پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

راهنمای خرید پرینتر

یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

راهنمای خرید پرینتر

راهنمای خرید پرینتر


پرینترها یا به عبارتی چاپگرها در دنیای امروز به رقم وجود تبادل اطلاعات در فضای مجازی و تبادل حجم زیادی از این اطلاعات به وسیله ایمیلها هنوز جایگاه آنها در خانه ها و مراکز اداری پا برجا می باشد.

برندهای تولید کننده پرینتر


در دنیا تولید کنندگان بسیاری در حیطه تولید پرینتر فعالیت می نمایند و تقریبا تولیدات این کمپانی ها نزدیک به یکدیگر می باشد.

در ایران سه برند اچ پی ( HP) ، کانن ( canon ) ، اپسون (Epson  ) از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و می توان گفت هریک از این سه برند در تولید انوع مختلف پرینتر موفق بوده اند.البته از دیگر برندهایی که گهگاه در ایران دیده می شوند میتوان به برندهایی همچون سامسونگ ، برادر و لکسمارک اشاره نمود.

برند اچ پی ( HP) که محبوب ترین برند در تولیدات پرینتر در دنیا می باشد در ایران نیز محبوبیت گسترده ای دارد. نبحر این سازنده در ساخت پرینترهای لیزری می باشد که در ادامه مقاله را جب پرینتر های لیزری توضیح کامل خواهیم داد.

برند کانن ( canon ) نیز از دیگر تولید کنندگان پرینتر می باشد که تمرکز بسیار بالایی در ساخت پرینتر لیزری دارد و بعد از اچ پی بزرگترین تولید کننده پرینتر در دنیا می باشد و مدلهای آن تقریبا مشابه اچ پی می باشد.

برند اپسون (Epson  ) از برندهای تولید کننده پرینتر می باشد که تمرکز کامل در ساخت چاپگر های جوهر افشان دارد و بسیاری از افراد که در زمینه چاپ عکس فعالیت دارند از پرینترهای اپسون استفاده می نمایند. در ادامه در مورد چاپگر های جوهر افشان کاملا توضیح داده شده است.

انواع پرینتر


پرینتر ها به دو نوع جوهر افشان و لیزری تقسیم می شوند و هریک از این پرینترها عملکرد و کارایی های متفاوتی دارند که نسبت به این عملکرد و کارایی کاربران آنها را خریداری می نمایند.

پرینتر لیزری


این چاپگر ها برای چاپ تصویر و سند از پودر استفاده می نمایند.یعنی برای اینکه چاپ بر روی کاغذ ایجاد شود از یک نوع پودر مخصوص بر روی کاغذ استفاده می کنند و این پودر بر اساس حرارت یک هیتر بر روی کاغذ پس از نقش بستن خشک می شود و موجب می شود چاپ پس از اتمام از بین نرود.این پرینترها دارای سرعت بالادر چاپ می باشند و بعضا تا 45 برگ در دقیقه نیز میتوانند چاپ بگیرند.مواد مصرفی این پرینترها ارزان می باشد و چاپ با تعداد بالا در این پرینترها مقرون به صرفه می باشد.از پرینتنرهای لیزری بیشتر ادارات و یا کاربرانی که در روز مجبور به چاپ با تعداد بالا هستند استفاده می کنند.


پرینتر ليزری اچ پی Pro M102a


پرینتر لیزری اچ پی مدل M15a


پرینتر ليزری اچ پی مدل Pro M12a


پرینتر لیزری اچ پی مدل M15w


پرینتر ليزری اچ پی مدل Pro M12w


پرینتر لیزری تک کاره کانن مدل i-SENSYS LBP6030


پرینتر لیزری تک کاره کانن مدل i-SENSYS LBP6030W

پرینترهای لیزری رنگی


از این پرینترها برای چاپ اسناد رنگی استفاده می شود و درون دستگاهها از چهار پودر رنگی (مشکی ، قرمز ، آبی و زرد ) استفاده شده است که با تلفیق این رنگها پرینت رنگی روی کاغذ ایجاد می شود.مواد مصرفی این دستگاهها کمی گران می باشد و نباید توقع چاپ عکس با کیفیت بالا را از این دستگاهها داشته باشیم.


