پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ کدام است؟

شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۴

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ کدام است؟

خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ یکی از دغدغه های افرادی است که به دنبال استخراج ارزهای دیجیتال هستند. برای ساختن یک ریگ ماینینگ و راه اندازی آن باید از کارت گرافیک قدرتمند استفاده کنید. پس از اینکه بازار سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال گسترش یافت، استقبال برای خرید کارت گرافیک جهت استخراج آن ها نیز به میزان قابل توجهی بالاتر رفت. در این میان باید بدانید که هر نوع کارت گرافیکی نمی تواند برای شما به جهت ماین و استخراج ارزهای دیجیتال کاربردی باشد.

با توجه به اینکه فرآیند استخراج ارز دیجیتال بسیار زمانبر بوده و فشار بالایی به کارت گرافیک وارد خواهد کرد، باید بتوانید برای ماینینگ یک کارت گرافیک قدرتمند را خریداری کنید. نکات مختلفی وجود دارند که در خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ باید مد نظر قرار گیرند.

راهنمای خرید کارت گرافیک مخصوص ماینینگ

بررسی راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ نشان می‌ دهد که باید در انتخاب خود فاکتورهای مختلفی را نسبت به خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه استخراج ارزهای دیجیتال به سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به قطعات قدرتمند و با کیفیت دارید، سعی کنید در خرید کارت گرافیک نیز بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید. هنگامی که قصد درآمدزایی و سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را دارید باید در خرید کارت گرافیک چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید.

هش ریت

برای خرید بهترین کارت گرافیک ماینینگ فاکتور مهمی که در نظر گرفته می‌ شود، هش ریت است.

مقدار هش ریت کارت گرافیک نشان می دهد که در هر واحد ثانیه چه مقدار هش استخراج خواهد شد. در واقع با استفاده از این واحد میزان ارز قابل استخراج توسط کارت گرافیک ماینینگ سنجیده می شود. برای اعتبار سنجی بلوک ها و نوشتن آن ها در شبکه بلاک چین قدرت استخراج کارت گرافیک اهمیت بالایی دارد. معیار اندازه گیری را می توان هش ریت در نظر گرفت. این مقدار نشان می دهد که قدرت استخراج کارت گرافیک شما چه میزان بوده و بر اساس این شاخص مزارع استخراج را مونتاژ می کنند.

قیمت کارت گرافیک برای ماینینگ

فاکتور مهم دیگر که در انتخاب بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ تاثیر گذار است، قیمت محصول خواهد بود. با توجه به اینکه قیمت کارت های گرافیک ماینینگ بسیار بالا بوده، سعی کنید بر اساس ویژگی هایی که بر روی کارت گرافیک مشاهده می شوند بهترین انتخاب را انجام دهید. در این میان برخی از محصولات موجود در بازار با وجود ویژگی های مناسبی که دارند از قیمت مقرون به صرفه نیز برخوردار هستند. اگر در ابتدای مسیر سرمایه‌ گذاری قرار گرفته اید و قصد خرید کارت گرافیک برای ماینینگ را دارید، این امر می‌ تواند در بازدهی سرمایه‌ گذاری به شما کمک فراوان کند. برای دریافت قیمت کارت گرافیک سیستم ماینینگ می توانید از محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی آترامارت دیدن کنید.

میزان مصرف برق

یکی دیگر از مهمترین فاکتورها جهت خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ، میزان مصرف برق آن به شمار می‌ رود. با واحد TDP توان مصرفی و یا میزان مصرف برق کارت گرافیک را اعلام می‌ کنند. برخی از کارت های گرافیکی که در بازار عرضه می شوند به گونه ای طراحی شده اند که مختص استخراج ارزهای دیجیتال هستند. به همین علت مصرف برق آن ها بهینه شده است. در عین حال بخش زیادی از کارت های گرافیک مختص به این کار نبوده و برای استخراج ارزهای دیجیتال بهینه نشده اند. به همین علت مصرف برق به مراتب بیشتری در مقایسه با نرخ هش ریت و بازدهی خواهند داشت.

