پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی های آیفون

جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۴

راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی های آیفون

راهکارهای افزایش طول عمر باتری گوشی های آیفون 

یکی از مهمترین دغدغه افرادی که از گوشی آیفون استفاده می کنند، بالا بردن طول عمر باطری آن‌ها است. با توجه به اینکه آیفون معمولاً هنگام تولید گوشی‌های هوشمند خود، باتری‌ها را با ظرفیت نسبتاً پایین روانه بازار می‌کند، استفاده از راهکارهایی می‌تواند کمک کند تا نیاز به شارژ مجدد و پی در پی گوشی های آیفون داشته باشید. در برخی مواقع که قصد استفاده از گوشی‌های آیفون را دارید، کم شدن بیش از حد باتری می تواند مشکلاتی برای شما ایجاد کند.

علاوه بر این میزان و ظرفیت باتری های گوشی آیفون به شکلی است که قابلیت استفاده طولانی مدت را در اختیار کاربران قرار نخواهد داد. این شرایط موجب می شود در کمترین زمان، گوشی شما خاموش شود. اگر چه استفاده از گوشی به صورت مداوم برای انجام بازی ها و استفاده از اپلیکیشن های متعدد، پخش موسیقی و تماشای ویدیوها منجر به خالی شدن شارژ باتری می شود ولی راهکارهای ساده ای در این زمینه پیش رو دارد تا بتوانید بر طول عمر باتری گوشی آیفون، چند ساعتی اضافه کنید.

بیشتر بخوانید : نحوه چک کردن اکتیو یا اکتیو نبودن گوشی های آیفون اپل

فعال کردن حالت Low Power

اگر به دنبال کاهش مصرف باتری گوشی آیفون هستید و قصد دارید مصرف باتری مدل های مختلف ارائه شده توسط این برند را بهینه کنید، یکی از موثرترین راه ها، روشن کردن این قابلیت خواهد بود.

استفاده از این ویژگی کمک می ‌کند تا سرویس ‌های غیر ضروری هیچ گونه اثری بر روی شارژ باتری نگذارند.

فعال کردن قابلیت Optimized Battery Charging

همزمان با رونمایی سری سیزدهم گوشی ‌های اپل، این شرکت یک قابلیت ایده‌آل برای نظارت هوشمند بر شارژ گوشی بر روی آن قرار داده است. این قابلیت به شکلی است که به خوبی می تواند از فرسوده شدن باتری نیز جلوگیری نماید.

قرار ندادن در محیط با دمای بالا

یکی از مهمترین نکات برای مراقبت از گوشی و جلوگیری از مصرف باتری، دور نگه داشتن گوشی از دمای بالا به شمار می ‌رود. علاوه بر اینکه دمای پایین ممکن است مشکلاتی که بر روی گوش ایجاد کند، دمای بالا نیز اثرات منفی بر میزان شارژ باتری خواهد گذاشت. به همین علت همواره تاکید می ‌شود که گوشی خود را به هیچ عنوان زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

خاموش کردن افکت های صوتی

موشن افکت که با نام افکت های صوتی شناخته می شوند به رابط کاربری گوشی ها به خوبی می تواند عمق بخشد. نوع طراحی این ویژگی به شکلی است که انیمیشن ها و افکت ها را با فعال سازی در اپلیکیشن ها به کار برد و برای انجام کارهای دیگر می ‌توان از قابلیت‌ های آن بهره برد. فراموش نکنید این ویژگی به خوبی می‌ تواند از مصرف بیهوده شارژ باتری مراقبت کند.

غیر فعال کردن امکان cellular call  از طریق MAC

آیفون هم اکنون این قابلیت را برای کاربران فعال کرده که از طریق گوشی های خود بتوانند با مک بوک بتوانند ارتباط برقرار کنند. شرایطی که موجب می شود شما به راحتی گوشی خود را در گوشه ای از اتاق قرار داده و برای برقرای تماس با Mac به راحتی اقدام نمایید. نوع ایجاد این قابلیت به گونه ای است که حتی با وجود گم کردن گوشی خود نیز قادر به برقراری تماس خواهید بود.

غیر فعال کردن والپیپرهای داینامیک

والپیپرهای داینامیک اگر چه با زیبایی خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند، ولی بخش عمده ‌ای از باتری را مصرف می کنند. برای فعال سازی و غیر فعال سازی این قابلیت پس از رفتن به بخش تنظیمات می توانید گزینه والپیپر را انتخاب کنید.

در نهایت با فشردن دکمه Still به راحتی می توانید به خواسته های خود دست پیدا کنید.

فعال کردن حالت دارک مد dark mode

اگر روی به استفاده از گوشی‌های آیفون آورده‌ اید، در نخستین گام برای بهبود وضعیت باتری محصولات ارائه شده توسط این کمپانی می توانید حالت دارک مد را فعال کنید. این کار به شکل ساده پیش روی شما قرار دارد. برای فعال سازی این قابلیت می ‌توانید پس از رفتن به بخش setting و پس از آن گزینه  display and setting را فشار داده و گزینه دارک dark را برگزینید. نوع اجرای این قابلیت به شکلی است که با فعال سازی آن گوشی شما به یک گوشی تاریک تبدیل خواهد شد.

عدم استفاده از قابلیت Raise to walk

این تکنولوژی به شکلی طراحی شده است که به محض استفاده از گوشی توسط کاربر به صورت خودکار صفحه نمایش آن روشن می شود. غیر فعال کردن این قابلیت به شما کمک می کند تا برای افزایش طول عمر باتری آیفون از راهکار های مطمئن بهره ببرید.

قطع کردن اتصالات مختلف

به محض آنکه قصد استفاده از گوشی ‌های هوشمند را دارید و روی به روشن کردن بلوتوث و سایر راه های ارتباطی آورده ‌اید، باتری گوشی شما سریعتر خالی می شود. قابلیت و دستگاه های های مختلفی مانند اسپیکر، ساعت، دوربین و قابلیت های دیگری مثل بلوتوث و wifi همگی بهترین دشمنان باتری شناخته می شوند. برای غیر فعال کردن این قابلیت به خوبی می توانید با مراجعه به قسمت setting و پس از آن در میان گزینه های مختلف ارائه شده روی به قطع کردن این موارد بیاورید.

غیر فعال کردن قابلیت ردیابی لوکیشن در اپلیکیشن ها

بخش زیادی از اپلیکیشن ها هنگامی که قصد استفاده از آن ها را دارید با ارسال یک پیام از شما شما درخواست می ‌کنند که لوکیشن گوشی خود را فعال کنید. فراموش نکنید ردیابی دائمی لوکیشن می تواند برای شارژ باتری نیز اثرگذار باشد. با این وجود به هیچ عنوان لوکیشن را برای نرم افزارهای مشکوک و بدافزارها روشن نکنید.

سایر نکات

در کنار مواردی که بیان کردیم و به عنوان گزینه های کاربردی می توانند توسط شما مورد استفاده قرار گیرند، غیر فعال کردن قابلیت رفرش اپلیکیشن ها نیز کمک می کند تا به اهداف خود دست پیدا کنید. به عنوان مثال برنامه های هواشناسی به صورت خودکار در پس زمینه بروزرسانی می شوند و موجب مصرف شارژ باتری خواهند شد.

با توجه به اینکه آیفون برای گوشی های هوشمند ارائه شده توسط خود از باطری نسبتاً پایین استفاده می کند، راهکارهای فوق کمک می کنند تا به راحتی بتوانید به افزایش طول عمر باتری آیفون کمک نمایید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.