پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

رونمایی لنوو از لپ‌تاپ‌های ThinkPad با پردازنده‌های جدید رایزن پرو

یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

رونمایی لنوو از لپ‌تاپ‌های ThinkPad با پردازنده‌های جدید رایزن پرو

کمپانی لنوو تصمیم گرفته است که از پردازنده‌های AMD در محصولات سری ThinkPad خود استفاده نماید. بنا برگفته های اخیر این کمپانی از همین ماه نسل دوم پردازنده‌های Ryzen Pro Mobile برای سری T این محصولات ارائه خواهد شد. همچنین سری X نیز از چیپ‌های رایزن بهره مند می گردند .

 ThinkPad T495 ، ThinkPad T495s ، ThinkPad X395 عناوینی که لنوو طی مراسمی  آنها را بر پایه AMD معرفی کرد. در ماه آپریل پردازنده‌های نسل دوم رایزن AMD برای لپ‌تاپ‌ها رونمایی شدند که ساختار آنها براساس معماری Zen+ طراحی گردیده اند. می توان از پرچمدار این رده AMD Ryzen 7 Pro 3700U با چهار هسته پردازشی و هشت تِرِد نام برد که کلاک توربو آن به  4 GHz نیز خواهد رسید.

ThinkPad T495
 این لپ‌تاپ نمونه ای 14 اینچی که از وضوح FHD  (1080x1920) بهره مند گردیده است ، نمایشگری که لنوو ادعا می‌کند در بالاترین حالت 400 نیت روشنایی قرا گرفته است . همچنین  این مدل مجهز به  تکنولوژی AMD FreeSync نیز می باشد که از پارگی تصویر در بازی‌ها و ویدیوهای سریع جلوگیری می نماید. ThinkPad T495 در بالاترین پیکربندی شامل Ryzen 7 Pro Mobile خواهد بود  که در کنار آن  از کارت گرافیک داخلی Vega بهره مند خواهد شد .


ThinkPad T495s
این مدل هم لپتاپی 14 اینچی خواهد بود که از فناوری  PrivacyGuard  بهره گرفته است، امکانی که دیدن نمایشگر برای افرادی که در کنار شما نشسته را بسیار دشوار خواهد کرد. این قابلیت برای آنهایی که نگران حریم خصوصی هستند، خصوصا کاربران کسب و کار بسیار جذاب خواهد بود. T495s  همانند  T495 از تکنولوژی AMD FreeSync بهره مند گردیده است. در مورد قیمت و تاریخ عرضه این محصول نیز باید گفت که در اوایل ژوئن با قیمتی حدود  1089 دلار روانه بازار خواهد شد.

ThinkPad X395
در آخر نیز X395 که لپ‌تاپی 13 اینچی می باشد که بسیار سبک وقدرتمند خواهد بود و ظاهرا شبیه به  T495s می باشد و قیمت و زمان عرضه آن نیز مشابه T495s خواهد بود.

 باید اشاره کرد نسل دوم چیپ‌های رایزن پرو با بهره مندی از الگوریتم‌های بهبود یافته به‌علاوه تاخیر حافظه و کش کمتر برای کمک به تولیدکنندگان طراحی گردیده است، کاربران ThinkPad حتما از وجود چنین لپ‌تاپ‌هایی راضی خواهند بود و می‌توانند به امور سابق خود به شکل بهتر وقدرتی بیشتر بپردازند. همچنین  لنوو موفق شده عمر باتری را بیش از 4 ساعت افزایش دهد. قبلا  هم لنوو توانسته بود در تست باتری آخرین مدل سری X یعنی ThinkPad X1 Extreme این عدد را به  6 ساعت و 7 دقیقه به نمایش بگذارد . تستی که با  گشت و گذار در اینترنت، تست OpenGL، وای‌فای روشن و روشنایی 150 نیت انجام شده بود که یک نمایشگر بسیار پرمصرف 4K HDR نیز آنرا همراهی  می کرد. دور از انتظار نیست که لنوو در  لپ‌تاپ‌های جدید ThinkPad از  باتری هایی با عمر فراتر از اینها  را ارائه نماید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.