پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ساعت هوشمند بهتر است یا ساعت معمولی؟ انتخاب شما کدام گزینه است

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳

ساعت هوشمند بهتر است یا ساعت معمولی؟ انتخاب شما کدام گزینه است

ساعت هوشمند بهتر است یا ساعت معمولی؟ انتخاب شما کدام گزینه است

ساعت هوشمند بخریم یا ساعت معمولی؟ این سوال از جمله مواردی بوده که پس از رونمایی از ساعت های هوشمند برای بخش زیادی از کاربران و علاقمندان به گجت های پوشیدنی پیش آمده است. ساعت مچی در حالت کلی از جمله وسایلی به شمار میرود که بخش زیادی از افراد تمایل دارند از آنها استفاده کنند. عده زیادی از افراد به واسطه علاقه وافری که به خرید ساعت هوشمند یا ساعت معمولی دارند، کلکسیونی از ارزشمندترین و زیباترین ساعت مچی ها را برای خود ایجاد کرده اند. امروزه می توانید انواع ساعت های هوشمند و معمولی را با استانداردهای مختلف و متناسب با استایل های گوناگون خریداری نمایید. در این میان افرادی نیز وجود دارند که همچنان بین دنیای تکنولوژی و دنیای کلاسیک سردرگم مانده‌اند.

بدون تردید تا کنون اسم ساعت هوشمند به گوش شما خورده است. گجت های پوشیدنی که در چند سال اخیر با ظاهری منحصر به فرد و امکاناتی خاص روانه بازار شده اند. با رونمایی از ساعت هوشمند به طور کلی مفهوم ساعت های مچی دچار تغییر شد. جالب است بدانید بخش زیادی از کمپانی ها و شرکت هایی که هیچ فعالیتی در زمینه تولید ساعت مچی نداشته اند نیز با ارائه طرح های منحصر به فرد و فروش ساعت های هوشمند تلاش کرده‌اند وارد رقابت در این بازار شوند.

به نظر شما خرید ساعت هوشمند انتخاب درستی است یا ترجیح می دهید روی به خرید ساعت معمولی بیاورید؟ دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند برای خرید هر کدام از این محصولات شما را مردد کنند. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه به شما ارائه دهیم.

چرا باید ساعت هوشمند را انتخاب کنید

یکی از سوالاتی که به ذهن بخش زیادی از کاربران می‌رسد این است که دلیل خرید ساعت هوشمند چیست؟ در واقع یک انتخاب مناسب و معقولانه میتواند شما را یاری کند تا از کاربردهای ساعت هوشمند بهره ببرید. دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند شما را ترغیب کند تا به جای ساعت های معمولی رو به خرید اسمارت واچ بیاورید.

با پیشرفت تکنولوژی هر روز می توانیم کارایی گجت های هوشمند را با ارتقاء شگفت انگیز مشاهده نماییم. از جمله گجت های هوشمندی که در چند وقت اخیر توانسته اند نگاه کاربران را به خود جلب کنند، اسمارت واچ یا ساعت های هوشمند هستند. بخش زیادی از شرکت هایی که در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت خود را انجام می دهند، سعی بر آن دارند که حداقل یک ساعت یا اسمارت واچ نیز به بازار عرضه کنند. برندهایی مانند سامسونگ، موتورولا، ایسوس، هواوی و اپل با رونمایی از اسمارت واچ های اختصاصی، کاربران زیادی را توانسته اند به خود جذب کنند. در این بین برخی از شرکت های بزرگ که هیچ گونه فعالیتی در این زمینه نداشته اند نیز گام در این مسیر نهاد و با تولید ساعت هوشمند سعی در جذب مشتری دارند. دلایل زیر می توانند به عنوان مهمترین موارد که شما را ترغیب می کنند تا روی به خرید ساعت هوشمند بیاورید، بیان شوند.

ساعت هوشمند یا اسمارت واچ صرفا برای نمایش زمان نیست!

