پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

دوربین گوشی شیائومی ۱۲t پرو، لنزهایی که شما را شگفت زده خواهند کرد

دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۰

دوربین گوشی شیائومی ۱۲t پرو، لنزهایی که شما را شگفت زده خواهند کرد

دوربین گوشی شیائومی 12t پرو، لنزهایی که شما را شگفت زده خواهند کرد

گوشی شیائومی 12t پرو یکی از پرچمداران ارائه شده توسط این برند بوده که توانسته است جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند. سرانجام شیائومی تصمیم گرفت که روی به رونمایی از محصول قدرتمند خود با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بیاورد. عده زیادی از کاربران به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا عملکرد لنزهای این گوشی بی نظیر بوده یا تنها بر روی کاغذ می تواند این مقدار را از آن ها مشاهده نمود؟ در هر حال می توان بیان کرد که شیائومی برای طراحی و ساخت گوشی ۱۲ تی پرو بر روی دوربین آن تمرکز ویژه‌ای داشته است. این گوشی با لنزهای شگفت انگیز ۲۰۰ مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

کسب امتیاز مناسب ۱۲۹ و همچنین قرار گرفتن در جایگاه هجدهم رده بندی جهانی نشان می‌دهد که شیائومی توانسته است به بخش زیادی از اهداف خود دست پیدا کند. در این میان بد نیست بدانید که در این رده بندی آیفون ۱۳ با ۱۲۵ امتیاز و همچنین گلکسی s۲۲ نسخه اگزینوس با ۱۲۰ امتیاز پشت سر این محصول پرچمدار از شیائومی قرار گرفته‌اند.

آشنایی با دوربین شیائومی 12t پرو

با بررسی گوشی شیائومی 12t پرو متوجه می‌شویم که به مانند نسل قبلی در مجموعه دوربین های آن هیچگونه لنز تله‌ فتویی وجود ندارد. با این حال استفاده از یک حسگر با وضوح شگفت انگیز به خوبی می‌تواند نیاز کاربران حرفه‌ای را برطرف نماید. کاربر قادر است برای ثبت ویدیو های 8k با استفاده از این گوشی اقدام کند.

دوربین اصلی که بر روی گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو نصب شده است به واسطه بهره مندی از تثبیت کننده تصویر نوری می تواند فیلم های پایدارتر را در نقاط تاریک ثبت نماید. علاوه بر این ویژگی های پیشرفته دیگری نیز بر روی دوربین گوشی شیائومی 12t پرو وجود دارد. ویژگی هایی مانند فوکوس خودکار، ردیابی حرکت و همچنین ردیابی چشم از جمله ویژگی های دوربین به کار رفته بر روی این محصول شناخته می شوند.

اگر از جمله کاربرانی به شما می روید که تنها با توجه به دوربین گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو تصمیم خرید آن گرفته اید باید بدانید که تنها لنز اصلی قرار گرفته شده بر روی آن می‌تواند عملکرد بی‌نظیری داشته باشد. دو سنسور دیگر این گوشی آنگونه که باید و شاید عملکرد چشمگیری نخواهند داشت. دوربین ۸ مگاپیکسلی با سنسور ۱.۴ اینچی و از نوع فوق عریض و با زاویه دید ۱۲۰ درجه در کنار دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی قرار دارد. علاوه بر این یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز کار بالا بردن کیفیت تصاویر ثبت شده را انجام می دهد. در بخش دوربین سلفی نیز مشاهده می کنید که یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با لنز ۷۸ درجه می تواند به خوبی برای ثبت تصاویر نیازهای کاربران را برطرف کند.

با مقایسه ای که بین گوشی شیائومی 12 پرو و گوشی شیائومی 12t پرو انجام گرفته است مشخص شده که هر دو محصول در یک رده ارائه خواهند شد. با توجه به اینکه گوشی شیائومی 12 پرو از لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو بهره‌مند است، می تواند یک پک کامل تر را در زمینه دوربین اصلی برای کاربران ارائه دهد. رزولوشن بالای دوربین اصلی گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو موجب شده است که این پرچمدار اقتصادی شیائومی بتواند یک محصول کامل برای کاربران باشد.

عملکرد دوربین شیائومی 12t پرو چگونه است؟

دوربین گوشی شیائومی 12t پرو از 3 سنسور 200 مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی و دوربین 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین اصلی به کار رفته به خوبی می تواند عملکرد یک پرچمدار را به شما نشان دهد.

تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین اصلی به‌ صورت پیش‌فرض ۱۲.۵ مگاپیکسل حجم داشته و جزئیات بسیار مناسب و کیفیت بالایی را در اختیار شما قرار خواهد داد. چنانچه به دنبال مشاهده جزئیات بیشتر هستید، می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات دوربین، داده های موجود را تغییر دهید.

عملکرد دوربین اصلی گوشی شیائومی pro  12t در محیط‌های کم نور بی‌ نظیر بوده و کاربر می تواند برای ثبت عکس هایی با جزئیات بالا، حالت شب یا Night Mode را انتخاب نماید. دوربین اولترا واید قرار گرفته شده بر روی گوشی12t pro  xiaomi برخلاف سنسور اصلی کاملا معمولی عمل می‌کند. این دوربین در نور کم جزئیات کمتری ارائه داده و تصاویر ثبت شده توسط آن نویز بالایی دارند. با این حال اگر در شرایط نوری مناسب روی به ثبت تصاویر بیاورید، می توانید عکس های جالبی مشاهده نمایید. در کنار این موارد با بررسی عملکرد دوربین گوشی شیائومی ۱۲ تی پرو متوجه می‌شویم که سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز می‌تواند برای ثبت تصاویر به کاربران کمک کند. این دوربین قابلیت فوکوس خودکار نداشته و اگر به دنبال ثبت عکس با این حالت هستید باید بر روی سوژه تمرکز کنید.