حافظه VRAM

جهت خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ باید حافظه VRAM را نیز در نظر بگیرید. بد نیست بدانید که در سرعت سودآوری ماینر میزان حافظه VRAM می تواند تاثیر مستقیم بگذارد. اگر به دنبال استخراج برخی از ارزهای دیجیتال مانند اتریوم یا کاردانو هستید باید بدانید که حداقل به 8 گیگابایت حافظه VRAM نیاز دارید. در عین حال برخی دیگر از ارزهای دیجیتال را می توانید با حافظه رم کمتر نیز استخراج کنید.

کارایی کارت گرافیک ماینینگ

یکی دیگر از موارد مهم برای خرید کارت گرافیک ماینینگ بررسی کارایی آن است.

اگر تصمیم خود را گرفته اید و قصد دارید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید باید عملکرد کارت گرافیک را با دقت بالایی مورد بررسی قرار دهید. با توجه به اینکه برخی از ارزهای دیجیتال جهت استخراج شدن نیاز به قدرت متفاوتی دارند، لازم است که در خرید کارت گرافیک این فاکتور را مد نظر داشته باشید. کارت های گرافیک قدرتمند و رده‌ بالا عملکردی به مراتب بهتر از کارت گرافیک ضعیف در این بین خواهند داشت. گاهی مواقع گرما و سر و صدای زیادی که در دستگاه ماینر تولید می کند در اثر کاربردی نبودن کیفیت کارت گرافیک بالاتر می رود.

نوع سیستم خنک کننده کارت گرافیک ماینینگ

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ گزینه‌ ای است که از یک سیستم خنک کننده قدرتمند بهره ببرد. در حال حاضر ماینرها دارای ساختاری هستند که از مدرن ترین سیستم های خنک کننده بهره‌ مند می شوند. نوع طراحی و ساخت برخی از کارت های گرافیک ماینینگ به شکلی است که در حین فرایند استخراج، دمای آن ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. چنانچه سیستم خنک کننده کارت گرافیک عملکرد مناسبی نداشته باشد، به تمام مجموعه شما و دستگاه ماینر خسارت جبران ناپذیری وارد خواهد کرد. به همین دلیل در خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ نوع سیستم خنک کننده آن را نیز در نظر بگیرید.

معرفی بهترین کارت گرافیک ها برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال

حال که با راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال آشنا شده اید، می توانیم چند گزینه را به شما معرفی کنیم. انتخاب بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ نسبت بهترین کارت گرافیک برای گیمینگ متفاوت است. ما پس از بررسی محصولات متنوع موجود در بازار به لیست زیر برخورد کرده ایم و آن ها را بهترین گزینه ها جهت استخراج ارز دیجیتال می‌ دانیم.

کارت گرافیک سافایر مدل Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition

اگر به دنبال خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ هستید، توصیه ما به شما در گام نخست بررسی کارت گرافیک سافایر مدل Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition است.

محصول ارائه شده با حافظه ۱۶ گیگابایتی و با بهره‌ مندی از سیستم خنک کننده قدرتمند در اختیار شما قرار داده می شود. این کارت گرافیک را می توان از جمله بهترین محصولات ارائه شده توسط amd دانست. برند سافایر یک شریک تجاری برای کمپانی AMD بوده که در زمینه تولید کارت گرافیک برای ماینینگ فعالیت گسترده‌ ای انجام می دهد. 3 عدد فن قدرتمند بر روی کارت گرافیک سافایر مدل Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition قرار گرفته‌ اند تا فرآیند خنک سازی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

برای نصب کارت گرافیک سافایر مدل Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition بر روی سیستم خود به دو اسلات فضا نیاز دارید. نوع حافظه کارت گرافیک سافایر مدل Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition نیز GDDR6 است. باس رابط در این کارت گرافیک ۱۲۸ بیتی بوده و با حافظه اختصاصی ۱۶ گیگابایتی یکی از بهترین گزینه هایی به شمار می‌ رود که در استخراج ارزهای دیجیتال می تواند پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. برای دریافت قیمت کارت گرافیک سافایر مدل Toxic Radeon RX 6900 XT Limited Edition و خرید این محصول می توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید.

