پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

رونمایی شیائومی از می ۶ ایکس با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

رونمایی شیائومی از می ۶ ایکس با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی

شیائومی رسما جانشین شیائومی می 5 ایکس را معرفی کرد. شیائومی چندی پیش از می 6 ایکس (Xiaomi Mi 6X) رونمایی کرد و ما قصد داریم تا در ادامه این مطلب به مشخصات این گوشی هوشمند بپردازیم.

محصول جدید شیائومی با نسخه قدیمی بسیار متفاوت است. شیائومی می 6 ایکس مجهز به دوربین دوگانه و تراشه اسنپدراگون 660 می‌باشد، تجهیزاتی که می 5 ایکس از آنها بی‌بهره بوده است. به علاوه می 6 ایکس حالا با یک نمایشگر کشیده و تمام صفحه همراه شده است تا از طراحی مدرن گوشی‌های هوشمند عقب نمانده و بتواند جای خود را در میان محصولات میان‌رده پیدا کند.

شیائومی می 6 ایکس از فلز ساخته شده و قاب پشتی آن به لطف فناوری CNC دارای انحنای زیبایی می‌باشد تا نازکی بیشتری را به همراه داشته باشد. شیائومی در ساخت می 6 ایکس تصمیم گرفته بود تا ضخامت آن را به حداقل برساند؛ و حالا ما شاهد شیائومی می 6 ایکس با ضخامت 7.3 میلی‌متری هستیم. البته برای کاهش ضخامت به این رقم شیائومی مجبور به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون شد.

گوشی هوشمند Mi 6X همانند برادر Mi 5X دارای خطوط U شکل در لبه‌های پایین و بالای قاب پشتی می‌باشد. حسگر اثر انگشت نیز در وسط قاب پشتی تعبیه شده است تا دسترسی به آن راحت‌تر باشد. به‌علاوه در قسمت پشتی گوشی شاهد یک دوربین دوگانه با چینش عمودی در سمت چپ هستیم. لبه‌ی بالایی گوشی Mi 6X مجهز به یک فرستنده IR است. لبه‌ی پایینی هم محل قرارگیری پورت یو اس بی نوع C و دو اسپیکر است. نمایشگر می 6 ایکس هم یک مدل 5.99 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1080×2160 و نسبت 18:9 می‌باشد تا یک صفحه‌نمایش کشیده و تمام صفحه به کاربران ارائه کند.

پردازنده Mi 6X تراشه اسنپدراگون 660 است. این تراشه همراه با موتور هوش مصنوعی (Artificial Intelligence Engine) ، سخت‌افزاری کامل را به کاربران هدیه می‌کند. طبق بنچمارک “AnTuTu”، امتیاز می 6 ایکس 139.697 می‌باشد که نشان دهنده 79 درصد عملکرد بهتر نسبت Mi 5X با تراشه اسنپدراگون 625 است. شیائومی می 6 ایکس در 3 نسخه ارائه می‌شود؛ نسخه‌های 64 گیگابایتی با 4 و 6 گیگابایت رم و نسخه 128 گیگابایتی با 6 گیگابایت رم. تأمین نیروی دستگاه نیز بر عهده یک باتری  3010 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری Quick Charge 3.0 و شارژ سریع 18 واتی می‌باشد. طبق این اطلاعات باتری این گوشی هوشمند باید پس از 30 دقیقه اتصال به شارژر، تا 50 درصد شارژ شود. البته هوش مصنوعی گوشی نیز در این مورد بی‌تأثیر نخواهد بود.

سیستم نرم‌افزاری شیائومی می 6 ایکس شامل اندروید 8.1 اوریو، رابط کاربری MIUI 9.5 و دستیار صوتی Xiao AI شیائومی می‌شود که همواره آماده انجام دستورات کاربران هستند. با وجود چنین نرم‌افزار‌های قدرتمندی، حالا می‌توانیم منتظر پشتیبانی از ژست‌های تمام‌صفحه باشیم.

دوربین دوگانه شیائومی می 6 ایکس شاید مهمترین امتیاز این گوشی هوشمند به‌شمار برود. این دوربین قدرتمند دوگانه شامل سنسور IMX486 سونی با دقت 12 مگاپیکسل (لنز f/1.75 و پیکسل‌های 1.25 میکرومتری) و یک سنسور IMX376 با دقت 20 مگاپیکسل(لنز f/1.75 و پیکسل‌هایی به اندازه 2 میکرومتر) می‌شود. در سنسور دومی از لنز تله فوتو استفاده شده تا کاربران بتوانند بدون افت کیفیت تصویر زوم دو مرحله‌ای را تجربه کنند.

دوربین دوگانه به صورت پیش‌فرض طوری تنظیم شده است تا در روز و شب به صورت خودکار با سنسور 12 مگاپیکسلی عکس‌برداری کند، سنسور 20 مگاپیکسلی نیز وقتی فعال می‌شود که نور بیشتری وجود داشته باشد. به‌علاوه به لطف هوش مصنوعی حالا دوربین می‌تواند 206 صحنه عکس‌برداری را تشخیص دهد و مناسب موقعیت، افکت‌های مورد نظر سیستم را اعمال کرده و عکس‌های غنی‌تری ثبت کند. امکان ترجمه متون انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، کره‌ای، ژاپنی و هندی از دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی و دوربین شیائومی Mi 6X می‌باشد.

اما در بخش جلوی گوشی شاهد دوربین سلفی و فلاش ال ای دی با نور سافت هستیم. دوربین سلفی شامل یک سنسور 20 مگاپیکسلی IMX376 سونی می‌باشد که با کمک هوش مصنوعی قادر به تشخیص 12 صحنه مختلف برای حالت پرتره بوده که باعث ثبت عکس‌های با کیفیت‌تری می‌شود. AI Beauty و AI night self-timer از دیگر قابلیت‌های این دوربین سلفی هستند. از این دوربین برای باز کردن قفل صفحه نیز می‌توانید بهره بگیرید.

شیائومی Mi 6X قرار است در رنگ‌های صورتی (Cherry Pink)، قرمز (Red Flame)، آبی (Glacier Blue)، طلایی (Quicksand Gold) و مشکی (Black Stone) تولید شود و به دست کاربران برسد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.