پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای انتخاب و خرید بهترین فن های سی پی یو و خنک کننده های مایع برای سیستم گیمینگ

سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۴

راهنمای انتخاب و خرید بهترین فن های سی پی یو و خنک کننده های مایع برای سیستم گیمینگ

راهنمای انتخاب و خرید بهترین فن های سی پی یو و خنک کننده های مایع برای سیستم گیمینگ

هنگامی که قصد خرید کیس اسمبل شده گیمینگ را دارید باید قطعات مختلف را با دقت بالا انتخاب کنید. بدون تردید خرید سیستم گیمینگ بدون بهره مندی از خنک کننده مایع یا فن های خنک کننده سی پی یو با کیفیت بالا برای شما مشکل ساز است. امروزه خنک کننده های پردازنده به گونه ای طراحی می شوند که قادر هستند گرمایی که توسط پردازنده تولید می شوند را به خارج از کیس هدایت کنند. علاوه بر این خرید فن سی پی یو با کیفیت یا خنک کننده مایع این امکان را می دهد که بتوانید با خارج کردن گرما از قلب کامپیوتر اثر آن را بر روی قطعات مختلف خنثی کرده و از فرسودگی سخت‌ افزارها جلوگیری نمایید. فراموش نکنید که هنگام اورکلاک پردازنده باید یک خنک کننده مایع با کیفیت و استاندارد را انتخاب نمایید.

خنک کننده مایع قادر است که پردازنده را با دمای مناسب همواره یاری کند تا عملکرد خود را انجام دهد. علاوه بر این با انتخاب و خرید یک فن یا خنک کننده مایع قادر هستید که مشکل Overheat که در اثر گرم شدن بیش از حد پردازنده به وجود می آید را از سیستم خود رفع نمایید. مشکل اورهیت باعث کاهش شدید فریم در تصویر می شود. علاوه بر این هنگام بروز این مشکل در پردازنده متوجه می شوید که لگ در تصاویر دریافتی وجود دارد. شرایطی که در نهایت موجب می شود که کامپیوتر به صورت موقت خاموش شود. این مشکل تا زمانی که دمای پردازنده به مقدار استاندارد برسد ادامه خواهد یافت.

انواع خنک کننده پردازنده

اگر به داخل کیس کامپیوتر نگاه کنید متوجه می شوید که بر روی مادربرد آن یک فن نسبتا بزرگ نصب شده است. این قطعه در واقع فن پردازنده بوده که وظیفه دارد در حین کارکرد سیستم، پردازنده را یاری کند تا دمای مناسبی داشته باشد. در واقع استفاده از فن خنک کننده یا خنک کننده های آبی یا مایع این امکان را می دهد که بتوانید برای مقابله با افزایش دمای پردازنده از قطعه ای کاربردی کمک بگیرید. پیشرفت در زمینه تولید قطعات کامپیوتر موجب شده است که امروزه علاوه بر فن های خنک کننده که سیستم بادی شناخته می شوند، انواع خنک کننده های مایع نیز مورد استفاده قرار گیرند. با ما همراه باشید تا به معرفی این دسته از خنک کننده ها بپردازیم.

خنک کننده بادی یا Air Cooling

بدون تردید از میان خنک کننده های سی پی یو، خنک کننده های بادی به عنوان ارزان ترین و پرمصرف ترین گزینه ها شناخته می شوند. استاندارد به کار رفته در ساخت این قطعات به شکلی است که از طریق باد می توانند فرآیند خنک سازی را طی کنند. این نوع خنک کننده معمولا از یک یا دو فن تشکیل شده و در کنار آن یک هیت سینک بزرگ مشاهده خواهید کرد. نحوه عملکرد این قطعه به گونه‌ ای است که می‌ تواند با استفاده از تراشه موجود، گرمایی که تولید می شود را به خود جذب نماید. با توجه به جذب گرما، فن های تعبیه شده قادر به خارج کردن حرارت از سمت دیگر کیس هستند. معمولا سیستم های عادی و معمولی به گونه‌ ای اسمبل می‌ شوند که بر روی آن ها یک فن خنک کننده از نوع بادی مشاهده می شود. علاوه بر نوع ساخت فن های خنک کننده که ممکن است دارای یک یا دو فن باشند، امروزه از نورپردازی RGB در آن ها استفاده می کنند. بهره گیری از این قابلیت می‌ تواند فضای درونی کیس را به بهترین شکل زیباتر نماید.

