پربازدیدترین مطالب

کسب و کار

دلیل صفر شدن ریچ Reach اینستاگرام چیست؟

جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱

دلیل صفر شدن ریچ Reach اینستاگرام چیست؟

دلیل صفر شدن ریچ Reach اینستاگرام چیست؟ 

استقبال چشمگیر کاربران از اینستاگرام و راه اندازی یک کسب و کار بر این پلتفرم موجب شده که مدیران این اپلیکیشن نیز به دنبال درآمدزایی خود باشند. بد نیست بدانید که امروزه بیش از ۶۰ درصد از افراد بزرگسال با ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام، فعالیت خود را انجام می‌دهند. علاوه بر این، وجود ۸۰۰ میلیون کاربر و حساب کاربری منحصر به فرد در اینستاگرام نشان می دهد که این اپلیکیشن به خوبی توانسته خود را به عنوان بهترین شبکه اجتماعی معرفی کند. بخش عمده‌ای از افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند این پلتفرم را به عنوان گزینه ایده آل برای کسب و کار می دانند.

شرایط امروزه این مهم را می‌طلبد که برای رونق کسب و کار خود و به دست آوردن یک درآمد مناسب، فعالیت در اینستاگرام را آغاز کنید. در این بین توسعه دهندگان و طراحان این پلتفرم نیز با استفاده از الگوریتم های هوشمند، سعی بر کنترل کردن دائمی فعالیت کاربران دارند. به عنوان مثال افرادی که به عنوان بیزینس یا حساب تجاری در این اپلیکیشن فعالیت می‌کنند، با مشکلات عمده ای مواجه می شوند. ریچ اینستاگرام یکی از مشکلات موجود در این زمینه برای آن ها شناخته می شود.

دلیل صفر شدن ریچ اینستاگرام

با وجود اینکه بسیاری از کاربران ایمپرشن و ریچ را یکی می‌دانند ولی باید بدانید که تفاوت‌های عمده‌ای بین این دو سرویس وجود دارد. در واقع ایمپرشن به قابلیتی گفته می‌شود که اطلاعات کافی به کاربران به هنگام ارائه پست و میزان بازدید از آنها خواهد داد. اگر شما یک پست در اینستاگرام منتشر کنید ممکن است یک اکانت چندین بار اقدام به بازدید از پست مورد نظر کند. این شرایط موجب می‌شود که به تعداد ایمپرشن یک عدد اضافه شود. در طرف مقابل در همان پست منتشر شده ممکن است توسط اکانت های منحصر به فرد مختلفی مورد بازدید قرار گیرد. در این بین اگر یک کاربر چندین مرتبه اقدام به بازدید از پست نماید، تنها یک عدد به تعداد ریچ اضافه می شود.

در واقع تصور کنید شما یک پست برای اینستاگرام منتشر کرده اید. اکنون ۵ حساب مختلف اقدام به بازدید از پست مورد نظر کرده اند. بدون تردید عددی که به عنوان ریچ به شما نمایش داده می شود عدد ۵ است.

در عین حال این عدد می‌تواند برای این پرشین تعداد بسیار بالاتری داشته باشد. تصور کنید یک یا چند اکانت سعی در بازدید مجدد از پست شما داشته باشد. هر اندازه که کاربر اقدام به بازدید از پست مورد نظر کند، یک عدد به این پرشین اضافه می شود.

الگوریتم های مختلف به کار رفته توسط اینستاگرام به گونه ای عمل می کنند که ممکن است ریچ اینستاگرام را به صفر نزدیک کنند. این شرایط به عنوان مرگ کسب و کار بر پلتفرم اینستاگرام شناخته می شود.

چرا سازندگان اینستاگرام به دنبال صفر شدن ریچ هستند؟

شاید برای شما نیز سوال پیش می‌آید چرا صاحبان اینستاگرام و توسعه دهندگان آن به دنبال رساندن شما به این درجه خواهند بود. در واقع سازندگان اینستاگرامی به دنبال راهکارهایی برای کسب درآمد خود هستند. به همین علت با استفاده از الگوریتم های مختلف سعی در رسیدن به اهداف خود دارند. این شرایط موجب می شود که کاربران با استفاده از راهکارهایی به دنبال رفع مشکلات به وجود آمده باشند. در این مواقع باید برای دسترسی ارگانیک، کاربران راهکارهای مختلفی را استفاده کنید.

