پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

تفاوت گوشی های سری m و a سامسونگ در چیست؟ گوشی سری m سامسونگ بهتر است یا سری a

شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۲

تفاوت گوشی های سری m و a سامسونگ در چیست؟ گوشی سری m سامسونگ بهتر است یا سری a

تفاوت گوشی های سری m و a سامسونگ در چیست؟ گوشی سری m سامسونگ بهتر است یا سری a

بررسی تفاوت های گوشی سری ‏m و a سامسونگ نشان می‌ دهد که این برند تلاش کرده است که محصولاتی متنوع و متناسب با سلیقه کاربران را روانه بازار کند. بخش زیادی از کاربران به دنبال پاسخ این سوال هستند که خرید گوشی سامسونگ سری m بهتر است یا خرید گوشی سری a محصولات سامسونگ؟
با بررسی شرایط و ویژگی های هر کدام از محصولات ارائه شده در این دستگاه ها متوجه می شویم که بسته به نیاز کاربران و انتظاری که از خرید گوشی هوشمند دارند، هر کدام از آن ها می توانند انتخابی مناسب باشند.
به احتمال فراوان تعداد زیادی از کاربران هنگامی که با بودجه متوسط و محدود به دنبال خرید گوشی سامسونگ می روند، ترجیح می‌ دهند که به مقایسه گوشی های سری m و سری a سامسونگ بپردازند. شرایطی که آنها را یاری می‌ کند تا انتخابی مناسب در میان محصولات متنوع این دسته از گوشی های هوشمند سامسونگ انجام دهند.

منظور از سری گوشی های سامسونگ چیست؟

قبل از اینکه به مقایسه گوشی های سری m و a سامسونگ بپردازیم، بهتر است که ابتدا آشنایی با انواع گوشی های سامسونگ به دست آورید.

سامسونگ محصولات خود را در دسته بندی های مختلف تولید می کند. نوع طراحی و ساخت سری گوشی های سامسونگ به گونه‌ ای است که پرچمدارها را در سری S روانه بازار کرده تا کاربران و علاقه مندان به گوشی های مدرن و پیشرفته به سراغ خرید این دسته از محصولات بروند. علاوه بر این سامسونگ با هدف کمک به کاربران جهت شناخت بیشتر گوشی‌ های هوشمند و دسترسی به محصولات متنوع، از سری گوشی های دیگر نیز رونمایی کرده است. به عنوان مثال در چند سال اخیر سری Z به عنوان گوشی های رده بالای سامسونگ با طراحی خاص در اختیار کاربران قرار داده می شوند. سامسونگ گوشی های تاشو را در این دسته قرار داده است. علاوه بر این سری گوشی های نوت سامسونگ (note) که با قلم نوری به بازار عرضه می شوند را نیز می توان در دسته گوشی های پرچمدار قرار داد.
در طرف دیگر سامسونگ با هدف فروش گوشی با قیمت مناسب انواع محصولات میان رده را در سری A به بازار عرضه می‌ کند. این گوشی های میان رده با عملکرد مناسب می توانند پاسخگوی نیازهای کاربران در زمینه های مختلف باشند.
به همراه مواردی که عنوان کردیم سری M به عنوان رقیب سری A از گوشی های متنوعی بهره‌ مند است. تمرکز سامسونگ برای طراحی و ساخت گوشی های سری a و m نشان می‌ دهد که به خوبی شرایط کاربران را درک کرده و محصولاتی خوش قیمت با طراحی مناسب را روانه بازار می‌ کند.

نگاهی به سری گوشی های a سامسونگ

برای درک تفاوت گوشی های سری m و a سامسونگ باید نگاهی به هر دو دسته داشته باشیم. سامسونگ برای بخش زیادی از گوشی های میان رده خود حرف A را انتخاب کرده که برگرفته از واژه Alpha است.

این گوشی های میان رده به گونه‌ ای طراحی می‌ شوند که می‌ توانند عملکردی رو به بالا داشته باشند. با وجود اینکه گوشی های سری a را نمی توان در دسته گوشی های پرچمدار قرار داد ولی استفاده از قطعات با کیفیت و دوربین های پیشرفته می تواند این محصولات را در دست گوشی های خوش ساخت قرار دهد.
در مقایسه با گوشی های سری S سامسونگ محصولات خود را که در دسته A قرار داده با قیمت مناسب تر به فروش می رساند. در عین حال دوربین گوشی های سری a سامسونگ و باتری آن ها نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.
کاربرانی که به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستند و توانایی خرید گوشی پرچمدار را ندارند، می توانند به سراغ این دسته از محصولات بروند. بدون شک نمایشگر با کیفیت، دوربین های مناسب و باتری با ظرفیت بالا رضایت این دسته از کاربران را جلب خواهد نمود. سری گوشی های A سامسونگ را می توان از جمله پرفروش ترین محصولات موجود در جهان نامید.