از نظر قیمتی، خنک کننده های بادی نسبت به خنک کننده های مایع ارزانتر هستند. به همین علت بخش زیادی از کاربران ترجیح می دهند برای خنک نگه داشتن قطعات سیستم، روی به استفاده از این قطعه بیاورند. این نکته را نیز فراموش نکنید که با خرید خنک کننده بادی یا فن خنک کننده سی پی یو می توانید راندمان کاری را نیز به میزان قابل توجهی بالاتر ببرید.

خنک کننده آبی یا مایع Water Cooling

دسته دیگری از انواع خنک کننده پردازنده که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته اند را خنک کننده های آبی یا مایع می نامند. معمولا گیمرها و افرادی که به دنبال اسمبل سیستم حرفه ای هستند، روی به خرید خنک کننده مایع می‌ آورند. نوع طراحی و ساخت این خنک کننده به شکلی است که نسبت به خنک کننده های بادی ساز و کار پیچیده تری را خواهند داشت. در ساخت این خنک کننده یک مایع به کار گرفته می شود که بتواند گرمای تولید شده را به بهترین شکل از سیستم دور نماید. از جمله اجزای تشکیل دهنده این سیستم خنک کننده می توان به پمپ رادیاتور، مخزن و بلوک خنک کننده مایع اشاره کرد.

بلوک ها در این خنک کننده ها به محفظه هایی گفته می شود که بر روی قطعاتی مانند کارت گرافیک، سی پی یو یا رم کامپیوتر می توان آن ها را نصب کرد. این بلوک ها محلی برای جریان مایع هستند.

راهنمای خرید فن سی پی یو

بررسی راهنمای خرید فن سی پی یو نشان می دهد که گیمرها و افرادی که به دنبال اسمبل سیستم حرفه ای هستند باید در انتخاب این سخت افزار و قطعات نهایت دقت را داشته باشند. از آنجایی که بخش زیادی از کاربران نسبت به اهمیت خنک کننده cpu آگاهی کامل ندارند، بهتر است که تا انتهای مطلب با ما باشید تا بتوانید انتخاب خود را به بهترین شکل انجام دهید.

ابعاد و اندازه خنک کننده

یکی از نکات مهم برای خرید خنک کننده cpu بررسی ابعاد و اندازه قطعه خواهد بود. از آن جایی که انتخاب خنک کننده های بزرگ ممکن است مشکلاتی را درون کیس شما ایجاد نماید، سعی کنید قبل از خرید این قطعه ابتدا کیس مورد نظر خود را مشاهده کرده و نسبت به ابعاد خنک کننده نهایت دقت را داشته باشید. گاهی اوقات مشاهده می‌شود که طول خنک کننده ها بسیار بزرگ بوده و با نصب آن ها در کیس مشکلاتی را مشاهده خواهید کرد.

میزان صدای خنک کننده

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید خنک کننده سی پی یو باید در نظر داشته باشید، بررسی میزان صدایی است که از خود بروز می‌ دهد. این نکته را نیز فراموش نکنید که خنک کننده های پر قدرت اغلب سر و صدای بیشتری دارند. چنانچه اهمیت زیادی برای صدای فن قائل هستید باید در انتخاب خنک کننده دقت کافی داشته باشید. این نکته را نیز یادآور می شویم که میان صدای ایجاد شده توسط فن و همچنین میزان خنک کردن آن باید تعادل برقرار شود.

