پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

تکنولوژی این بار در مانیتور های معرفی شده CES

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

تکنولوژی این بار در مانیتور های معرفی شده CES

حال در میان عرضه کنندگان شاخه های مختلف اعم از موبایل،فناوری های ارتباطی بی سیم، سیستم های تحت شبکه، قطعات رایانه ای، لپ تاپ های فوق مدرن، دوربین و لوازم مدیریت، حتی اتومبیل های فوق هوشمند ما به سراغ نمایشگر های رایانه ای رفته ایم تا سرخط مهیج ترین خبرهای مربوط به این حوزه را به اطلاع شما برسانیم، پس در ادامه با تیم تولید محتوای آترامارت همراه باشید ...


ایسر مانیتور فوق عریض و بسیار باریک خود را با پشتیبانی از USB-C معرفی کرد


این روزها مجهز شدن لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند به درگاه USB نسخه Type-C شاید معمول شده باشد، اما ایسر با تلفیق این پورت با نمایشگر فوق مدرن خود نسل جدید از نمایشگر هارا با کیفیتی بی نظیر معرفی کرده است.


نمایشگرهای سری H7 در دو سایز ۲۵ و ۲۷ اینچ و با پنل IPS LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل قادر است ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB را پشتیبانی کند و از این بابت قادر است رنگ‌ها را بصورت کاملا طبیعی و دقیق نمایش دهد. این مانیتور از درگاه HDMI و DisplayPort نیز پشتیبانی می‌کند اما اگر علاوه بر این‌ها یک درگاه USB-C نیز دارد تا نه‌تنها انتقال تصویر از طریق این درگاه به نمایشگر میسر شود بلکه امکان شارژ لپ‌تاپ در زمان انتقال تصویر نیز در اختیار کاربر قرار گیرد.


مانیتورهای جدید دل با قابلیت بی سیم


به طور کلی شاید بتوان کمپانی دل را در مجموع زمینه ها  از شرکت هایی دانست که از میزان انعطاف پذیری بالایی در همگامی با توسعه سریع فناوری را ندارد، اما با این حال در زمینه نمایشگر در نمایشگاه امسال توانسته با عرضه نمایشگر بی سیم توجه علاقه مندان را به خود جلب کند . با استفاده از قابلیت ارتباط بی‌سیم این مانیتورها می‌توان انواع محتوا را از لپ‌تاپ‌ها و گجت‌های مبتنی بر اندروید در مانیتور به نمایش گذاشت. نمونه‌ی ۲۳ اینچی بیشتر برای مصارف خانگی است، در حالی که نمونه‌ی ۲۴ اینچی با در اختیار داشتن قابلیت‌هایی نظیر شارژر بی‌سیم با پشتیبانی از استانداردهای qi و PMA برای افرادی که از ابزار‌هایی با این قابلیت استفاده می‌کنند بسیار مناسب به نظر می‌رسد.


ایسوس هم مانیتور با اتصال USB-C معرفی کرد


ایسوس نیز مانیتوری را معرفی کرده که این بار فقط یک درگاه دارد: USB-C.
استفاده از درگاه USB-C باعث می‌شود تا نه تنها بتوان تصویر را از طریق پرتوکل DisplayPort به مانیتور منتقل کرد، بلکه در صورت اتصال لپ‌تاپ به مانیتور، امکان شارژ لپ‌تاپ میسر شود. چراکه این درگاه قادر است تا ۱۰۰ وات انرژی را نیز همراه سیگنال‌های تصویر منتقل کند تا در صورت نیاز لپ‌تاپ‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند بتوانند همزمان با ارسال سیگنال، انرژی دریافت کنند. مانیتور پرتابل ایسوس ۸۰۰ گرم وزن و ۸.۵ میلی‌متر ضخامت دارد.


لنوو از نمایشگر ThinkVision با درگاه USB-C و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم رونمایی کرد


لنوو این بار هم ثابت کرد که چرخه توسعه و تحقیق خود را به درستی و در سطح بالایی دنبال می کند . در ایامی که سایر رقبا هر کدام محصولی با یک قابلیت منحصر به فرد عرضه کردند، لنوو این بار اقدام به رونمایی از نمایشگری کرده که خصوصیات سایر نمایشگر هارا را یک جا در خود دارد. مانیتور ThinkVision به درگاه USB-C مجهز شده است. این درگاه از DisplayPort پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند نه تنها سیگنال‌های مربوط به تصویر را از طریق USB به مانیتور منتقل کند بلکه به لطف پشتیبانی از فناوری Power Delivery 2.0 این درگاه می‌تواند تا ۱۰۰ وات برق را نیز منتقل کند تا به عنوان مثال از آن برای شارژ کردن لپ‌تاپ بهره ببرد. در حال حاضر اکثر لپ‌تاپ‌ها برای شارژ شدن به ۳۰ تا ۶۵ وات برق نیاز دارند و به این ترتیب در زمان استفاده از نمایشگر لپ‌تاپ‌های مجهز به USB-C که از این فناوری نیز پشتیبانی می‌کنند، شارژ خواهند شد. علاوه بر این‌ها، مانیتور X24 Pro  دو قابلیت جالب دیگر را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اولین قابلیت شارژ بی‌سیم تلفن‌ها است که از طریق آن اگر تلفن هوشمند خود را روی پایه‌‌ی مانیتور قرار دهید، شارژ خواهد شد. این مانیتور از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند.



قابلیت انتخابی دیگر در این نمایشگر، یک لوازم جانبی به نام WiGig است که از طریق آن می‌توانید لپ‌تاپ‌های سازگار با این فناوری را به مانیتور متصل کنید. لپ‌تاپ‌های سری جدید ThinkPad از این فناوری پشتیبانی می‌کنند تا بدون نیاز به اتصال کابلی و بدون سیم تصویر را به مانیتور متصل کنید.
محصول دیگر لنوو یک مانیتور ۲۷ اینچی با نام ThinkVision X1 است. این مانیتور بسیار باریک تنها ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد و از رزولوشن Ultra HD (3840x2160) پیکسل پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر نیز از درگاه USB-C با پشتیبانی از DisplayPort 1.2  بهره می‌برد و فرکانس آن نیز ۶۰ هرتز است.
این نمایشگر به پنل ۱۰ بیت با پشتیبانی ۹۹ درصدی از طیف رنگی sRGB مجهز شده است و از درگاه HDMI 2.0،  USB-C و DisplayPort بهره می‌برد. حداکثر شدت روشنایی این مانیتور نیز ۳۰۰ و کنتراست آن ۱۳۰۰:۱ است.


 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.