نگاهی به سری گوشی های m سامسونگ

فرق گوشی های سری m و a سامسونگ را پس از معرفی سری M تا حدودی متوجه خواهید شد. سری m گوشی های سامسونگ به عنوان گوشی های اقتصادی برای کاربرانی طراحی شده اند که برای خرید موبایل، بودجه محدودی دارند.

سامسونگ به خوبی توانسته است با عملکردی زیرکانه محصولاتی اقتصادی را برای طیف گسترده ای از افراد و کاربران در نقاط مختلف جهان تولید کند. افرادی که درآمد زیادی ندارند و به دنبال خرید گوشی هوشمند هستند، به سمت انتخاب سری m سامسونگ می روند. سامسونگ برای ساخت این گوشی های خود از امکاناتی معقول استفاده کرده است. پشتیبانی نرم افزاری این دسته از گوشی های سامسونگ نیز مناسب بوده و کاربرانی که به دنبال استفاده معمولی از گوشی هوشمند هستند، هیچگونه مشکلی از این جهت نخواهند داشت.

مقایسه گوشی های سامسونگ سری a و m

اکنون که به طور کلی با سری گوشی های a و m سامسونگ آشنایی به دست آورده اید، می توانیم به مقایسه این محصولات بپردازیم.

تفاوت کیفیت گوشی سامسونگ سری m و a

در گام نخست برای بررسی تفاوت گوشی های سری m و a سامسونگ به سراغ کیفیت تولید این محصولات رفتیم. در واقع می‌ توان بزرگترین تفاوت این محصولات را در کیفیت آن ها جستجو کرد. سامسونگ اولویت خود را برای طراحی و ساخت سری گوشی های A را کیفیت قرار داده است. در عین حال گوشی هایی که در سری M به بازار عرضه می‌ شوند بیشتر گزینه های اقتصادی هستند. فراموش نکنید که گوشی های سری a سامسونگ در مقایسه با ویژگی ها و امکاناتی که دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند. به عنوان مثال گلکسی a53 و همچنین گلکسی a73 را می توان از جمله گوشی های خوش ساخت و با قیمت مناسب در نظر گرفت که عملکردی رو به بالا از خود نشان می دهند.

مقایسه قیمت گوشی سامسونگ سری m با a

همانگونه که عنوان کردیم یکی از تفاوت های گوشی های سامسونگ سری m با سری a به قیمت آن ها بر می گردد. در واقع با توجه به این که سامسونگ در ساخت گوشی‌ های سری A از قطعات با کیفیت تر و امکانات بیشتری استفاده کرده است، قیمت این محصولات نسبت به گوشی های سری m نیز بیشتر خواهد بود. سامسونگ سری m نیز با ویژگی های عالی می‌ توانند برای کاربرانی که به دنبال خرید گوشی های پایین رده تا میان رده هستند انتخابی مناسب باشند. با وجود اینکه در برخی از گوشی های سری m سامسونگ ویژگی های برجسته ای قرار داده شده است ولی در حالت کلی مقایسه قیمت گوشی های سری m و a نشان می دهد که محصولاتی که در دسته a به بازار عرضه می‌ شوند، گران تر هستند. در این بین بد نیست بدانید که برخی از گوشی های سری m از صفحه نمایش سوپر امولد و دوربین هایی با سنسورهای مناسب بهره برده و دارای باتری با ظرفیت بالا هستند.

فرق گوشی سامسونگ سری m و a از نظر امنیت

برای بررسی تفاوت گوشی های سری m و a سامسونگ به سراغ ویژگی های امنیتی آن ها خواهیم رفت.

تفاوت اصلی این گوشی ها را می توان در زمینه امنیت به ویژگی Knox ارتباط داد. این ویژگی که معمولا دارای سخت افزار خاصی است را بر روی گوشی های سری a می توانید مشاهده نمایید. با این حال سامسونگ بر روی هیچ کدام از محصولات خود در سری m از این قابلیت استفاده نکرده است.
بهره گیری از این فناوری موجب شده که گوشی های سری a سامسونگ از امنیت بالاتری برخوردار بود و داده‌ های کاربران با استفاده از knox به خوبی مورد محافظت قرار خواهند گرفت.