قابلیت خاموش کردن RGB

همانگونه که عنوان کردیم امروزه برای زیبا سازی خنک کننده ها و کیس کامپیوتر از قابلیت نورپردازی RGB استفاده می کنند. این نورها می توانند جذابیت زیادی برای ظاهر کامپیوتر ایجاد نمایند. فراموش نکنید گاهی اوقات نیاز دارید که نورپردازی آر جی بی را خاموش نمایید. به همین جهت در خرید خنک کننده CPU سعی کنید گزینه ای را در نظر بگیرید که بدون خاموش کردن کامپیوتر بتوان این ویژگی آن را غیر فعال کرد.

سازگاری با سوکت

یکی دیگر از مهمترین موارد برای خرید خنک کننده مایع و همچنین بهترین فن سی پی یو، بررسی سازگاری قطعه با سوکت خواهد بود. بخش زیادی از خنک کننده های بادی قادر به پشتیبانی از انواع سوکت های amd و اینتل هستند.

معرفی مشخصات فن

برای خرید فن خنک کننده یا فن های سی پی یو سعی کنید مشخصات قطعه را نیز در نظر داشته باشید. یکی از مهمترین نکات در این زمینه، استفاده از خمیر سیلیکون با کیفیت است. خمیر سیلیکون قادر بوده که در کنترل گرما به بهترین شکل قابلیت های خود را نشان دهد. به طور کلی دو نوع خنک کننده مایع برای سی پی یو در بازار عرضه می شود. مدل نخست که لوپ باز نام دارد در کنار نوع دوم که از آن با نام لوپ بسته نام می برند را می توانید خریداری کنید. با توجه به قیمت بسیار بالای فن سی پی یو لوپ باز، ارزش خرید آن ممکن است نسبت به نوع بسته کمتر باشد.

مزایا و معایب استفاده از خنک کننده مایع برای سیستم گیمینگ

در طول سال‌ های اخیر سرعت کارت گرافیک و همچنین سرعت واحد پردازش مرکزی یا سی پی یو به میزان قابل توجهی افزایش داشته است. با توجه به این امر باید از قطعات استاندارد برای حفظ کیفیت این سخت افزار بهره ببرید. از جمله مزایای نصب سیستم خنک کننده مایع در سیستم گیمینگ می توان به ثابت نگه داشتن دمای سیستم با سرعت بیشتر اشاره کرد. این سیستم خنک کننده می تواند از کارت گرافیک و سی پی یو کامپیوتر شما مراقبت نماید.

نوع ساخت فن خنک کننده مایع به شکلی است که کاربر به راحتی می تواند آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کند. در این بین فراموش نکنید که فن های سیستم خنک کننده مایع، سر و صدای زیادی ایجاد می کنند.

یادآور می‌ شویم که در بخش زیادی از فن های فعلی و همچنین سیستم های خنک کننده شرایطی به کار می‌ رود که سر و صدای زیادی از خود ایجاد می کنند. با توجه به اینکه فن های نصب شده بر روی این سیستم گرمایشی به صورت مکرر از خود سرا صدای اضافی ایجاد می کنند، سعی کنید که این نکته را نیز هنگام خرید سیستم در نظر داشته باشید.

اگر بخواهیم به معرفی معایب استفاده از سیستم های خنک کننده بپردازیم نیز به چند مورد برخورد خواهیم کرد. یکی از مهم‌ ترین معایب سیستم خنک کننده مایع، نیاز داشتن ابعاد زیاد برای نصب در فضاهای کوچک درون کیس خواهد بود. برای نصب خنک کننده مایع نیاز دارید که فضای کافی در اختیار داشته باشید. به منظور جابجایی بخشی از قطعات مانند منبع تغذیه، لوله مخزن مایع و پروانه باید مکانی مناسب ابتدا برای آن ها فراهم کرده باشید.

برای نصب خنک کننده مایع نیاز دارید که از فرد مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

بهترین فن های سی پی یو برای سیستم گیمینگ

اکنون که به طور کلی با فن پردازنده و همچنین خنک کننده های مایع آشنایی به دست آورده‌ اید، می‌ توانیم به سراغ معرفی با کیفیت ترین قطعات موجود در بازار باشیم.

