پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید مانیتور ۲K، لذت بازی کردن با نمایشگر با کیفیت

دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۸

راهنمای خرید مانیتور ۲K، لذت بازی کردن با نمایشگر با کیفیت

خرید مانیتور 2K به شما این امکان را می‌ دهد تا بتوانید تصاویر را در هنگام بازی کردن با رزولوشن عالی 1440×2560 دریافت نمایید. این مدل از مانیتورها که با نام QHD و WQHD می شناخته می شوند دارای قیمت مناسب تری نسبت به مانیتورهای 4K هستند. علاوه بر این با بررسی راهنمای خرید مانیتور 2K می توانید متوجه شوید که این دسته از نمایشگرها از کیفیتی بالاتر در مقایسه با مانیتورهای Full HD بهره می برند.

برندهای مختلف امروزه مانیتورهای با این مقدار رزولوشن را جهت استفاده توسط گیمرها و طراحان گرافیکی روانه بازار می‌ کنند. تماشای محتوا با کیفیت بالا و انجام بازی بر روی مانیتورهای 2K لذت بیشتری برای کاربران و گیمرها به همراه خواهد داشت. مانیتورهای گیمینگ قوی 2K به شما این امکان را می‌ دهند تا بتوانید تجربه بصری خود را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید.

راهنمای خرید مانیتور 2K را که مرور می‌ کنیم متوجه می‌ شویم که این نمایشگرهای مخصوص بازی باید با دقت بالایی انتخاب شوند. چندین نکته وجود دارند که باید در خرید مانیتور 2K مد نظر داشته باشید. با ما همراه باشید تا در این زمینه به شما اطلاعات بیشتری ارائه دهیم.

منظور از مانیتور گیمینگ 2K چیست؟

قبل از اینکه به بررسی راهنمای خرید مانیتور 2K بپردازیم، ابتدا بهتر است نسبت به این نوع مانیتورها آشنایی نسبی به دست آورید. مانیتورها از مهمترین تجهیزات گیمینگ هستند که برای گیمرها روانه بازار می شوند. مانیتور 2K نیز از این تجهیزات بوده که با پشتیبانی از بازی های Quad High Definition در اختیار کاربران قرار می‌ گيرد. این مدل از مانیتورها را در اصطلاح مانیتورهای QHD یا 2K می نامند. مانیتورهای ارائه شده با عرض 2000 پیکسلی و با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ طراحی می شوند.

در حالت کلی مانیتورهای 2K برای گیمرهایی طراحی شده اند که به دنبال لذت بردن در طول بازی و یا تماشای فیلم های باکیفیت هستند. این سری از مانیتورها در مقایسه با مانیتورهای FULL HD کیفیت بسیار بالاتری داشته و به لحاظ قیمتی نیز نسبت به مانیتورهای 4K انتخابی مقرون به صرفه تر هستند. مانیتورهای گیمینگ 2K را به کاربرانی که قصد انجام بازی‌ های سریع دارند و عاشق بازی های ماشینی هستند را توصیه می کنیم.

بررسی راهنمای خرید مانیتور 2K

همانگونه که عنوان کردیم مانیتورهای 2K با کیفیت بالاتر نسبت به مانیتورهای FULL HD در اختیار گیمرها قرار داده می شوند. در این میان برای اینکه بتوانید لذت انجام بازی در نمایشگر های باکیفیت را ببرید، در خرید خود باید چند نکته کلیدی مد نظر داشته باشید. موارد زیر را سعی کنید در خرید مانیتور گیمینگ 2K مورد بررسی قرار دهید.

رزولوشن تصویر

بدون تردید مهمترین عاملی که می تواند در راهنمایی خرید مانیتور 2K مدنظر قرار گیرد، رزولوشن تصویر آن به شمار می رود. به هیچ عنوان تجربه جذابی از بازی کردن هنگامی که از یک مانیتور با رزولوشن پایین استفاده می‌ کنید نخواهید داشت. اندازه صفحه نمایش نسبت به رزولوشن آن اهمیت کمتری دارد. در واقع انتخاب سایز با توجه به مقدار بودجه ای که در اختیار داشته و فضای اتاق گیمینگ صورت خواهد پذیرفت. در عین حال با توجه به اینکه میزان رزولوشن مانیتور می‌ تواند در خروجی تصویر تأثیر بسزایی بگذارد، سعی کنید این مولفه را از مهمترین نکات در خرید خود مد نظر داشته باشید.

نقش مدت زمان واکنش در خرید مانیتور 2K

نکته مهم بعدی که در راهنمای خرید مانیتور 2K باید به آن اشاره کنیم، مدت زمان واکنش نمایشگر خواهد بود. هر اندازه مدت زمان واکنش مانیتور کمتر باشد، یعنی کیفیت بالاتری از نمایش محتوا دریافت خواهید نمود. مدت زمان واکنش مانیتور بیان می کند که صفحه نمایش چه مقدار زمان نیاز دارد تا رنگ پیکسل ها را تغییر دهد. اگر این مدت زمان طولانی باشد، در هنگام تماشای فیلم و یا انجام بازی متوجه می شوید که مقداری تصاویر دریافت شده تار هستند.