پوشه امن سری m در مقایسه با سری a

یکی دیگر از تفاوت های گوشی سری m و a سامسونگ به پوشه امن آن ها بر می گردد. این ویژگی امنیتی که سامسونگ آن را بر روی محصولات خود در سری A قرار داده است، کاربران را یاری می کند تا بتوانند تمام داده های مهم خود را در یک پوشه امن ذخیره سازی نمایند. استفاده از ویژگی پوشه امن در گوشی های سری A موجب شده است که کاربران با خیالی آسوده بتوانند داده های مهم خود را از دسترس دیگران دور نگه دارند. سامسونگ تقریبا بر روی هیچ کدام از گوشی های سری M از این ویژگی استفاده نکرده است.

مقایسه گوشی های سامسونگ سری m با a از نظر حسگر اثر انگشت

شاید یکی از ویژگی های گوشی های سری m که برای کاربران جالب بوده، استفاده از حسگر اثر انگشت در پنل پشتی آن ها باشد. سامسونگ بر روی گوشی های سری m و سری A از حسگر اثر انگشت استفاده کرده است. در بخش زیادی از گوشی های سامسونگ گلکسی a می توان حسگر اثر انگشت را در صفحه نمایش مشاهده نمود. در حالی که برای ساخت گوشی های سری m این سنسور بر روی دکمه پاور یا پنل پشتی مشاهده خواهد شد.
اگر بخواهیم یک جمع بندی بین گوشی های سری m و a سامسونگ از نظر اسکنر اثر انگشت داشته باشیم، باید بیان کنیم که متناسب با سلیقه کاربران هر کدام از جایگاه هایی که این حسگر قرار گرفته است، می تواند جذاب باشد.

مقایسه رابط کاربری

تفاوت های گوشی سری m و a سامسونگ را که بررسی می کنیم به رابط کاربری نیز برخورد خواهیم کرد.

با وجود اینکه سامسونگ در بخشی از گوشی های سری m و سری a روی به استفاده از پردازنده های مشابه آورده است ولی در این بخش نیز می‌ توان بیان کرد که عملکرد گوشی های گلکسی a نسبت به سری m بهتر خواهد بود. بهره گیری از رابط کاربری One UI در کنار پردازنده های قدرتمند و همچنین رم مناسب این امکان را می دهد که کاربر بتواند تجربه لذت بخشی را در هنگام استفاده از گوشی های سری a داشته باشد.

مقایسه باتری گوشی های سامسونگ سری m و a

یکی از نکات جالبی که در مقایسه ویژگی های گوشی های سامسونگ سری m و a مشاهده می‌ شود، کیفیت باتری و ظرفیت آن ها خواهد بود. با وجود اینکه سامسونگ برای گل سر سبد محصولات خود در سری a یعنی گلکسی a73 از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است ولی گوشی هایی در دسته m مشاهده خواهید کرد که با قیمت کمتر دارای باتری ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهند بود. در واقع می توان کیفیت و ظرفیت باتری گوشی های سری m سامسونگ را نسبت به باتری گوشی های سری A بهتر دانست.

استفاده از اینترنت 5G در گوشی های سامسونگ

یکی از ویژگی های مهم برای بخش زیادی از کاربران پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم خواهد بود. سامسونگ اخیرا بر روی بخشی از گوشی های سری a از این فناوری استفاده کرده است. بهره گیری از نسل پنجم شبکه اینترنت کاربران را یاری می کند تا بتوانند با استفاده از اینترنت پر سرعت، روی به گشت و گذار در فضای وب بیاورند.
اخیرا سامسونگ با رونمایی از گوشی M52 با پشتیبانی از شبکه 5G نشان داده است که در این سری از محصولات خود نیز تغییرات چشمگیری به وجود آورده است.

مقایسه دوربین گوشی های سری m و a سامسونگ

تفاوت گوشی های سری m و a سامسونگ از نظر دوربین می تواند تصمیم شما را برای خرید هر کدام مشخص نماید.