کارت گرافیک بایوستار مدل AMD Radeon RX 6600 با حافظه 8 گیگابایتی

در ادامه بررسی لیست بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ به محصول ارائه شده توسط بایوستار برخورد کردیم.

کارت گرافیک بایوستار مدل AMD Radeon RX 6600 را می‌ توان یکی از بهترین محصولاتی دانست که برای استخراج ارزهای دیجیتال عملکردی مناسب نشان می دهد. بایوستار این محصول خود را با باس رابط ۱۲۸ بیتی روانه بازار می‌ کند. جهت نصب این کارت گرافیک نیاز به دو اسلات فضا دارید. از جمله مهمترین ویژگی هایی که موجب شده است که ما این کارت گرافیک را در لیست بهترین گزینه ها برای استخراج ارزهای دیجیتال عنوان کنیم، قیمت مناسب آن به شمار می رود. این کارت گرافیک با حافظه GDDR6 و با 2 فن قدرتمند روانه بازار می‌ شود. سیستم خنک کننده قوی این کارت گرافیک به شما اطمینان می دهد که محصولی کامل از هر نظر در اختیار خواهید داشت. موتور پردازش گرافیکی این کارت گرافیک نیز توان بالایی از خود نشان می دهد. به راحتی می توانید برای استخراج ارزهای دیجیتال از قدرت این کارت گرافیک استفاده کرده و سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 Ti

اگر قصد خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ و استخراج ارز دیجیتال را دارید، توصیه می کنیم که کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 Ti را نیز در نظر داشته باشید.

پس از بهینه سازی و تنظیم، کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 Ti می‌ تواند ‌هش ریت 60 MH بر ثانیه ای را ارائه دهد. علاوه بر این کارت گرافیک ارائه شده با ۴۸۶۴ هسته CUDA قدرت بسیار بالایی دارد. این کارت گرافیک با توان حرارتی ۲۰۰ وات به شما اطمینان می دهد که هیچگونه گرمای اضافی تولید نخواهد کرد. کارت گرافیک ارائه شده با حافظه ۸ گیگابایتی از نوع GDDR6 روانه بازار می‌ شود. قیمت این کارت گرافیک نیز با وجود عملکرد مناسبی که دارد منصفانه است.

کارت گرافیک RTX 3080، بیشترین سودآوری از استخراج ارز دیجیتال

شرکت NVIDIA تاکنون مدل های مختلفی از کارت های گرافیک را طراحی و روانه بازار کرده است. در عین حال اگر بخواهیم یکی از بهترین محصولات ارائه شده توسط این برند و کارت های گرافیک پرچمدار را معرفی کنیم باید به سراغ RTX 3080 برویم. انویدیا این محصول خود را در دو نسخه مختلف و برای سیستم های گیمینگ و ماینینگ روانه بازار می‌ کند. قدرت فوق العاده کارت گرافیک RTX 3080 به واسطه بهره مندی از ۸۷۰۴ هسته کودا کاملا نمایان است.

علاوه بر این انویدیا برای ساخت این کارت گرافیک خود به سراغ ریز معماری نوین Ampere رفته است. کارت گرافیک 10 گیگابایتی ارائه شده توسط NVIDIA سرعت بسیار بالایی داشته و برای استخراج ارزهای دیجیتال یک گزینه بی نظیر به شمار می رود. در کنار نرخ هش ریت 98 MH بر ثانیه ای که این کارت گرافیک دارد، قیمت مناسب آن را می توان یک ویژگی قابل توجه دیگری در نظر گرفت. هر آنچه برای استخراج ارز دیجیتال نیاز دارید را با خرید کارت گرافیک RTX 3080 می‌ توانید در اختیار داشته باشید. توان مصرف برق کارت گرافیک RTX 3080 نیز 320 وات بوده که در کنار میزان هش ریت آن می تواند یک ترکیب ایده آل را معرفی کند.

کارت گرافیک RTX 3090، بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ با هش ریت بالا

اگر قصد خرید کارت گرافیک برای ماینینگ با هش ریت بالا را دارید، می توانید به سراغ RTX 3090 بروید.