دوربین اصلی شیائومی  12t proبه شما امکان فیلمبرداری 8k با تعداد ۲۴ فریم بر ثانیه را می‌ دهد. کیفیت و جزئیات بسیار مناسبی با ثبت ویدیوهای ثبت شده مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این یک لرزشگیر دیجیتال قرار گرفته شده بر روی دوربین گوشی شیائومی 12t پرو به شما کمک می کند که هنگام فیلمبرداری بتوانید از مشکلات به وجود آمده دوری کنید.

با بررسی عملکرد دوربین سلفی گوشی شیائومی 12t پرو متوجه می شویم که این سنسور یک عملکرد کاملا معمولی دارد. عکس هایی که با استفاده از دوربین سلفی ثبت می‌ شوند روشنایی خوبی داشته و جزئیات را به خوبی نشان می دهند. با این حال گرایش تناژ رنگ تصاویر دوربین سلفی به سمت سردی موجب می شود که کاربر به دنبال دستکاری نرم‌ افزاری آن باشد. در دوربین سلفی گوشی شیائومی pro  12tخبری از قابلیت فیلمبرداری 4k وجود ندارد.

نکات مثبت دوربین شیائومی ۱۲ تی پرو

یک مجموعه تخصصی به بررسی نکات مثبت دوربین گوشی شیائومی 12t پرو پرداخت است. در ثبت تصاویر با استفاده از این دوربین مشخص شده که می توان رنگ بندی بسیار خوبی از آن ها مشاهده نمود. علاوه بر این جزئیات خوبی را در هنگام شرایط داخلی و نور روشن کاربر می‌تواند مشاهده نماید.

تصاویر ثبت شده با استفاده از دوربین گوشی شیائومی 12t پرو نوردهی خوب و جزئیات مناسبی خواهند داشت. عکس هایی که با فلاش می گیرید نیز کیفیت قابل قبولی دارند. جزئیات خوب عکس هایی که در نور روشن و فاصله نزدیک گرفته‌ اید نیز می‌ تواند شما را یاری کند که تصاویر با کیفیتی را ثبت نمایید. این گوشی با محدوده دینامیکی گسترده و نوردهی خوب در حالت ویدئو می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. موازنه بافت و نویز در ویدیو به بهترین شکل انجام می گیرد. به همین علت در شرایط نور کم، کاربر می‌ تواند روی به ثبت تصاویر و ویدیوهای باکیفیت بیاورد.

نکات منفی دوربین گوشی شیائومی 12t پرو

بدون تردید به مانند سایر محصولات ارائه شده در بازار، دوربین گوشی شیائومی 12t پرو نیز معایب مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال اگر بخواهیم به بررسی معایب دوربین گوشی شیائومی 12t پرو بپردازیم، می توانیم محدوده دینامیکی محدود را به عنوان یک عیب یاد کنیم. علاوه بر این وجود نویز در تصاویر ثبت شده هنگام شب و همچنین جزئیات کم عکس های فوق عریض نیز به عنوان سایر معایب و نکات منفی دوربین گوشی شیائومی 12t پرو معرفی می‌شوند. این گوشی در هنگام ثبت ویدیوها تغییرات ناگهانی را برای نوردهی ارائه می دهد. تراز سفیدی ویدئو نیز به هنگام فیلمبرداری دچار تغییر شده و نویز در آن افزایش می یابد.

اگر بخواهیم به بررسی سایر نکات منفی دوربین گوشی شیائومی 12t پرو بپردازیم، به مشکلات فوکوس خودکار در ثبت ویدیو خواهیم پرداخت. هنگامی که در نور کم به دنبال گرفتن ویدیو هستید، این مشکلات را بیشتر مشاهده خواهید کرد. بروز مشکل با حرکت دوربین به هنگام فیلمبرداری و همچنین در هنگام گرفتن ویدیو در نور کم موجب می شود که عملکرد مناسبی در این بخش مشاهده نکنید.

در این بین DXOMark اعلام کرده است که گاهی اوقات هنگام استفاده از دوربین 12t پرو مشاهده می کنید که ثبات لازم بر روی آن وجود ندارد. به همین علت تجربه فیلمبرداری، سطح مورد نظر کاربران را ارائه نخواهد داد.

جمع بندی

با بررسی شرایط کلی و با در نظر گرفتن امتیازات ثبت شده برای این گوشی هوشمند بسیاری از کاربران به‌ دنبال عرضه رسمی گوشی شیائومی 12t پرو هستند. هر چند در محیط‌ های کم نور و داخلی کاربر نمی‌ تواند آنگونه که باید و شاید تجربه لذت بخشی برای ثبت تصاویر داشته باشد ولی در محیط های با شرایط نوری مساعد می تواند باکیفیت ترین تصاویر را ثبت نماید.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۳.۰

از

۵

1 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

3دوربین ها

14 آذر 1401

علی

کاربر

چرا به مردم نمیگین فقط لنز اصلی خوبه بقیه حتی سلفی نابوده ؟!
اینو کارشناس ها دارن در سراسر جهان در یوتیوب میگن

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.