بخش زیادی از ساعت های معمولی کلاسیک و عقربه ای که در بازار ارائه می شوند تنها قادر به نمایش زمان هستند. در عین حال با خرید ساعت هوشمند متوجه می شوید که کوچکترین قابلیتی که از آنها مشاهده می کنید، نمایش زمان خواهد بود. به جرأت می‌توان بیان کرد که ساده ترین و ابتدایی ترین قابلیت اسمارت واچ ها، نمایش زمان و تاریخ است. بنابراین با خرید این گجت هوشمند می توانید کارایی های شگفت انگیزی از آنها دریافت کنید. این موضوع به عنوان مهم‌ترین فاکتور می تواند شما را یاری کند تا برای خرید ساعت هوشمند در مقابل ساعت معمولی به راحتی انتخاب خود را انجام دهید.

ظاهری مدرن و طراحی هوشمند

یکی دیگر از دلایلی که میتواند به شما کمک کند تا پاسخ این سوال که ساعت هوشمند بخریم یا ساعت معمولی را دریافت کنید، طراحی خاص و ظاهر انعطاف‌پذیر اسمارت واچ ها خواهد بود. در واقع نقاط قوت و دلایل مختلفی در این زمینه می توانند مد نظر قرار گیرند.

در مقایسه با ساعت های معمولی و عقربه ای، ساعت هوشمند انتخابی مدرن و شیک است. انعطاف پذیر بودن طراحی و ساخت ساعت های هوشمند این امکان را می‌دهد که بسته به نیاز خود و سلیقه ای که دارید، یک گجت فوق‌العاده را بتوانید خریداری نمایید. این ساعت ها را در هر زمان می توانید شخصی سازی ظاهری کنید. به عنوان مثال کاربر قادر است برای تغییر پس زمینه ساعت هوشمند اقدام کرده و شخصی سازی در این بخش را انجام دهد. اصطلاحا واچ فیس در اسمارت واچ ها امکان شخصی سازی را در اختیار کاربر قرار خواهند داد. بنابراین ساعت های هوشمند علاوه بر اینکه ظاهری مدرن تر دارند، انعطاف‌ پذیرتر نیز هستند. برخلاف ساعت های معمولی که دارای ظاهری یکنواخت بوده و هیچگونه جای تغییری برای کاربران ارائه نمی دهند.

فرار از تردید برای خرید ساعت عقربه ای یا دیجیتال

بخش زیادی از ساعت های معمولی که در بازار عرضه می شوند یا به صورت عقربه ای زمان را نمایش میدهند یا دارای صفحه نمایش دیجیتال هستند. با رونمایی از ساعت های هوشمند مشاهده شد که کاربر می تواند بنا بر سلیقه خود این بخش را نیز تغییر دهند. نحوه نمایش زمان در اسمارت واچ ها قابل شخصی‌ سازی است. کاربر هر زمان تمایل داشته باشد، می‌تواند حالت عقربه ای را بر روی ساعت هوشمند ایجاد نماید. علاوه بر این برای تغییر حالت عقربه ای به دیجیتال نیز در اپل واچ و اسمارت واچ به راحتی می توان اقدام نمود. بنابراین خرید ساعت هوشمند این امکان را به شما میدهد که برای تغییر مداوم نحوه نمایش زمان بتوانید اقدام نمایید.

لاکچری باشید!

شاید امروزه در بازار ساعت های معمولی فراوانی نیز وجود داشته باشند که کاملا لوکس و لاکچری بوده و از طراحی های منحصر به فردی پیروی می کنند. با این حال اگر بخواهیم به بررسی پرفروش ترین و لاکچری ترین ساعت های معمولی و لاکچری بپردازیم، متوجه میشویم که از سال ۲۰۱۶ به بعد ساعت های هوشمند توانسته‌اند جای ساعت های معمولی بگیرند. با استقبال کاربران به خصوص سلبریتی ها و قشر پردرآمد از گجت های هوشمند، امروزه مفهوم لاکچری بودن با این ساعت ها ترکیب شده است.