نقش تکنولوژی پنل در خرید مانیتور 2K

بدون تردید یکی دیگر از مهم ترین موارد در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ 2K، بررسی تکنولوژی پنل آن به شمار می رود.

اگر قصد خرید مانیتور ارزان قیمت را دارید، می توانید به سراغ پنل های TN بروید. در عین حال کیفیت پایین این سری از پنل ها ممکن است شما را دلسرد کند. مهم‌ ترین نکته‌ ای که در این میان مد نظر قرار می گیرد مقدار زاویه دید نسبت به مانیتور خواهد بود. هر اندازه نسبت به مانیتور، مقدار زاویه دید بیشتر شود، مشاهده خواهید کرد که تصویر درهم ریختگی بالاتری دارد. در این میان مانیتورهای با پنل IPS می توانند عملکرد بهتری نسبت به پنل های VA از خود نشان دهند. این سری از مانیتورها واکنش سریع تری داشته و هنگام بازی کردن مشاهده خواهید کرد که رنگ‌ ها به بهترین شکل نمایش داده می شوند.

در عین حال پنل‌ های VA نیز با ارائه بهترین کنتراست می‌ توانند در این زمینه گوی سبقت را برباید. نقطه متمایز کننده ای که در این میان وجود دارد، عدم خسته کردن چشم کاربر هنگام مشاهده پنل های VA به شمار می‌ رود. گیمرهایی که مدت زمان طولانی مشغول به بازی هستند با خرید این سری از مانیتورها به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهند شد.

نرخ نوسازی را فراموش نکنید

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید مانیتور گیمینگ 2K بررسی نرخ تازه سازی صفحه نمایش است. هر اندازه تعداد بروزرسانی‌ های مانیتور در صفحه نمایش بالاتر رود، یعنی کیفیت بیشتری از تصاویر مشاهده می کنید. برای نمایش نرخ نوسازی یک مانیتور گیمینگ 2K از واحد فرکانس و بر اساس هرتز اطلاعات را ارائه می‌ دهند. این ویژگی بیان می‌ کند که صفحه نمایش در هر ثانیه قادر به ارائه چند فریم است.

قیمت مانیتور 2K گیمینگ

از کنار قیمت مانیتور گیمینگ 2K به سادگی گذر نکنید. در واقع فاکتور قیمت یکی از مهمترین مولفه ها در خرید تمام محصولات و تجهیزات گیمینگ به شمار می رود. عوامل مختلفی می توانند بر روی قیمت مانیتور 2K تاثیر خود را بگذارند. نوع برند سازنده و همچنین سایز نمایشگر از مهمترین عوامل در این زمینه به شمار می روند. علاوه بر این نوع پنل مانیتور را می توان یک فاکتور مهم دیگر برای اعلام قیمت آن ها در نظر گرفت. هر اندازه وضوح تصاویر و روشن بودن آن ها بالاتر رود و کنتراست بیشتری از تصاویر مشاهده کنید، قیمت مانیتور دچار تغییر خواهد شد.

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2K کدامند؟

اکنون که با راهنمای خرید مانیتور 2K آشنا شده اید، می توانیم به معرفی چند نمونه با کیفیت موجود در بازار بپردازیم. اگر قصد خرید بهترین مانیتور گیمینگ 2K را دارید، توصیه ما به شما بررسی مانیتورهای زیر است.

مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچ ایسوس VG27AQ1A

برای خرید بهترین مانیتور گیمینگ 2K می توانید از محصول ارائه شده توسط ایسوس دیدن کنید. همانگونه که می دانید کمپانی ایسوس در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ فعالیت گسترده‌ ای انجام میدهد.

مانیتور ۲۷ اینچ ارائه شده توسط این برند یعنی VG27AQ1A نیز می‌ تواند انتخابی کاربردی برای کاربران به شمار رود. این مانیتور ایسوس با کیفیت تصویر فوق‌ العاده و با زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه ای در اختیار کاربران قرار گرفته می شود.

زاویه دید این مانیتور ۱۷۸ درجه بوده و با بهره گیری از دو درگاه HDMI به شما امکان اتصال سایر تجهیزات را خواهد داد. از جمله ویژگی‌ های دیگر مانیتور گیمینگ ارائه شده توسط ایسوس می‌ توان به مجهز شدن با پنل IPS اشاره نمود. پیشتر که عنوان کردیم پنل های IPS به واسطه زاویه دید مناسبی که دارند، در هنگام بازی کردن تجربه‌ ای لذت بخش برای کاربران رقم می‌ زنند. پوشش دهی صدا توسط این مانیتور بسیار مناسب بوده و بلندگوهای قرار گرفته شده بر روی آن نیز با کیفیت مناسب صدا را به گوش شما خواهند رساند.