کارت گرافیک ارائه شده علاوه بر ماینینگ برای سیستم های گیمینگ نیز گزینه ای ایده آل به شمار می رود. این کارت گرافیک را می توان از قدرتمندترین محصولاتی دانست که تاکنون روانه بازار شده است. بهره مندی از 10496 هسته CUDA بیان می کند که یک محصول بی نظیر برای استخراج ارزهای دیجیتال در اختیار کاربر قرار گرفته می شود. این کارت گرافیک از حافظه خیره‌ کننده ۲۴ گیگابایتی بهره مند شده و با هش ریت شگفت انگیز 120 MH/s روانه بازار می شود. اگر محدودیت بودجه ندارید و به دنبال خرید بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ هستید، توصیه ما به شما بررسی RTX 3090 است

به منظور دستیابی به سودآوری بالا این کارت گرافیک که یک گزینه ایده آل به شمار می رود. فراموش نکنید نوع حافظه کارت گرافیک RTX 3090 نیز GDDR6X بوده که در اجرای داده های گرافیکی عملکرد فوق‌ العاده‌ ای را به اجرا می گذارد.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700 XT

گزینه بعدی که در لیست بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ معرفی می‌ کنیم، محصول ارائه شده توسط AMD است. شاید تصور کنید که بازار کارت های گرافیکی جهت استخراج ارز دیجیتال در قبضه انویدیا باشد. با این حال باید بدانید که کمپانی AMD نیز در این زمینه توانسته است کارت های گرافیک قدرتمندی را تولید کند. کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700 XT با هش ریت 54 mh بر ثانیه و با حافظه ۸ گیگابایتی می‌ تواند گزینه‌ ای مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال خرید یک محصول ارزان قیمت هستند. این کارت گرافیک با توان مصرفی ۲۲۵ وات روانه بازار شده است.

کارت گرافیک GeForce RTX 3060 TI DUAL با حافظه 8 گیگابایتی

یکی دیگر از بهترین کارت های گرافیک برای ماینینگ، کارت گرافیک GeForce RTX 3060 TI DUAL خواهد بود.

این محصول ارائه شده توسط ایسوس با هش ریت 60 مگاهش بر ثانیه و با حافظه ۸ گیگابایتی می تواند در استخراج ارزهای دیجیتال به شما کمک کند. استفاده از دو فن توانمند برای خنک کردن این کارت گرافیک نیز نشان می‌ دهد که ایسوس تمام شرایط مورد نیاز برای راه اندازی یک سیستم ماینینگ را مدنظر قرار داده است. کارت گرافیک GeForce RTX 3060 TI DUAL با توان مصرفی ۲۰۰ وات در اختیار شما قرار می گیرد. فراموش نکنید که برای این کارت گرافیک باید از یک پاور ۷۵۰ وات نیز بهره ببرید.

جمع بندی

انتخاب بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ با توجه به محصولات متنوع و قدرتمندی که در بازار عرضه می شوند می تواند دشوار باشد. برندهای مختلف مانند ایسوس، گیگابایت و  MSI امروزه انواع کارت گرافیک را با توان بالا و هش ریت زیاد جهت استخراج ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می دهند. استفاده از بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ به شما کمک می کند تا بتوانیم به سودآوری مناسب در این بستر دست پیدا کنید.

سوالات متداول

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ کدام است؟

محصولاتی که عنوان کردیم از نظر قیمت و کارایی می توانند گزینه های مناسب برای استخراج ارزهای دیجیتال به شمار روند.

مهمترین فاکتورها برای خرید کارت گرافیک ماینینگ کدامند؟

برای خرید کارت گرافیک ماینینگ سعی کنید میزان هش ریت، میزان حافظه و توان مصرفی در کنار کارایی را مد نظر داشته باشید.

بهترین برند کارت گرافیک ماینینگ چه نام دارد؟

ایسوس و گیگابایت در زمینه تولید کارت گرافیک ماینینگ آوازه زیادی به دست آورده اند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.