پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

رونمایی اینتل از پردازنده های قدرتمند نسل هشتم برای لپ تاپ‌ها

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

رونمایی اینتل از پردازنده های قدرتمند نسل هشتم برای لپ تاپ‌ها

تراشه قدرتمند Core i9 اینتل معرفی شد. این تراشه همراه با دو نسخه i7 و i5 از پردازنده‌های نسل هشتم اینتل مجهز به معماری Coffe Lake ویژه لپ‌تاپ‌ها می‌باشند. به گفته‌ی اینتل مدل i9 بهترین گزینه برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ و انجام فعالیت‌های خلاقانه می‌باشد.

پس از اینکه اینتل از پردازنده Core i9 خود برای کامپیوتر‌های دسکتاپی در سال گذشته رونمایی کرد، همه پیش‌بینی می‌کردند که پردازنده مخصوص لپ‌تاپ نیز چندی بعد از آن معرفی می‌شود. اما بر خلاف انتظار‌ها این پردازنده برای لپ‌تاپ‌ها ارائه نشد تا اینکه چند روز پیش از این تراشه قدرتمند مخصوص لپ‌تاپ رونمایی شد. اینتل حتی ادعا می‌کند که این تراشه قدرتمند‌ترین پردازنده لپ‌تاپی برای گیمینگ و امور حرفه‌ای است که تا به حال تولید شده است.

مشخصات پردازنده Core i9
بهترین و رده‌بالاترین مدل تراشه اینتل تحت نام Intel Core i9-8950HK معرفی شد. این پردازنده می‌تواند فرکانس حداکثری 4.8 گیگاهرتزی را با استفاده از توربو بوست به ارمغان بیاورد. این تراشه در واقع نخستین پردازنده موبایلی است که دارای 6 هسته حقیقی و در مجموع 12 هسته می‌باشد. به گفته‌ی اینتل این تراشه می‌تواند 29 درصد سرعت بوست بیشتری را نسبت به مدل قبلی فراهم آورد و همچنین در اجرای بازی‌ها 49 درصد پیشرفته‌تر عمل کند. به علاوه این تراشه در ویرایش ویدیو‌های 4K 59 درصد سریع‌تر عمل می‌کند.

مشخصات مدل‌های Core i5 و Core i7
در کنار پردازنده Core i9 اینتل، پردازنده‌های سری i5 و i7 مخصوص لپ‌تاپ‌ها نیز معرفی شدند. این تراشه‌ها از معماری 14 نانومتری پلاس پلاس (++14nm) کافی لیک برخوردار‌ند. در اصل این معماری نسخه ارتقا یافته و بهبود بخشیده شده‌ی تراشه‌های  14 نانومتری پلاس (+14nm) نسل هفتم چیپست‌های اینتل می‌باشد.

پردازنده‌های نسل هشتم اینتل از سری U پردازنده‌های این شرکت می‌باشند، اما تراشه‌های تازه معرفی شده مختص لپ‌تاپ‌ها با نام‌های i7 ، Core i5 و i9 مجهز به معماری Coffe Lake، عضو خانواده H به حساب می‌آیند. اینتل برای اولین بار در نمایشگاه CES 2018 از اعضای این سری پرده‌برداری کرد و همه دیدند این تراشه‌ها قادرند به صورت هیبریدی با پردازنده‌های شرکت AMD فعالیت کنند. گفتنی است پردازنده Radeon RX Vega M شرکت AMD بیشتر برای لپ‌تاپ‌های با ضخامت کم و بدنه‌ی سبک طراحی شده است؛ بنابراین این تراشه‌های جدید اینتل نمی‌توانند در کنار آن‌ها به فعالیت ادامه دهند چرا که این تراشه‌های پر قدرت مختص لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و گیمینگ طراحی و ارائه شده‌اند و یک پیشنهاد ویژه برای خلاقان کامپیوتری به‌حساب می‌آیند.

علاوه‌ بر معرفی تراشه‌های Coffe Lake، اینتل از ویژگی جدید پردازنده‌های نسل هشتمی مخصوص موبایل و دسکتاپ خود نیز خبر داد. تراشه‌های مذکور از حافظه Optane پشتیبانی خواهند کرد که فضای بیشتری را در مقایسه با دیگر سیستم‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مدل‌های i5 پلاس، i7 پلاس و i9 پلاس از این تکنولوژی بهره خواهند برد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.