شرایط به گونه ای است که بخش زیادی از شرکت های بزرگ که پیش از این در زمینه تولید ساعت های معمولی فعالیت خود را انجام داده‌اند، به سمت تولید ساعت‌های هوشمند حرکت کرده اند. به عنوان مثال شرکت سوئیس در چند سال اخیر تلاش کرده است فعالیت خود را در این زمینه انجام دهد.

اجرای اپلیکیشن های مختلف در ساعت هوشمند

اگر بخواهیم یکی از مهمترین مزایای خرید ساعت هوشمند در مقایسه با ساعت معمولی را نام ببریم، بدون تردید اجرای اپلیکیشن های مختلف را نام خواهیم برد. در واقع یکی از اصلی ترین نقاط قوت و مزایای ساعت های هوشمند، قابلیت نصب و اجرای اپلیکیشن های کاربردی محسوب می شود. شرایطی که به هیچ عنوان در ساعت‌های مچی معمولی وجود ندارد. به عنوان مثال کاربر قادر است یک اپلیکیشن محبوب مانند گوگل مپ را بر روی ساعت هوشمند خود نصب نماید. علاوه بر این بدون نیاز به گوشی هوشمند می توانید از این قابلیت بهره ببرید. اپلیکیشن هایی که برای ساعت های هوشمند ارائه می‌شوند، متنوع بوده و کارایی فراوانی در اختیار شما قرار خواهند داد.

تعامل با گوشی های هوشمند

امروزه استفاده از گوشی‌های هوشمند به عنوان یکی از مهمترین موارد در زندگی مدرن مدنظر قرار گرفته است. ساعت های هوشمند قادر هستند که با گوشی های هوشمند شما به صورت مستقیم در تعامل باشند. قابلیت های جالبی را این تعامل می تواند در اختیار کاربر ارائه دهد. شرایطی که به هیچ عنوان در ساعت های معمولی مشاهده نمی شود.

کاربر قادر است با اتصال و همگام سازی اسمارت فون و اسمارت واچ، تمام نوتیفیکیشن هایی که بر روی گوشی دریافت می شوند را در ساعت هوشمند نیز مشاهده نماید. علاوه بر این امروزه برخی از ساعت های هوشمندی که در بازار عرضه می شوند، به شما امکان پاسخگویی را نیز می دهند. به همین علت سعی کنید برای خرید ساعت هوشمند گزینه ای انتخاب کنید که قابلیت تعامل و اتصال به گوشی شما را داشته باشد.

اگر به سلامت خود اهمیت می دهید، ساعت هوشمند بخرید

اگر از جمله افرادی به شمار می روید که برای ردیابی سلامت جسمانی خود حساسیت بالایی به خرج می دهید، خرید ساعت هوشمند را به شما توصیه می کنیم. یکی از قابلیت های دیگر که می تواند برتری ساعت هوشمند نسبت به ساعت معمولی را نمایان کند، امکان دستیابی به ردیابی سلامت است. با استفاده از ویژگی های ساعت هوشمند می توانید وضعیت جسمانی خود را مرتبا مورد بررسی قرار دهید. امروزه ساعت های هوشمند با بهره گیری از سنسورهای مختلف، میزان ضربان قلب، کیفیت خواب و وضعیت جسمانی را به شما نشان می دهند. علاوه بر این بسیاری از عوامل دیگر را در حوزه سلامت جسمانی می توانید با خرید اسمارت واچ ردیابی کنید. بدون تردید یک گجت کارآمد و مفید در این زمینه به صورت مداوم می‌تواند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد.

