پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

زمان عرضه کامپیوترهای مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

زمان عرضه کامپیوترهای مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵

مایکروسافت و کوالکام به منظور ساخت کامپیوترهای همیشه متصل که عمر باتری شگفت انگیز و بسیار مناسبی ارائه می دهند، در سال 2016 اقدام به همکاری کردند. در جریان برگزاری کنفرانس اسنپدراگون در دو هفته  گذشته، ایسوس و اچ پی اقدام به رونمایی از اولین چیپست های اسنپدراگون 835 مدیریت کننده لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز 10 اس کردند. این شرکت در همین رویداد از چیپست اسنپدراگون 845 خود نیز رونمایی کرد که سرعت دانلود حداکثری 1.2 گیگابایت بر ثانیه را در بر دارد.

بنابر آخرین گزارشات منتشر شده، کامپیوترهایی که از تراشه اسنپدراگون 845 قدرت می گیرند، در نیمه دوم سال 2018 عرضه خواهند شد. اخیراً دو لپ تاپ اچ پی Envy x2 و ایسوس NovaGo معرفی شدند که مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 بوده و قرار است در نیمه اول سال 2018 به فروش برسند. با توجه به قرارگیری شبیه ساز x86 بر روی تراشه ARM ساخته شده مبتنی بر چیپست اسنپدراگون 835، شرکت ها تصمیم گرفته‌اند تا لپ تاپ هایی را مجهز به این نوع تراشه موبایلی وارد بازار کنند. همچنین از لنوو انتظار می‌رود در نمایشگاه CES 2018 لاس وگاس که در ماه ژانویه برگزار خواهد شد، لپ تاپ ویندوزی مبتنی بر تراشه ARM خود را رونمایی کند.

یکی از مدیران کوالکام اعلام کرده که کامپیوترهای مبتنی بر تراشه اسنپدراگون 845 از نیمه دوم سال آینده میلادی در بازار عرضه می شود. در ابتدای سال 2018 نیز شاهد رونمایی گوشی های سامسونگ، شیائومی، ال جی و سونی که از این تراشه قدرت گرفته اند نیز خواهیم بود.

رسانه ها بر این گمان اند که کامپیوترهایی که به تراشه اسنپدراگون 845 مجهز هستند، سه ماهه سوم 2018 آماده ورود به بازار می شوند. در سال آینده میلادی با معرفی این چیپست مخصوص لپ تاپ ها، بی شک دو شرکت کوالکام و مایکروسافت کارنامه درخشانی را همراه با عرضه‌ی کامپیوترهای نسل اولی مجهز به اسنپدراگون 835 را ارائه د اده اند. این چیپست، اولین تراشه 10 نانومتری بود که کوالکام ساخته و اسنپدراگون 845 دومین نسل تراشه‌های 10 نانومتری ساخت این شرکت خواهد بود. قدرت این تراشه 25 درصد نسبت به نسل پیشین خود افزایش یافته و عملکرد گرافیکی آن نیز 30 درصد بهتر شده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.