یقینا بخش زیادی از کاربران هنگام خرید گوشی سامسونگ و سایر برندها، یکی از مهم‌ ترین فاکتورها را کیفیت دوربین در نظر می گیرند. سامسونگ اخیرا بر روی برخی از گوشی های سری m از دوربین با کیفیت استفاده کرده است. به عنوان مثال با خرید گوشی گلکسی m52 می توانید از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی آن استفاده کرده و تصاویر را با کیفیت مناسب ثبت نمایید. علاوه بر این گوشی های دیگر ارائه شده توسط سامسونگ در این سری مانند گوشی سامسونگ گلکسی m53 نیز از نظر دوربین عملکرد فوق‌ العاده‌ ای خواهند داشت. به طور مثال دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی قرار گرفته شده بر روی این محصول قادر به ثبت تصاویر با سنسورهای اولترا واید و تشخیص عمق بوده و همچنین دوربین سلفی آن نیز با سنسور ۳۲ مگاپیکسلی می‌ تواند فیلمبرداری را با کیفیت 4K انجام دهد.
در طرف مقابل گوشی های سری a سامسونگ نیز از دوربین های شگفت انگیزی بهره می برند. به طور مثال گوشی سامسونگ گلکسی A73 را می توان از جمله گوشی های میان رده و رو به بالا نامید که با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار سه حسگر دیگر تصاویر را با کیفیت شگفت انگیزی ثبت خواهد نمود.
در حالت کلی بخش زیادی از گوشی های سری a سامسونگ در مقایسه با سری M سامسونگ دوربین باکیفیت تری خواهند داشت.

فرق سری a و سری m سامسونگ

در یک جمع بندی می توان فرق گوشی های سری a و m سامسونگ را از نقطه نظرهای مختلف بیان کرد.

به عنوان مثال گوشی های سری A طراحی زیباتری داشته و می توانند برای کاربران انتخابی جذاب باشند.
علاوه بر این اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید، سری گوشی های A می‌ توانند انتخابی مناسب باشند.
در طرف مقابل کاربرانی که به دنبال خرید گوشی با باتری قدرتمند هستند، می توانند روی به انتخاب گوشی های سری m بیاورند.
نکته دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، مکان قرار گرفتن حسگر اثر انگشت خواهد بود. بسته به سلیقه خود می توانید انواع گوشی های سری m و a سامسونگ را مشاهده کرده که سنسور اثر انگشت آن ها در پنل پشتی بر روی دکمه پاور یا بر روی صفحه نمایش قرار دارد.
کاربرانی که نسبت به رابط کاربری و ویژگی های امنیتی حساسیت بالایی دارند، می توانند از گوشی های سری a استفاده کنند.

بهترین گوشی های سری m سامسونگ کدامند؟

بهترین گوشی های سری m سامسونگ در میان محصولات اقتصادی می‌ توانند M12 و M13 باشند. اگر به دنبال خرید گوشی میان رده از این سری محصولات سامسونگ هستید، گلکسی m22 و گلکسی m32 را به شما توصیه می کنیم. در عین حال سامسونگ گلکسی M52 نیز به عنوان گوشی بالا رده این دسته از محصولات سامسونگ خود را معرفی کرده است.

بهترین گوشی های سری A سامسونگ کدامند؟

بسته به بودجه ای که در اختیار دارید، برای خرید بهترین گوشی سری a سامسونگ می توانید اقدام نمایید. گلکسی a13 و گلکسی a22 را می توان از جمله گوشی های اقتصادی این برند در این دسته نامید. علاوه بر این گوشی های میان رده سری A مانند گلکسی A33 و گلکسی A32 می‌ توانند انتخابی مناسب باشند. برای انتخاب و خرید بهترین گوشی سری a سامسونگ می‌ توانید به سراغ گلکسی A73 و گلکسی A53 بروید.

سوالات متداول

مهمترین تفاوت سری گوشی های گلکسی a و گلکسی m سامسونگ در چیست؟
از جنبه های مختلف می توان به بررسی تفاوت های گوشی سری m و a سامسونگ پرداخت. نوع صفحه نمایش، حسگرهای دوربین و ویژگی های امنیتی را در کنار باتری های به کار رفته می توان برای مقایسه این محصولات در نظر گرفت.
کدام دسته از گوشی های سامسونگ ارزش خرید بالایی دارند؟
گوشی های سری m به عنوان محصولات اقتصادی به بازار عرضه می شوند. در عین‌ حال محصولات سری a سامسونگ در نقاط مختلف جهان خریداران زیادی را به خود جذب کرده اند.
قیمت گوشی سامسونگ سری m بهتر است یا سری a؟
با توجه به ویژگی ها و امکانات گوشی های سامسونگ سری m، قیمت این محصولات نسبت به گوشی های سری a مناسب است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.