خنک کننده سی پی یو کولر مستر Hyper 212 LED Turbo Black Edition

کمپانی کولر مستر از جمله برندهای به شمار می رود که در زمینه تولید تجهیزات خنک کننده برای سیستم های گیمینگ سابقه زیادی دارد به همین علت محصولات خود را با بالاترین راندمان و استاندارد بی نظیر روانه بازار می‌کند اگر به دنبال خرید خنک کننده سی پیو هستید و قصد دارید از این برند انتخاب خود را انجام دهید توصیه ما به شما انتخاب خنک کننده Hyper 212 LED Turbo Black Edition است این خنک کننده از جمله خنک کننده های بادی بوده که می تواند برای پایین نگه داشتن دمای پردازنده عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

خنک کننده Hyper 212 LED Turbo Black Edition به واسطه بهره مندی از چهار لوله حرارتی ۶ میلیمتری و یک هیت سینک آلومینیومی در سریعترین زمان گرمای تولید شده توسط پردازنده را به خارج از کیس هدایت می کند. این پردازنده از دو فن ۱۲۰ میلیمتری نیز بهره‌ مند بوده که سرعت گردش آن ها قابلیت کنترل خواهد داشت. از جمله ویژگی های خنک کننده سی پی یو کولر مستر Hyper 212 LED Turbo Black Edition می‌ توان به سازگاری با انواع سوکت های پردازنده اشاره نمود. نورپردازی خنک کننده ارائه شده توسط کولر مستر نیز به شکلی است که از چراغ های ال ای دی قرمز رنگ بهره می برد.

فن پردازنده کولر مستر مدل Hyper 212 LED CPU Cooler

خرید فن پردازنده کولر مستر مدل Hyper 212 LED CPU Cooler این امکان را به شما می‌ دهد که بتوانید یک خنک کننده با قیمت استثنایی برای سیستم و تجهیزات گیمینگ خود در اختیار داشته باشید. خنک کننده طراحی شده توسط کولر مستر به گونه‌ ای فرآیند خنک سازی پردازنده را انجام می دهد که کاربر اطمینان خواهد یافت که از یک قطعه ای استاندارد بهره می برد. از جمله ویژگی های این فن پردازنده می توان به استفاده از براکت بهینه برای نصب آسان اشاره نمود. با توجه به نحوه طراحی و ساخت این خنک کننده پردازنده، هنگام بهره گیری از آن متوجه می شوید که راندمان سیستم برای انجام بازی‌ های سنگین نیز به طور چشمگیری بالاتر می رود.

فن کیس گیم دیاس مدل AEOLUS M2_1204R

هنگامی که صحبت از فن سی پی یو یا پردازنده به میان می آید باید به سراغ بررسی محصولات ارائه شده توسط برند گیم دیاس برویم. این برند در چند سال اخیر توانسته است با تولید انواع فن پردازنده و خنک کننده های مایع برای سیستم های گیمینگ کاربران را یاری کند که از بالاترین استاندارد بتوانند در این زمینه بهره ببرند.

خرید فن کیس گیم دیاس مدل AEOLUS M2_1204R این امکان را به شما می‌ دهد که برای سیستم گیمینگ خود بتوانید از یک خنک کننده فوق العاده استفاده نمایید.

قدرت خنک کنندگی فن پردازنده ارائه شده توسط گیم دیاس به شکلی است که کاربر هنگام انجام سنگین ترین بازی ها هیچگونه مشکلی در این زمینه مشاهده نخواهد کرد. علاوه بر این گیم دیاس تلاش کرده است در ساخت این فن پردازنده از نورپردازی RGB نیز کمک بگیرد. استفاده از بلبرینگ تفنگ برای ساخت این فن کمک می‌ کند تا فرآیند خنک سازی با بالاترین استاندارد طی شود. بازدهی خنک کننده ارائه شده توسط گیم دیاس فوق العاده بوده و با عمر طولانی که دارند می تواند تا سال ها شما را یاری کند که از یک پدیده کاربردی کمک بگیرید.