 مطالب بیشتر بدانیم :  راهنمای اینستاگرام

 

عواملی که منجر به صفر شدن ریچ اینستاگرام می شوند

اگر فعالیت خود را در بستر اینستاگرام به عنوان یک تجارت آغاز کرده اید باید عوامل مختلفی که ممکن است منجر به صفر شدن ریچ اینستاگرام شوند را در نظر بگیرید. خوشبختانه با وجود اینکه اینستاگرام تلاش می کند تا موجب جلوگیری از پیشرفت شما شود ولی به صورت صددرصد نمی‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند. راهکارهای زیر را در نظر گرفته تا برای رسیدن به اهداف خود گامی موثر بردارید.

افزایش کیفیت محتوا

بدون تردید کاربران به دنبال مشاهده مطالب و محتوای جذاب و کاربردی هستند. هر اندازه بتوانید مخاطبان بزرگ تر و بیشتری را جذب کنید، الگوریتم‌های اینستاگرام را می‌توانید شکست دهید. در واقع نوع ارائه محتوا باید به شکلی باشد که لایک و کامنت بالایی دریافت کنید. اینستاگرام در این مواقع به هیچ عنوان نمی تواند جلوی پیشرفت شما را بگیرد. در کنار ارائه محتوای کاربردی، می توانید با استفاده از استوری و لایو نیز دسترسی ارگانیک را به پیج خود به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

جهت مشاهده مطالب بیشتر : افزایش فالوور اینستاگرام

افزایش مقدار محتوا

بر اساس گزارش های ارائه شده توسط Adweek معمولاً ۳۰ درصد از پست هایی که در بخش فید کاربران وجود دارد توسط آن ها مورد بازدید قرار می گیرد. واضح است که ۷۰ درصد از این فرصت‌ها هیچگونه بازدیدی از آنها صورت نخواهد گرفت. به همین علت باید سعی کنید که با استفاده از محتواهای بیشتر، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنید که کاربران با احتمال بالاتری به بررسی پست های شما بپردازند. با حفظ کیفیت باید کمیت پست های خود را افزایش دهید.

ارسال محتوا و مطالب در بهترین زمان

اینکه هر حساب کاربری یک زمان طلایی برای ارائه پست دارد امری کاملاً واضح محسوب می شود. چنانچه قصد ارسال پست های خود در پلتفرم اینستاگرام را دارید، در کنار حفظ کیفیت محتوا، زمان مناسب را نیز انتخاب کرده تا کاربران و مخاطبان بیشتری را بتوانید ترغیب به لایک کردن نمایید. با توجه به تجربه‌ای که از ارائه و انتشار پست ها داشته اید، سعی کنید بهترین زمان را به دست آورده و در زمان مد نظر اقدام به پست کردن محتوای خود نمایید.

تشویق سهام اجتماعی محتوا

هر اندازه که بتوانید کاربران را مجاب کنید که در فید اینستاگرام، محتوای شما را به اشتراک بگذارند، می‌توان گفت که موفقیت خود را تضمین کرده اید. امروزه به واسطه رقابت گسترده که در زمینه فعالیت در شبکه های اجتماعی به وجود آمده، مدیران کسب و کارها روش های مختلفی برای رسیدن به اهداف خود امتحان می کنند. به عنوان مثال برگزاری مسابقات در استوری یکی از بهترین روش ها برای تشویق کاربران به مراجعه و بازدید از پست های شما خواهد بود. این عمل می‌تواند کمک کند تا با انتشار استوری های شما، دسترسی ارگانیک را نیز به مقدار قابل توجهی افزایش دهید.

جمع بندی

اینستاگرام به عنوان محبوب ترین و بهترین بستر برای رونق کسب و کار، امروزه مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به مواردی که بیان کردیم، برای جلوگیری از صفر شدن ریچ اینستاگرام سعی کنید نکات بیان شده را به خوبی در نظر داشته باشید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.