پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

راهکارهای ساده اپل برای شارژ سریع گوشی آیفون

یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

راهکارهای ساده اپل برای شارژ سریع گوشی آیفون

1- از کامپیوتر خود برای شارژ آیفون استفاده نکنید

اگر وقت کافی ندارید و سرعت شارژ شدن برای شما اهمیت دارد، با شارژرهای معمول یا شارژرهای همراه مانند پاوربانک، آیفون خود را شارژ کنید و از پورت یو اس بی لپتاپ یا کامپیوتر خود برای شارژ آیفون کمتر استفاده کنید. وقتی گوشی خود را از طریق پورت یو اس بی شارژ می کنید، میزان آمپر کمتری وارد گوشی شما میشود و در نتیجه باید زمان زیادی را برای شارژ شدن صرف کنید. و بالعکس اگر از شارژر استفاده کنید، میزان آمپر بیشتری به گوشی آیفون شما منتقل میشود و گوشی سریع شارژ میشود. شارژرهای پیشفرض اپل معمولا دارای خروجی 1 آمپر هستند؛ اگرچه قابلیت شارژ شدن با شارژهایی تا خروجی 2.1 آمپر را نیز دارا هستند.

2- از شارژر اصلی و اورجینال استفاده کنید

بعضی مواقع علت دیر شارژ شدن گوشی آیفون شما به شارژر شما بر می گردد که باید توجه داشته باشید که هر شارژری عمر مفیدی دارد. برای خرید شارژر دقت کنید که شارژر اصل و از برندهای معتبر باشد. در بازار شارژرهای تقلبی زیاد است و اگر از این شارژرها استفاده کنید، به مرور آسیب جدی به گوشی تان وارد میشود.
شرکت های مختلفی وجود دارند که لوازم جانبی موبایل تولید می کنند. توصیه ما انتخاب شارژر از میان برندهای مشهور و شناخته شده ای مانند Anker ،Monoprice و AmazonBasics است. شارژرهای ساخت این شرکتها هم قابل اعتماد هستند و هم آیفون شما را سریع تر شارژ می کنند. البته نسبت به سایر برندها گران هستند اما ارزشش را دارد. در هنگام خرید شارژرها و سایر لوازم جانبی مربوط به آیفون باید دقت کنید که حتما گواهینامه MFi (ساخته شده برای آیفون/آیپد/آیپاد) را داشته باشند.

3- از قاب گوشی برای آیفون استفاده نکنید

جنس باتری گوشی های آیفون لیتیومی است و این نوع باتری ها نسبت به گرما حساس هستند. برخی قاب های گوشی که کاملا گوشی شما را می پوشانند، قاب مناسبی نیستند و به باتری گوشی آیفون شما صدمه وارد میشود. اگر باتری در دمای اتاق نگهداری شود، بیشترین طول عمر را خواهد داشت.

4- برنامه های سنگین و اضافی گوشی تان را ببندید

هر کاری که گوشی شما انجام می دهد، در عملکرد و طول عمر باتری شما موثر است. برای اجرای این برنامه ها پردازنده مدام در حال کار است که این خود باعث میشود انرژی بیشتری از باتری مصرف شود. بهترین کار اینست که نوتیفیکیشن برنامه های غیرضروری را خاموش کنید. همچنین ویدئو یا آهنگ های مورد علاقه تان را به جای اینکه به صورت آنلاین تماشا کنید، دانلود کنید. برنامه های سنگین را ببندید. در ضمن سرویس های مکان یابی یا دیتای موبایلتان را در مواقع غیر ضروری، خاموش کنید. ضمنا موقع شارژ صفحه نمایش گوشی را خاموش کنید یا نور آن را کم کنید.

اپلیکیشن های زیادی ساخته شده اند که برای کار کردن به وای فای، بلوتوث و جی پی اس احتیاج دارند؛ اما لازم نیست شما با اپلیکیشن های غیرضروری گوشی خود را سنگین کنید یا همیشه در حالت فعال قرار داشته باشند. توصیه ما بستن یا غیر فعال کردن اتصال اینگونه برنامه هاست تا مصرف باتری گوشی کاهش یابد.

5-  گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید

اگر 4 راهکار بالا برای شما کافی نبودند و هنوز می خواهید گوشی آیفون شما باز هم سریعتر شارژ شود، بهتر است از حالت پرواز (Flight Mode) گوشی خود استفاده کنید. در ظاهر این حالت فقط برای مواقعی است که شما سوار هواپیما هستید، اما در واقع دیتا، وای فای و بلوتوث گوشی شما را خاموش می کند. شارژ کردن آیفون در این حالت باعث صرفه جویی چند دقیقه ای در زمان شارژ آیفون خواهد شد. نکته منفی این روش این است که هنگام شارژ گوشی برای مدتی از دسترس خارج می شوید و امکان دریافت و ارسال تماس نخواهید داشت.

یک ویژگی شبیه این حالت با نام حالت کم مصرف «Low Power Mode» در iOS9 است که در مواقع ضروری کمک حال شما خواهد بود؛ اگرچه آیفون شما در حالت بی صدایی قرار می گیرد.

6- نگران شارژ باتری بصورت بیسیم (وایرلس) نباشید


 

اوایل سال 2016 بود که برای باتری های آیفون نوعی کاور معرفی شد که به صورت وایرلس باتری های گوش را شارژ می کردند. اپل قصد دارد تا از آنها در آیفون های بعدی خود استفاده کند. البته در این حالت سرعت شارژ آیفون کند است و حدودا یک ساعت بیشتر از حالت معمول زمان می برد تا گوشی آیفون شارژ شود. بنابراین اگر عجله ای برای شارژ شدن گوشی خود ندارید، می توانید از این روش استفاده کنید.

7- نبودن گرد و خاک بر روی پورت برق

وجود پشم و کرک قالی، گرد و خاک و دیگر غبارها بر روی پورت برق گوشی، باعث می شود تا شارژ آیفون با کیفیت و حداکثر توان خود انجام نگیرد. بنابراین با ابزارهای مناسب مانند خلال دندان و با دقت پورت برق گوشی خود را تمیز کنید.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.