این پایان کار نیست و خرید خنک کننده گیم دیاس مدل AEOLUS M2_1204R به شما کمک می کند تا بتوانید از یک قطعه با کمترین میزان صدای تولید شده بر روی سیستم گیمینگ خود استفاده نمایید. جالب است بدانید که گیم دیاس یک کنترل از راه دور برای این خنک کننده در نظر گرفته تا کاربر بتواند به راحتی برای بالا و پایین کردن سرعت فن اقدام نماید.

فن سی پی یو DeepCool AS50

یکی دیگر از کمپانی هایی که در زمینه تولید تجهیزات کامپیوتری سابقه درخشانی دارد، دیپ کول است.

این برند توانسته است با طراحی و ساخت بهترین خنک کننده های بادی کاربران را یاری کند تا برای سیستم های گیمینگ خود از بالاترین استاندارد توانند کمک بگیرند. خرید فن سی پی یو دیپ کول این امکان را به شما می‌ دهد که یک خنک کننده بادی با هیت سینک فوق‌ العاده در اختیار داشته باشید. این هیت سینک با 5 عدد لوله ۶ میلیمتری بر روی خنک کننده قرار گرفته است. علاوه بر این فن نصب شده بر روی این قطعه ۱۴۰ میلیمتری بوده که وظیفه دارد پردازنده را در سریعترین زمان خنک نماید. دیپ کول برای ساخت این فن پردازنده تلاش کرده است که از نورپردازی ARGB استفاده نماید. کاربر قادر است که حالت های پخش نور و رنگ های این نورپردازی را تغییر دهد. از جمله ویژگی‌ های این فن می‌ توان به قابلیت کنترل سرعت در آن اشاره نمود.

فن پردازنده گیم دیاس مدل AEOLUS M2_1205R

همانگونه که عنوان کردیم خرید فن پردازنده گیم دیاس به شما این امکان را می‌ دهد تا بتوانید از قطعاتی استاندارد و با قیمت مناسب بر روی سیستم های خود استفاده نمایید.

فن کیس گیم دیاس مدل AEOLUS M2_1205R نیز از جمله تجهیزات ارائه شده توسط این برند بوده که می‌ تواند کار خنک کردن کیس و قطعات موجود در آن را به بهترین شکل انجام دهد. نوع طراحی و ساخت این فن پردازنده به شکلی صورت گرفته که کاربر می تواند سرعت فن را تغییر دهد. طراحی و ساخت این فن کیس و پردازنده به شکلی صورت گرفته است که یک یاتاقان هیدرولیک بر روی آن قرار گرفته تا بتوان برای کاهش نویز اصطکاک از یک فناوری خاص بهره برد. علاوه بر این ساخت این پردازنده به گونه‌ ای بوده که جریان هوا با حداکثر سرعت ایجاد شده و هیچگونه اصطکاکی بین قطعات متحرک آن مشاهده نمی شود. این نکته را فراموش نکنید که قیمت فن پردازنده گیم دیاس در مقایسه با محصولات هم رده بسیار مناسب تر انتخاب شده است.

بهترین خنک کننده های مایع برای سیستم گیمینگ

همانگونه که عنوان کردیم خنک کننده مایع از جمله تجهیزات نوین بوده که برای پایین آوردن دمای پردازنده و سخت افزارهای موجود در کیس مورد استفاده قرار می گیرد. با بررسی انواع خنک کننده مایع متوجه می شویم برخی از آن ها می توانند برای سیستم های گیمینگ گزینه ای مناسب باشند. با ما همراه باشید تا با معرفی بهترین خنک کننده های مایع CPU برای سیستم گیمینگ به شما کمک کنیم تا انتخاب خود را در این زمینه به بهترین شکل انجام دهید.

خنک کننده آبی کولر مستر مدل Masterliquid ML240L V2 ARGB

کولر مستر از جمله برندهایی به شمار می رود که در کنار تولید فن پردازنده در مدل بادی فعالیت خود را در حوزه ساخت خنک کننده های آبی نیز انجام می دهد.

