پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

تاریخچه شرکت شیائومی

شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۲

تاریخچه شرکت شیائومی

تاریخچه شرکت شیائومی

همه ما از پیشرفت چشمگیر شرکت شیائومی در این سالهای اخیر خبردار هستیم اما کمتر کسی از داستان این شرکت مشهور و موفق چینی میداند. پس با ما همراه باشید تا با یکدیگر به معرفی و تاریخچه شرکت شیائومی بپردازیم. لی جون همه چیز از لی جون شروع شد، مرد متفکر و تحصیل کردهی چینی که متولد 16 دسامبر سال 1969 است و پس از تمام کردن دبیرستان، برای ادامه دادن دانشگاه خود، رشتهی علوم کامپیوتری را انتخاب نمود. لی جون پس از فارغ التحصیلی دانشگاه در سال 1992 موفق شد تا در شرکت Kingsoft ،که یک شرکت بزرگ نرم افزاری بود، مشغول به کار شود. لی جون با وجود پشتکار و تالشهای فراوانی که از خود نشان داد، موفق شد تا در سال 1998 عضو هیئت مدیرهی این شرکت شود. اما لی جون بنا به دالیل شخصی، در سال 2007 استعفای خود را از این شرکت اعالم نمود. لی جون برای مدتی به عنوان سرمایه گذار فعالیت میکرد اما بعد از آن که متوجه شد بیشتر مردمان چین در خرید گوشیهای هوشمند به دلیل قیمتهای باالی آنها عاجز هستند، ایدهای در ذهنش نقش بست و تصمیم گرفت که به سمت آن برود. سود کمتر و فروش بیشتر!

آغاز یک رویا!

در آپریل سال 2010 ،وی به همراه 7 تن از شرکای خود که همگی بین 30 الی 40 سال سن داشتند، تصمیم گرفت تا شرکت شیائومی را تاسیس کند. لوگوی این شرکت با عنوان Mi ،به معنی Mobile Internet است. البته برخی از شایعات حاکی از این است که Mi به معنای Impossible Mission یا همان عملیات غیر ممکن هم است. به این دلیل که شرکت شیائومی، اوایل تاسیس خود دچار کلی چالش و موانع شده بود که با گذشت زمان، لی جون به همراه شرکای خود با موفقیت تمامی آنها را پشت سر گذاشتند. الزم به ذکر است که شرکت شیائومی در پکن تاسیس شده است. رسالت این شرکت از همان ابتدا سود کمتر و فروش بیشتر بوده است و اوایل بیشتر توجه و تمرکز خود را به ساخت گوشیهای هوشمند اختصاص داده بودند که به مرور زمان، محصوالت دیگری از جمله لپ تاپ، لوازم جانبی، صوتی-تصویری، خانهی هوشمند، ساعتهای مچی و تلویزیون را تولید کردند.

تولد شیائومی می 1

شیائومی می 1 اولین محصول تولیدی شرکت شیائومی به طور رسمی بود که در سال 2011 از آن رو نمایی شد. شیائومی می 1 موفق شد در بازارهای آسیای شرقی مثل چین فروش خوبی را بدست آورد چرا که گوشیهای شیائومی از همان ابتدا عالوه بر قیمت مناسب، کیفیت بسیار فوق العادهای داشتند که میتوانستند نیازهای مشتریان را بر طرف کنند. شیائومی می 2 در سال 2012 ،شرکت شیائومی به پاس تشکر فراوان از کارکنان خود، جشنوارهی mi Pop را برگزار کرد که در این جشنواره، شرکت شیائومی موفق شد تا محصوالت بسیاری زیادی را به فروش برساند. شیائومی بالغ بر 2/7 میلیون از گوشیهای هوشمند خود را در این جشنواره به فروش رساند.