پرینتر لیزری رنگی اچ پی مدل LaserJet M254NW


پرینتر لیزری رنگی اچ پی مدل CP5225

پرینترلیزری چند کاره


پرینترهای چند کاره به منظور از میان بردن استفاده از چند دستگاه مجزا می باشد .این پرینترها برای استفاده همزمان چند دستگاه در قالب یک دستگاه و برای ادارات کوچک طراحی و تولید شده اند و بسیار کاربردی می باشند.این دستگاهها شامل دستگاههای سه کاره و چهار کاره می باشند.

پرینترهای سه کاره


پرینترهایی هستند با قابلیت استفاده همزمان از ( پرینت ، کپی و اسکن ) که این سه قابلیت در قالب یک پرینتر سه کاره با برندهای مختلف به فروش می رسد. از پرفروشترین محصولات سه کاره می توان به مدل های زیر اشاره نمود.


پرینتر سه کاره ليزری اچ پی مدل Pro MFP M130a


پرینتر لیزری چند کاره اچ پی مدل MFP M28a


پرینتر سه کاره ليزری اچ پی مدل Pro MFP M130nw


پرینتر لیزری چند کاره اچ پی مدل MFP M28w


پرینتر لیزری سه کاره کانن مدل i-SENSYS MF3010


پرینترهایی هستند با قابلیت استفاده همزمان از ( پرینت ، کپی ، اسکن و فکس ) که این چهار قابلیت در قالب یک پرینتر چهار کاره با برندهای مختلف به فروش می رسد.در مقایسه پرنترهای سه کاره و چهار کاره پرینترهای چهار کاره قابلیت فکس را از پرینترهای سه کاره بیشتر دارند. از پرفروشترین محصولات چهار کاره می توان به مدل های زیر اشاره نمود.


پرینتر لیزری چند کاره اچ پی مدل MFP M127fs


پرینتر لیزری چند کاره اچ پی مدل MFP M127fn

پرینترهای جوهر افشان


این پرینترها برای چاپ از جوهر درون دستگاه استفاده می نمایند.این دستگاهها برخلاف پرینترهای لیزری مواد مصرفی آنها جوهر می باشد و بیشتر برای چاپ عکس و یا چاپ برای ماندگاری بالا از آن استفاده می شود.مواد مصرفی این این پرینترهای جوهر افشان اگر قابلیتبستن تانک (مخزن جوهر ) داشته باشد بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.این دستگاهها برای استفاده در تیراژبالا مورد استفاده قرار نمی گیرند.پس در خریدتان به این نکته باید حتما دقت نمایید.


پرینتر جوهرافشان اپسون L805


پرینتر رنگی جوهر افشان اپسون مدل L1800

چه پرینتری بخرم؟


اگر کار شما اداری می باشد و بیشتر کار شما مربوط به چاپ اسناد می باشد حتما باید پرینتر لیزری خرید نمایید تا سرعت کار شما بالا برود و هزینه های شما کاهش یابد و اگر تعداد چاپ هایی که شما در هفته می خواهید انجام دهید پایین می باشد می توانید پرینتر جوهر افشان استفاده نمایید و کسانیکه می خواهند برای چاپ عکس پرینتر خریداری نمایید حتما باید پرینتر جوهر افشان خریداری نمایند.

نکته بسیار مهم این است که پس از خرید پرینترهای جوهر افشان حتما در هفته یک بار از دستگاه چاپ بگیرید . در صورت عدم انجام این کار ممکن است هد دستگاه شما خشک شود و هد دستگاه شما از بین رود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.