خنک کننده مایع کولر مستر مدل Masterliquid ML240L V2 ARGB از جمله قطعات ارائه شده توسط این برند بوده که می تواند برای سیستم های گیمینگ عملکرد فوق‌ العاده ای از خود نشان دهد.

نوع طراحی و ساخت این خنک کننده به گونه‌ ای انجام گرفته که کمترین صدا را هنگام انجام فرآیند خنک سازی از آن به واسطه پمپ های نسل سوم به گوش خواهید شنید. علاوه بر این با خرید خنک کننده مایع کولر مستر مدل Masterliquid ML240L V2 ARGB می توانید اطمینان داشته باشید که هیچ گونه نشتی مایع خنک کننده در کیس مشاهده نخواهید کرد. رادیاتور به کار رفته بر روی این خنک کننده مایع نیز نسبت به مدل‌ های پیشین ۲۰ درصد فضای بیشتری جهت مدیریت گرما به وجود خواهد آورد. فن هایی که در ساخت این خنک کننده مایع به کار رفته اند از جمله جدیدترین فن های موجود یعنی SickleFlow 120 RGB هستند. پره های این فن به گونه ای بهبود داده شده اند که هنگام فرآیند خنک سازی، چرخش هوای مناسبی از آن ها مشاهده کرده و هیچگونه صدای نیز تولید نخواهند کرد. توجه داشته باشید که در ساخت این خنک کننده مواد صنعتی فرمول شده EPDM به کار رفته است. به همین علت پمپ قرار گرفته شده بر روی این خنک کننده عملکرد شگفت انگیزی خواهد داشت.

فن خنک کننده سی پی یو گیم دیاس مدل CHIONE P2_360R

گیم دیاس نیز به مانند کولر مستر از جمله برندهایی به شمار می رود که فعالیت خود را در زمینه تولید خنک کننده های استاندارد انجام می دهد.

این برند با طراحی و ساخت یک خنک کننده مایع قدرتمند توانسته است کاربران حرفه‌ ای و گیمرها را یاری کند تا با نصب آن بر روی کیس خود هیچگونه نگرانی بابت خنک کردن پردازنده نداشته باشند. جلوه های نوری شگفت انگیز و همچنین سرعت فوق العاده فن های به کار رفته بر روی این خنک کننده مایع به گونه‌ ای طراحی شده اند که می توان از یکپارچگی آن ها ترکیب ایده آلی مشاهده کرد. پردازنده هایی که بر روی انواع مادربرد های گیگابایت، asus و msi نصب می شوند را می توانید با استفاده از این فن خنک کننده پشتیبانی نمایید. این نکته را نیز فراموش نکنید که طراحی و ساخت خنک کننده cpu گیم دیاس مدل CHIONE P2_360R به شکلی است که می توانید با نصب آن بر روی کیس خود بهره وری سیستم را به شکل قابل توجهی افزایش دهید.

عملکرد فوق العاده، نصب آسان و همچنین طراحی بی نظیر از جمله ویژگی‌ های این خنک کننده مایع به شمار می روند. در کنار این موارد، قیمت خنک کننده سی پی یو گیم دیاس مدل CHIONE P2_360R نیز به شکلی است که گیمرها می توانند با پرداخت هزینه ای مناسب از یک قطعه استاندارد برای خنک کردن سیستم خود کمک بگیرند.

سایر خنک کننده های مایع پردازنده

علاوه بر مواردی که نام بردیم و می توانند به عنوان بهترین خنک کننده های مایع پردازنده شناخته شوند، برندهای مختلف چندین گزینه دیگر را نیز روانه بازار می‌ کنند. از جمله این خنک کننده ها می توان به فن خنک کننده سی پی یو گیم دیاس مدل CHIONE E2_120R اشاره کرد. در مقایسه با محصول دیگر ارائه شده توسط گیم دیاس، این خنک‌ کننده قیمت به مراتب بهتری دارد. علاوه بر این خنک کننده آبی ایسوس مدل ROG RYUJIN ||360 ARGB با طراحی بی نظیر و منحصر به فردی که دارد، می تواند برای سیستم های گیمینگ به راحتی فرآیند خنک کردن پردازنده را انجام دهد.