آینده از آن ساعت های هوشمند است

تصور شما از آینده ساعت هوشمند چیست؟ آیا ساعت های معمولی بیش از این می توانند ارتقا یابند؟ بدون تردید آخرین دلیلی که ما برای شما ارائه میدهیم و می تواند برای خرید ساعت هوشمند مد نظر قرار گیرد، بررسی آینده تکنولوژی ساعت های هوشمند خواهد بود. در آینده کارایی اسمارت واچ ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. با بررسی میزان فروش ساعت هوشمند در چند سال اخیر متوجه میشویم که روند رو به رشدی در این زمینه وجود دارد. مطمئنا روزی کاربران به این نتیجه خواهند رسید که ساعت های معمولی دیگر در بین مردم جایی نخواهند داشت. اسمارت واچ ها به عنوان جایگزین های مطمئن و ایده آل می توانند مد نظر قرار گیرند.

مزایای ساعت معمولی

اگر بخواهیم بی تفاوت از کنار ساعت های معمولی گذر کنیم، بی انصافی به خرج داده ایم. بدون تردید ساعت های مچی معمولی نیز مزایایی دارند که می‌توانند شما را ترغیب کنند تا روی به خرید آنها بیاورید.

یکی از مهمترین مزایای ساعت های معمولی، اصالت برندهای تولید کننده آن ها است. بخش زیادی از افرادی که همچنان علاقه مند به خرید ساعت های کلاسیک و سنتی هستند، بر این باورند که اصالت ساعت معمولی می‌تواند به عنوان یک فاکتور مهم برای خرید این گجت مد نظر قرار گیرد. تصور کنید شما با یک استایل رسمی و کت و شلوار قصد ورود به مجلسی را داشته باشید. بدون تردید در این شرایط ترجیح افراد، خرید ساعت مچی معمولی است. با توجه به این امر امروزه برند سوئیس توانسته است انواع ساعت های لاکچری معمولی را بدون نیاز به شارژ کردن باتری در اختیار کاربر قرار دهد. کلاس ساعت های رسمی را برندهای مختلف همچنان سعی کرده‌اند حفظ کنند.

با بررسی مزایای خرید ساعت معمولی متوجه می‌شویم که تنوع برند برای انواع سلیقه ها نیز وجود دارد. تفاوتی ندارد که شما جوان باشید یا پیر، زن یا مرد؛ برای خرید ساعت معمولی می توانید انواع مدل های مختلف موجود در بازار را مورد بررسی قرار دهید. ساعت های مچی معمولی نیاز به آپدیت نخواهند داشت. علاوه بر این عدم شارژ مکرر باتری از دیگر مزایایی هستند که هنگام خرید ساعت معمولی به آنها دسترسی دارید.

معیارهای مهم برای خرید ساعت هوشمند

اکنون که تقریبا با مزایای خرید ساعت هوشمند نسبت به ساعت معمولی آشنا شده اید، بهتر است فاکتورهای مختلفی را برای انتخاب این گجت پوشیدنی در نظر بگیرید. تنوع بسیار بالای ساعت های هوشمند موجود در بازار موجب شده است که انتخاب و خرید برای کاربران مشکل شود. برای خرید این گجت پوشیدنی سعی کنید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید.

برند تولید کننده

اگر قصد خرید ساعت هوشمند را دارید و به بازار مراجعه کنید، متوجه می‌شوید مدل های زیادی از این گجت هوشمند توسط برندهای مختلف به بازار عرضه شده اند. برندهایی مانند شیائومی، اپل، سامسونگ و آمازفیت در کنار هواوی انواع ساعت های هوشمند را به بازار عرضه می‌کنند. تمام این برندها تلاش داشته اند که با رونمایی از محصولات باکیفیت، نظر کاربران و خریداران را به خود جلب کنند. با توجه به سلیقه کاربر، امکان خرید از برندهای مختلف وجود دارد. در این بین بودجه‌ای که برای خرید ساعت هوشمند در اختیار دارید را نیز باید در انتخاب خود مد نظر قرار دهید. چنانچه برای خرید ساعت هوشمند از بودجه کافی برخوردار هستید، توصیه ما به شما خرید آخرین مدل از اسمارت واچ اپل خواهد بود. این محصول با طراحی شگفت انگیز و امکانات خارق العاده به بازار عرضه می شود.

