پربازدیدترین مطالب

بازی و سرگرمی

توسعه دهندگان کنسول ایکس باکس پول‌دار می شوند!؟

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۸

توسعه دهندگان کنسول ایکس باکس پول‌دار می شوند!؟

بر اساس اسناد محرمانه دادگاه اپل و اپیک گیمز، مایکروسافت قصد داشته است، تا سهم خود از فروش بازی‌های کنسول ایکس باکس را به ۱۲ درصد کاهش دهد. این سند، جزئیات هزینه های فروشگاه ایکس باکس و تغییرات آن را شامل می شود. همچنین، تغییر نرخ کارمزد مایکروسافت به ۱۲ درصد(برای کامپیوتر ها) که اخیرا به طور رسمی توسط مایکروسافت اطلاع داده شد، در این سند پیش بینی شده بود. با این که بیشتر بخش های این سند اصلاح(غیر قابل خواندن) شده است. این سند نشان می دهد، که مایکروسافت برای کاهش کارمزد فروش بازی های ایکس باکس استور برنامه داشته است.

جدولی در این سند  نشان می دهد که مایکروسافت در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۲۱ قصد کاهش چشمگیر سهم خود از فروش بازی های کنسول ایکس باکس داشته است. تغییر اخیر مایکروسافت مبنی بر کاهش 18 درصدی سهم خود از فروش بازی های مارکت پی سی نیز، در همین جدول آمده است. کمپانی مایکروسافت همچنان در مورد سیاست های آینده خود برای برند ایکس باکس ساکت مانده است. کاهش نرخ کارمزد به ۱۲ درصد تاثیر بسزایی بر صنعت گیم خواهد داشت، زیرا که در حال حاضر کمپانی های بزرگ تولید کننده کنسول بازی مانند سونی، نینتندو و ایکس باکس  ۳۰ درصد از فروش بازی های تولید شده برای پلتفرم هایشان را به عنوان کارمزد کسر می کنند.

سخنگوی شرکت مایکروسافت پیش از صدور بیانیه رسمی مایکروسافت به ورج گفته بود: «‌ما فعلا برنامه ای برای تغییر سهم درآمد بازی های کنسولی نداریم. ما تغییری در کارمزد توسعه دهندگان ایجاد نخواهیم کرد.» مایکروسافت همچنان از صحبت در مورد درست یا نادرست بودن اسناد منتشر شده شانه خالی می کند.

سند منتشر شده، بخشی از اسناد ارائه داده شده به دادگاه اپل و اپیک گیمز است که از طرف دادگاه درخواست شده بودند. اپل و اپیک گیمز در دادگاه هفته آینده از مایکروسافت به عنوان شاهد استفاده می کنند.
این اسناد، همچنین نشان می دهند مایکروسافت برنامه ای جدی برای افزایش سهم توسعه دهندگان بازی برای کامپیوتر های خانگی داشته است. گزارشگر ورج از مایکروسافت سوال کرده است که آیا ایکس باکس همچنان به برنامه های مالی ذکر شده در این اسناد پایبند است یا خیر که این سوال با پاسخ روشنی از سمت مایکروسافت همراه نشد.

با توجه به این که سود شرکت های تولید کننده کنسول مستقیما از فروش بازی های به دست می آید. کارشناسان اقتصادی احتمال انجام این کار از سوی مایکروسافت را بسیار بعید می دانند. تولید کننده های کنسول دستگاه های خود را با حاشیه سود پایینی روانه بازار می کنند، حتی در بعضی موارد دستگاه خود را با قیمت کمتری نسبت به هزینه تمام شده وارد بازار می کنند، بنابراین فروش کنسول ها سودی روانه جیب شرکت های تولید کننده کنسول های بازی نمی کند، بلکه این کارمزد فروش بازی ها است که درآمد این شرکت ها را تامین می کند.

در جای دیگری از این سند،  انحصار زمانی بودن بازی های استالکر ۲، تتریس افکت و گانک آمده است که می تواند خبر خوشحال کننده ای برای طرفدارن کنسول ایکس باکس باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.