بهترین برندهای تولید کننده خنک کننده پردازنده

برندهای مختلفی امروزه در زمینه تولید قطعات سخت افزاری سیستم های کامپیوتری فعالیت خود را انجام می دهند. با این حال برخی از این برندها توانسته‌ اند قطعاتی استاندارد و بی نظیر برای سیستم های گیمینگ روانه بازار کنند. از جمله برندهایی که در زمینه تولید خنک کننده بادی و مایع فعالیت خود را انجام می دهند، می توان به دیپ کول اشاره کرد. در کنار این مورد ایسوس و کولر مستر نیز چندین محصول را روانه بازار می‌ کند. اگر به دنبال یک کمپانی موفق در زمینه فروش خنک کننده بادی و فروش خنک کننده مایع هستید، می توانید به سراغ گیم دیاس بروید. این برند با فروش محصولات با قیمت مناسب توانسته است بازار کار را در دست گیرد.

قیمت خنک کننده مایع و فن پردازنده

برای اعلام قیمت خنک کننده مایع و قیمت فن پردازنده فاکتورهای مختلفی در نظر گرفته می شوند. نوع طراحی و ساخت خنک کننده و همچنین ابعاد و نوع فن های به کار رفته از جمله مهم‌ ترین فاکتورها برای اعلام قیمت این قطعات هستند. در کنار این موارد خنک کننده های بادی قیمت مناسب تری در مقایسه با خنک کننده های مایع دارند. علاوه بر این برند تولید کننده نیز از جمله فاکتورهایی به شمار می رود که می‌ تواند تاثیر خود را در قیمت خنک کننده مایع و انواع فن پردازنده نشان دهد.

خرید انواع خنک کننده بادی و مایع

فروش نقد و اقساط خنک کننده مایع و بادی توسط مجموعه آترامارت موجب شده است که کاربران بتوانند برای انتخاب محصولی قدرتمند به راحتی عمل کنند. چنانچه به دنبال خرید خنک کننده مایع هستید و یا قصد خرید خنک کننده بادی را دارید، می توانید از محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی آترامارت دیدن کنید. ما با فروش انواع خنک کننده بادی و مایع Cpu تلاش کرده ایم که شما را یاری کنیم برای سیستم های گیمینگ خود از قطعاتی با کیفیت و استاندارد بهره ببرید.

سوالات متداول

خنک کننده آبی بهتر است یا خنک کننده بادی؟

از جنبه های مختلف می توان به مقایسه این خنک کننده ها پرداخت. خنک کننده های آبی عملکرد بهتری خواهند داشت. با این حال قیمت مناسب خنک کننده های بادی موجب شده است که امروزه بخش زیادی از کاربران، روی به نصب آن بر روی سیستم خود بیاورند.

آیا خنک کننده قدرتمند برای سیستم گیمینگ لازم است؟

اگر از یک پردازنده قدرتمند بر روی سیستم خود استفاده می کنید لازم است که در خرید خنک کننده دقت کافی داشته باشید. خنک کننده های ضعیف هنگام انجام بازی افت فریم را در تصاویر به وجود آورده و باعث ایجاد لگ نیز می شوند.

بهترین برند تولید کننده خنک کننده پردازنده چه نام دارد؟

برندهای ایسوس، دیپ کول، کولر مستر و گیم دیاس از جمله کمپانی های موفق در زمینه تولید خنک کننده پردازنده شناخته می شوند.

جمع بندی

بخش زیادی از کاربران هنگام اسمبل سیستم گیمینگ توجه زیادی به انتخاب خنک کننده نمی کنند. با این حال نصب خنک کننده قدرتمند برای سیستم های گیمینگ ضروری است. اگر به دنبال اسمبل سیستم گیمینگ هستید، می‌ توانید انواع خنک کننده های بادی و مایع را بررسی کرده و بهترین گزینه را متناسب با هزینه ای که در نظر گرفته اید انتخاب کنید.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.