بررسی صفحه نمایش ساعت هوشمند

در طراحی ساعت های هوشمند از صفحه نمایش های مختلف استفاده می‌شود. سعی کنید هنگام خرید این گجت های پوشیدنی گزینه ای انتخاب کنید که از صفحه نمایشی با کیفیت بهره مند باشد. امروزه برندهای مختلف ساعت های هوشمند را با صفحه نمایش های امولد AMOLED و ال سی دی LCD به بازار عرضه می کنند. توجه داشته باشید که نمایشگرهای رنگی که بر روی ساعت های هوشمند نصب می شوند، مصرف باتری را نیز بالاتر خواهند برد.

اگر قصد دارید مدت زمان بیشتری از ساعت هوشمند استفاده کنید، توصیه ما به شما خرید گزینه ای با نمایشگر سیاه و سفید است. در این بین ساعت های هوشمند رده بالا و مدرن از صفحه نمایش OLED بهره‌مند هستند. نخستین برندی که ساعت هوشمند را با صفحه نمایش OLED روانه بازار نمود، سامسونگ بود. پس از آن سایر برندها نیز تصمیم بر فروش ساعت هوشمند با صفحه نمایش اولد گرفتند.

بررسی طراحی و شکل ظاهری

یکی دیگر از مواردی که برای خرید ساعت هوشمند کاملا سلیقه‌ای است، نوع طراحی و شکل ظاهری ساعت به شمار میرود. ساعت های هوشمند اپل، سامسونگ و گارمین امروزه در رنگ های متنوع و با طراحی های خاص به بازار عرضه می شوند. کاربر قادر است با توجه به سلیقه خود، برای خرید ساعت هوشمند اقدام نماید. علاوه بر این نوع فرم صفحه نیز از دیگر مواردی است که در طراحی ساعت هوشمند در نظر گرفته می شود. ساعت های هوشمند با صفحه نمایش گرد، شباهت زیادی به ساعت های سنتی دارند.

بررسی سیستم عامل در خرید ساعت هوشمند

اگر از جمله کاربرانی به شمار می روید که از گوشی های هوشمند آیفون استفاده می کنید باید در خرید ساعت هوشمند این ویژگی را در نظر بگیرید. اپل واچ در این شرایط انتخابی مناسب برای شما است. اپل واچ ها سازگاری کاملی با گوشی های آیفون دارند. به همین علت می توانید از قابلیت های زیادی بهره مند شوید. در عین حال اگر از جمله کاربرانی هستید که از گوشی‌ های اندرویدی استفاده می کنید، می توانید روی به خرید ساعت هوشمند با این سیستم عامل بیاورید. ساعت های با سیستم عامل اندروید سازگاری کامل با گوشی های هوشمند شما خواهند داشت.

ظرفیت باتری

فاکتور مهم دیگر برای خرید ساعت هوشمند، بررسی ظرفیت باتری آن به شمار می رود. امروزه ساعت های هوشمند با باتری های مختلف روانه بازار می شوند. سعی کنید در خرید ساعت هوشمند گزینه ای را در نظر بگیرید که از باتری با ظرفیت بالا بهره‌مند باشد. صفحه نمایش های رنگی، میزان مصرف شارژ بالایی دارند. معمولا باتری هایی که در اپل واچ به کار گرفته می شوند تا ۱۸ ساعت دوام خواهند داشت. برای گلکسی واچ نیز میزان شارژدهی از ۴۳ ساعت تا چند روز مشاهده می شود. جالب است بدانید که برخی از ساعت های هوشمند ارائه شده در بازار می توانند از شارژر بی سیم پشتیبانی کنند.