برای بررسی قیمت مانیتور گیمینگ ایسوس مدل VG27AQ1A با سایز ۲۷ اینچ می توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت دیدن کنید.

مانیتور بنکیو مدل EX3203R سایز ۳۲ اینچ

برای خرید مانیتور 2K می توانید به سراغ محصول ارائه شده توسط برند بنکیو بروید. بنکیو همواره محصولات خود را با بروزرسانی های مختلف روانه بازار می‌ کند. مانیتورهایی که توسط این برند طراحی می شوند، جهت استفاده برای کاربری های گیمینگ و مولتی مدیا گزینه ای ایده آل به شمار می روند.

نرخ بروزرسانی تصویر مانیتور بنکیو مدل EX3203R با سایز ۳۲ اینچی نیز ۱۴۴ هرتز بوده و با زمان پاسخگویی مناسب در دسترس کاربران قرار گرفته می شود. بنکیو برای ساخت این مانیتور خود به سراغ تکنولوژی VA رفته است.

بدون تردید این مانیتور با توجه به نوع طراحی خاصی که دارد، پوشش دید بالایی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. سرعت بالای بروزرسانی مانیتور بنکیو مدل EX3203R نیز این امکان را می‌ دهد که با کیفیت و رضایت بالا بتوانید فیلم های کوتاه و سریع را در مقابل دیدگان خود مشاهده نمایید. به هیچ عنوان در هنگام انجام بازی‌ های سنگین، مانیتور بنکیو دچار عقب‌ ماندگی حرکتی نخواهد شد.

اگر قصد خرید مانیتور 2K برای انجام بازی و یا امور عکاسی و گرافیک را دارید، توصیه ما به شما بررسی این محصول از بنکیو خواهد بود. قیمت مانیتور گیمینگ 2K مدل EX3203R نیز بسیار مناسب است. فروشگاه اینترنتی آترامارت این مانیتور با سایز 32 اینچ را در اختیار شما قرار می دهد.

مانیتور ۳۱.۵ اینچ ایسوس مدل PrOArt PA328QV

برای خرید مانیتور گیمینگ 2K می‌ خواهیم یک محصول شگفت انگیز از ایسوس را به شما معرفی کنیم. مانیتور ۳۱.۵ اینچ ایسوس مدل PrOArt PA328QV از جمله گزینه‌ هایی به شمار می رود که برای گیمرها و طراحان گرافیک می تواند انتخابی بی نظیر به شمار رود. طراحان به امکانات حرفه ای و مناسبی جهت خلق بهترین طرح ها نیاز دارند. علاوه بر این گیمرها برای اینکه در انجام بازی‌ های خود نهایت لذت را ببرند باید یک مانیتور با کیفیت را خریداری کنند.

مانیتور ارائه شده توسط ایسوس از جمله مانیتورهای حرفه ای به شمار می رود که تمام قابلیت های مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار می دهد. ایسوس برای اینکه یک مانیتور کامل طراحی کند، به سراغ حالت های تصویر مختلف رفته و از فناوری های Reading، Dicom و DCI_P3 کمک گرفته است. علاوه بر این ویژگی های انحصاری که ایسوس برای ساخت این مانیتور به کار گرفته نیز شما را یاری می کند که با دقت عالی بتوانید رنگ ها را مشاهده نمایید.

تکنولوژی های مختلفی برای نمایش تصاویر در اندازه واقعی نیز ایسوس در نظر گرفته و مانیتوری بی نظیر را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد. برخورداری از پنل IPS این امکان را می‌ دهد که تصاویر را با وضوح کامل و با کیفیت غیر قابل توصیف مشاهده کنید. زمان پاسخگویی این صفحه نمایش ۵ میلی‌ ثانیه بوده و با نرخ بروزرسانی ۷۵ هرتزی تمام ویژگی های یک مانیتور کامل را در بر روی این محصول مشاهده خواهید نمود. کاربر می تواند انواع درگاه ها را جهت اتصال لوازم جانبی در اختیار داشته باشد. طراحی پایه مانیتور به بهترین شکل صورت گرفته و کاربر قادر به تنظیم زاویه افقی، شیب و ارتفاع نمایشگر خواهد بود. برای بررسی قیمت مانیتور گیمینگ ۳۱.۵ اینچ ایسوس مدل PrOArt PA328QV می توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید.

جمع بندی

در راهنمای خرید مانیتور 2K مشاهده کردیم که فاکتورهای مختلفی وجود دارند که باید مد نظر قرار گیرند. برندهای فعال در زمینه تولید مانیتور تلاش کرده اند انواع قابلیت ها را در اختیار کاربران بگذارند. اگر به دنبال خرید مانیتور گیمینگ 2K با قیمت مناسب هستید، از محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی آترامارت ارائه داده‌ ایم می توانید دیدن کنید. امکان خرید انواع مانیتور 2K را به صورت نقد و اقساط در فروشگاه ما فراهم شده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۵.۰

از

۵

1 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

5تشکررر

05 مهر 1402

مهدی

کاربر

تشکررر

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.