شیائومی می 2

در اگوست سال 2012 رونمایی شد و شرکت موفق شد به تعداد 10 میلیون از آن را در کشورهایی نظیر آمریکا، بریتانیا، استرالیا و نیوزیلند در عرض 11 ماه به فروش برساند. سری های 1 Redmi شیائومی طی دوسال اخیر موفق شده بود تا فروش خوبی از محصوالت، از جمله گوشیهای هوشمند کسب کند. حال در جوالی 2013 تصمیم بر آن شد که سریهای جدید وارد بازار شود. طرفداران دو آتیشهی شیائومی که به اصطالح به آنها fan Mi میگویند، همه رقم این کمپانی را حمایت میکردند و چشم انتظار موفقیتهای بیشتر این شرکت بودند. باالخره در جوالی همان سال، سری 1 Redmi عرضه شد و حسابی ترکوند. این سری از گوشیهای شیائومی به قدری مورد استقبال قرار گرفت که بیش از 18 میلیون از آن نسخه به فروش رفت و شرکت شیائومی درآمدی بالغ بر 5 میلیارد دالر بدست آورد. نکتهی قابل توجهی که در خصوص طرفداران شیائومی وجود دارد، آن هم این است که آنها هر سال، در تاریخ 6 آپریل، در جشنوارهی Festival fan Mi شرکت میکنند تا از تخفیفات شرکت که بر تمامی کاالها اعمال شده، بهره مند شوند. Ecosystem Mi در سال 2014 ،شیائومی اعالم کرد که با گوشیهای جدید خود وارد بازار هند شده و موفق شد با فروش این سری از گوشیهای خود به هند، مسیر خود را برای ورود به بازارهای جهانی هموار کند. در این سال، شیائومی با فروش 3/1 میلیون گوشی از این نسخه، 8/4 میلیون لوازم جانبی و کسب 4/243 میلیون دالر تنها از Festival fan Mi و همچنین فروش محصوالت خود در دیگر کشورای دنیا، توانست با ارزشی نزدیک به 46000 میلیون دالر به پایان برساند. شکستن رکورد سال 2015 ،با عرضهی سری جدید گوشیهای شیائومی یعنی 4i Mi ،توانست در طی 24 ساعت رکورد بیشترین فروش گوشیهای هوشمند را شکسته و در کتاب گینس نام خود را ثبت کند. سود حاصل از این 24 ساعت، رقمی معادل 420 میلیون دلار بود.

سال های 2016 و 2017

با اعلام لی جون در سال 2016 ،نسخه max Mi وارد بازار شد. هر چند که شرکت، فروشی معادل 53 میلیون نسخه از این گوشی را تجربه کرد ولی نسبت به سال قبل که معادل 70 میلیون نسخه گوشی هوشمند فروش رفته، کمتر بود. در سال 2017 ،شیائومی یکی از شرکتهای بزرگ Mi ،که تا اون موقع در کل جهان بینظیر بود را تاسیس نمود. شیائومی با فروش 4 Redmi ،به پرفروشترین برند گوشی در هند تبدیل شد و در همان سال موفق شد رتبهی پنجمین شرکت الکترونیک در جهان را از آن خود کند. گسترش بازار در مارس 2018 در یک کنفرانس خبری، لی جون خبر از این داد که ما میتوانیم بازار گوشیهای هوشمند خود را در کشورهای انگلیس و ایاالت متحده وسعت ببخشیم. بدین ترتیب با عرضهی سری 2s mix Mi موفق شد به فروش 122 میلیون از این نسخه در بازار جهانی برسد. علت این امر، دوربین با کیفیت آن بود که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته بود.

اولین حسگر اثر انگشت

در سال 2019 ،شیائومی اولین گوشی با حسگر اثر انگشت را عرضه کرد. این سری از گوشیها، Redmi .بودند Mi note 10 pro و note 7 شیائومی باالتر از اپل در سال 2020 ،با معرفی 10 Mi همراه با فناوری 5G ،با فروش 2/46 میلیون از این مدل، باالتر از اپل قرار گرفت و به مقام سومین سازندهی گوشی در جهان دست یافت. سخن آخر شیائومی با توجه به گستردگی و تنوع محصوالت و همچنین سیاست گذاری خاصی که دارد، موفق شده که بخش عظیمی از بازار جهانی را تسخیر کند. از این جهت که شیائومی خود را به لحاظ کیفیت ثابت کرده هیچ شکی نیست، حال سوالی که مطرح میشود این است که آیا شما از محصوالت شیائومی استفاده میکنید؟ و خوشحال میشوم که اگر نظرات و تجربیات خود را برای ما به اشتراک بگذارید. با تشکر.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.