سایر ویژگی ها

در کنار مواردی که عنوان کردیم، فاکتورها و ویژگی‌های دیگری نیز می توانند هنگام خرید ساعت هوشمند در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال قابلیت ضد آب بودن ساعت هوشمند برای افرادی که به صورت مداوم ورزش های آبی مانند شنا، موج سواری یا قایق سواری را انجام می‌دهند، یک فاکتور مهم محسوب می‌شود. این قابلیت شما را یاری می کند تا بتوانید از ساعت هوشمند خود برای رصد کردن ورزش های آبی کمک بگیرید. ساعت های هوشمند باید از برنامه‌های مختلفی بهره مند باشند. قیمت ساعت هوشمند یک فاکتور دیگر برای خرید این محصولات به شمار می رود.

ساعت هوشمند برای چه کسانی مناسب است؟

ساعت های عقربه ای و معمولی در گذشته از مهم‌ترین گجت ها به شمار می رفتند. با این حال رونمایی از ساعت های هوشمند نشان داد که این گجت های شگفت انگیز می توانند بخش زیادی از نیازهای شما را برطرف کنند. ساعت های هوشمند برای طیف گسترده ای از افراد می‌توانند کاربرد داشته باشند. به عنوان مثال اگر از جمله افرادی به شمار می روید که به صورت مداوم ورزش می کنید، خرید ساعت هوشمند گزینه ای معقولانه به شمار می‌رود. ساعت های هوشمند می‌توانند اطلاعات زیادی در خصوص سلامت جسمانی شما ارائه دهند. علاوه بر این افرادی که مشغول به انجام ورزش‌های آبی هستند نیز می توانند از قابلیت های ساعت هوشمند کمک بگیرند. طیف گسترده ‌ای از جوان ها ترجیح می‌ دهند برای داشتن استایلی خاص و منحصر به فرد، روی به خرید ساعت هوشمند بیاورند. سعی کنید برای خرید اسمارت واچ ابتدا نیاز خود را مشخص کرده و بر اساس بودجه ای که در اختیار دارید، روی به خرید محصولی باکیفیت بیاورید.

انتخاب شما کدام است؟ ساعت هوشمند یا ساعت معمولی

دنیا با سرعت زیاد به سمت پیشرفت حرکت می کند. با توجه به این شرایط امروزه می توانیم انواع گجت های هوشمند را در بازار مشاهده کنیم. ساعت های هوشمند جایگزین ساعت های معمولی شده‌اند. امروزه با استفاده از ساعت های هوشمند قادر هستید به اطلاعات کافی در خصوص وضعیت جسمانی خود دست پیدا کنید. ساعت های هوشمندی که در بازار عرضه می شوند، با جدیدترین فناوری ها می توانند کارایی لازم را داشته باشند. با توجه به مواردی که عنوان کردیم، انتخاب شما کدام است؟ ساعت هوشمند را ترجیح می دهید یا همچنان به دنبال خرید ساعت معمولی هستید؟

سوالات متداول

مهمترین مزایای ساعت هوشمند کدامند؟

ساعت های هوشمند علاوه بر نمایش زمان می توانند جزئیاتی در خصوص وضعیت جسمانی شما ارائه دهند.

مهمترین ویژگی ساعت معمولی در مقایسه با ساعت هوشمند کدام است؟

ساعت های معمولی بدون نیاز به شارژ کردن می توانند تا مدت ها برای نمایش زمان، مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین برند تولید کننده ساعت هوشمند چه نام دارد؟

امروزه کمپانی های بزرگی مانند شیائومی، هواوی، اپل و سامسونگ در زمینه تولید و فروش ساعت هوشمند محصولاتی با کیفیت بالا روانه بازار می‌کنند.

قیمت ساعت هوشمند چگونه است؟

با بررسی قیمت اسمارت واچ متوجه می شوید با توجه به نوع ساخت آنها می‌توانید گزینه ای متناسب با بودجه خود خریداری کنید. فاکتورهای مختلفی در اعلام قیمت ساعت هوشمند تاثیر گذار هستند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.