پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

دگرگونی عکاسی گوشی های هوشمند با فناوری هوش مصنوعی

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

دگرگونی عکاسی گوشی های هوشمند با فناوری هوش مصنوعی

با ورود قابلیت هوش مصنوعی به گوشی‌های هوشمند جدید فرایند عکاسی با این گوشی‌ها نیز تغییر کرده است. حالا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در تلاش برای همگام‌سازی هوش مصنوعی و دوربین دستگاه خود هستند تا عملکردی متفاوت را به کاربران ارائه کنند. هواوی نیز با همکاری Leica و به کمک تراشه کایرین 970 توانسته است تا دوربینی جدید با ویژگی‌ها و استاندارد‌های نو برای گوشی‌های جدیدش مانند سری میت 10 تولید کند.

قبل از ورود دوربین‌های عکاسی به گوشی‌های همراه، عکاسی مختص افراد خاصی بود و همه‌ی مردم نمی‌توانستند در هر زمان و مکانی عکس بگیرند، اما با ورود دوربین‌های گوشی‌های هوشمند اوضاع تغییر کرد. هم‌اکنون هر کسی در هر زمان و مکانی می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند خود عکس بگیرد و لحظات زیبای زندگی خود را ثبت کند، آن ها را به اشتراک بگذارد و به جهان معرفی کند. حالا با ورود این دوربین‌ها هر رویداد کوچکی می‌تواند به یک پدیده در جهان تبدیل شود.

دوربین‌های گوشی‌های هوشمند امروزه از لحاظ کمی می‌توانند با دوربین‌های حرفه‌ای رقابت کنند. در اصل امروزه بیشتر مردم به همین دوربین‌ها اکتفا می‌کنند چراکه این دوربین‌ها قابلیت ثبت عکس‌های با کیفیتی دارند. به علاوه امروزه این دوربین‌ها بهبود یافته‌اند و به سطح بالایی ارتقا پیدا کرده‌اند. پیکسل‌های بیشتری که کیفیت تصویر با وضوح بالا را ارائه می‌دهند، تنظیمات دیافراگم مخصوص برای اثرات زیبای بوکه، فوکوس بیشتر و دقیق‌تر، تشخیص عمق و بهبود عکاسی با نور کم تنها تعدادی از ویژگی‌های جذاب این دوربین‌ها هستند.

هواوی در چند سال اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه توسعه دوربین‌های گوشی‌های هوشمند انجام داده است و به لطف همکاری شرکت حرفه‌ای Leica تولید کننده دوربین‌ها و لنزهای حرفه‌ای جهان، حالا توانسته است تا استاندارد‌های جدیدی را در عکاسی گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. به علاوه استفاده از لنز دوگانه در گوشی‌های هوشمند از دیگر افتخارات هواوی است که نتیجه تلاش‌های دو کمپانی هواوی و Leica بود. هواوی در سال 2014 توانست اولین لنز 13 مگاپیکسلی 4 رنگ دنیا را در گوشی پی  خود به کار بگیرد. همین شرکت در سال 2017 از اولین دوربین دوگانه جهان در گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. هواوی برای اولین بار از این دوربین دوگانه در P10 بهره برد. امروزه سطح کیفیت دوربین‌های گوشی‌های هواوی بسیار بالاتر از رقبایش می‌باشد. دوربین‌های عقب و جلوی گوشی‌های هواوی با طیف وسیعی از کیفیت مگاپیکسل و قابلیت تشخیص چهره سه بعدی معرفی شده‌اند و به‌طور وسیعی ارتقا پیدا کرده و حرف اول را در جهان می‌زنند.

حالا Huawei تصمیم گرفته است با ورود قابلیت هوش مصنوعی AI به گوشی‌های هوشمندش آینده دوربین‌های عکاسی گوشی‌های همراه را با ارائه Huawei Mate 10 معرفی کند. در حال حاضر Huawei Mate 10 قدرتمند‌ترین گوشی هوشمند AI است که از ویژگی‌های نو و منحصر‌به‌فردی بهره می‌برد. دوربین این گوشی هوشمند از قابلیت‌هایی همچون ثبت عکس‌های حرکتی، تشخیص سوژه و تنظیم خودکار در طیف وسیعی از محیط‌های گوناگون برخوردار است. در واقع پدید آورنده این قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی AI است.

واحد پردازشی عصبی (NPU) در Kirin 970 به دوربین گوشی میت 10 این اجازه را می‌دهد تا صحنه‌ها و اشیا مورد نظر را شناسایی و تجزیه و تحلیل کند. برای مثال دوربین این گوشی قدرتمند حالا با یادگیری حدود 100 حالت مختلف صحنه، می‌تواند 13 صحنه اعم از غذا، متن، آسمان، ساحل، غروب آفتاب، طلوع خورشید، پرتره، گل‌ها، گیاهان، حیوانات خانگی، برف، کوه‌نوردی و غیره را تشخیص دهد.

هوش مصنوعی به دوربین کمک می‌کند تا فوکوس‌های دقیق‌تری انجام دهد تا حدی که دوربین میت 10 می‌تواند از فاصله دور یک متن را با تمام جزئیات ثبت کند. در ادامه هوش مصنوعی در سری میت 10 اثر بوکه را برای انتقال طبیعی عمق بین موضوع و پس‌زمینه آن فراهم می‌کند. از دیگر مزایای هوش مصنوعی AI بالا رفتن سطح امنیت گوشی با ورود الگوریتم‌های تشخیص چهره به کمک افکت‌های رنگی می‌باشد. این افکت‌های رنگی نسل آینده تشخیص چهره هستند که با ظرافت زیادی ساخته شده‌اند.

شرایط نوری کم در واقع مهم‌ترین نقطه ضعف دوربین‌های گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. عکاسی در شب مهم‌ترین چالش برای سازندگان این دوربین‌ها است. اما HUAWEI Mate 10 به کمک هوش مصنوعی AI می‌تواند در شرایط نوری نامناسب و شب هنگام عکس‌هایی با جزئیات زیاد و با کیفیت عالی ثبت کند. این یعنی دوربین این گوشی هوشمند حتی در شب قادر است تا کوچک‌ترین جزئیات رنگ‌ها را دریافت و ثبت کند.

دوربین سلفی HUAWEI Mate 10 به لطف هوش مصنوعی AI و قابلیت Bokeh Effect قادر است تا تصاویری شگفت‌انگیز ثبت کرده و پس‌زمینه را کاملا از سوژه جدا کند. چنین عکس‌هایی آنقدر می‌توانند جذاب و حرفه‌ای باشند که شما را هیجان‌زده خواهند کرد.

کمپانی هواوی حالا با کمک هوش مصنوعی AI توانسته است دوربینی به گوشی‌های هوشمندش هدیه کند که تصاویری فوق‌العاده می‌گیرد. در ضمن هوش مصنوعی به کاربران نه چندان حرفه‌ای در زمینه عکاسی هم کمک می‌کند تا عکس با کیفیت مطلوبشان را بگیرند به طور کامل از پس نیاز‌های کاربران بر خواهد آمد. در آینده نیز مطمئنا شاهد پیشرفت‌های زیادی در این زمینه از طرف شرکت هواوی و سایر سازندگان خواهیم بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.