پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

تصمیم جدی شیائومی و سامسونگ برای عرضه محصولات ویندوزی با پردازنده آرم

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

تصمیم جدی شیائومی و سامسونگ برای عرضه محصولات ویندوزی با پردازنده آرم

مایکروسافت و کوالکام در رویداد فناوری های اسنپدراگون که در هاوایی برگزار شد، خبر از عرضه رایانه های شخصی به همراه تراشه اسنپدراگون 835 دادند؛ یکی از جذاب ترین ویژگی های این محصولات، اتصال دائم (Always Connected) می باشد که مودم موجود در تراشه پرچم دار کوالکام برای رایانه های ویندوزی مجهز به پردازنده مبتنی بر معماری آرم این امکان را فراهم می کند که به اینترنت متصل باشند.

کمپانی ایسوس از لپ تاپ NovaGo که از تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام قدرت می گیرد، رونمایی کرد. این لپ تاپ که به همراه ویندوز 10 اس ارائه می شود، به اینترنت نسل چهارم دسترسی داشته که حداکثر سرعت دریافت 1 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. این لپ تاپ با قیمت 599 دلاری وارد بازار خواهد شد و با یک بار شارژ، تا 22 ساعت قابل استفاده خواهد بود.

محصول دیگری که با تراشه پرچم دار 2017 کوالکام عرضه می شود، تبلت هیبریدی Envy X2 شرکت اچ پی می باشد که به سیستم عامل ویندوز 10 نیز قابل ارتقا است؛ ضمنا بر روی این تبلت به صورت پیش فرض ویندوز 10 اس فعال شده است. لنوو نیز اعلام کرده که در آینده ای نزدیک، چندین محصول ویندوزی با پردازنده تراشه اسنپدراگون 835 روانه بازار خواهد کرد.

ظاهرا عرضه محصولات ویندوزی به همراه پردازنده مبتنی بر معماری آرم، سامسونگ و شیائومی را نیز برای ارائه چنین محصولاتی وسوسه کرده، گزارشات منتشر شده نشان می دهد که این دو شرکت برای ارائه محصولاتی با پردازنده اسنپدراگون کوالکام و سیستم عامل ویندوز 10 موافقت کرده اند. لازم به ذکر است که شیائومی، تجربه زیادی در حوزه رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ندارد. این شرکت سال گذشته با معرفی می نوت بوک ایر که از پردازنده های ساخت اینتل استفاده می کرد، به این بازار وارد شد. شرکت سامسونگ نیز در سال آینده میلادی سری جدید لپ تاپ هایش را معرفی خواهدکرد..

معروفیت تراشه های اسنپدراگون کوالکام، بیشتر به دلیل استفاده از آن ها در گوشی های هوشمند و تبلت ها می باشد؛ در حالیکه از معماری x86 اینتل جهت توسعه پردازنده ی رایانه های قابل حمل و رومیزی استفاده می شود. استفاده از تراشه های اسنپدراگون در رایانه های قابل حمل، ایده ی بسیار زیرکانه ای خواهد بود. محصولات قدرتمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با قیمتی مناسب و عملکرد بسیار خوب در زمینه شارژدهی، سازندگانشان را از تعبیه فن جهت خنک نگه داشتن این محصولات بی نیاز می کند. اما در عین حال هنوز معلوم نیست که آیا محصولات مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 و تراشه اسنپدراگون کوالکام توان کافی برای رقابت با نمونه های مشابه با پردازنده های مبتنی بر معماری x86 خواهند داشت یا خیر.

نکته قابل توجه اینکه تراشه اسنپدراگون 835 که لپ تاپ های ویندوزی از آن بهره می برند، با تراشه مورد استفاده در گوشی های پرچم دار 2017 یکسان نیست. اطلاعات موجود نشان می دهند که پلت فرم کامپیوتراسنپدراگون 835، برخی قابلیت های پلت فرم موبایل این تراشه را نداشته، مثلا تراشه های اسنپدراگون 835 مورد استفاده در رایانه های قابل حمل ویندوزی، فاقد فناوری شارژ سریع نسخه 4.0 کوالکام می باشند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.