده کیف های دیجیتال می باشد؛ البته  گفته می شود که کلد والت‌ها اصطلاحا امنیت بیشتری به علت کارکرد در حالت آفلاین را دارا می باشند و هکرها توانایی دست یابی از راه دور، به کلیدهای امنیتی موجود در این والت‌ها را نخواهند داشت. به‌بیان‌دیگر، برای نفوذ به آن‌ها باید به سخت‌افزار اصلی دسترسی داشته باشند.
بیت کوین

اپلیکیشن کیف پول سرد سامسونگ، به کاربران امکان می‌دهد که والت‌های فعلی خود را از سرویس‌های شخص ثالث نظیر Metamask و TrustWallet وارد کنند؛ یا اینکه یک کیف پول جدید برای خود ایجاد نمایند. رمز ارزها و توکن‌هایی که از ابتدا تحت پشتیبانی این اپلیکیشن قرار می‌گیرند، احتمالا شامل بیت کوین، اتریوم (Ethereum)، توکن‌های ERC20 و بیت کوین کش (Bitcoin Cash) خواهند بود.

کاربران با بهره مندی از اپلیکیشن کیف پول سرد سامسونگ، این امکان را دارا می باشند که والت‌های فعلی خود را از سرویس‌های شخص ثالث نظیر Metamask و TrustWallet انتقال دهند؛ و یا حتی  کیف پولی جدید برای خود در این اپلیکیشن ایجاد نمایند.

همچنین گفته می شود که رمز ارزها و توکن‌هایی که از ابتدا تحت پشتیبانی این اپلیکیشن قرار می‌گیرند، احتمالا شامل بیت کوین، اتریوم (Ethereum)، توکن‌های ERC20 و بیت کوین کش (Bitcoin Cash) باشند.

اکانت‌های ساخته شده در اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ، به شکلی کاملا ناشناس در شبکه بلاک چین ذخیره می‌شوند و هیچ‌ داده‌ای در دسترس سامسونگ قرار نخواهد داشت. همچنین امکان دسترسی کاربران به حساب خود، فقط از طریق عبارت بازیابی (recovery phrase) ممکن خواهد بود که عبارتی 12 الی 24 کلمه‌ای همانند شیوه‌‌ استاندارد بازیابی سایر سرویس‌های کیف پول دیجیتال می باشد که بدون بهره مندی از این عبارت نمی‌توانند اکانت ارز دیجیتالی خود را بازیابی کند. بنابراین مسئولیت ذخیره‌سازی این عبارت برعهده کاربران می باشد.

سامسونگ با الزامی کردن تایید هویت کاربردر اپلیکیشن بیت کوین خود ، از یک لایه امنیتی مضاعف نیز بهره برده است. گزینه‌های امنیتی کاربر در این بخش نیز ظاهرا کد پین و اثرانگشت می  باشد. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ اسکنر عنبیه را در گلکسی اس 10 حذف خواهد نمود.

اطلاعات زیادی درباره‌ی کیف‌پول ارز دیجیتال سامسونگ به جز امکان جابه‌جایی ارز‌های رمزنگاری‌شده توسط آن در دسترس نمی باشد و هنوزشایعات و گمانه زنی ها ادامه خواهد داشت.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.