پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

بهترین پردازنده‌های گیمینگ سال ۲۰۱۹

شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

بهترین پردازنده‌های گیمینگ سال ۲۰۱۹

بهترین پردازنده‌های گیمینگ سال 2019
پردازشگرها به عنوان مغز و مرکز تفکر سیستم گیمینگ شما عمل می‌کند و تمای دستورالعمل‌های مختلف را پردازنده ها به تک تک قطعات سیستم ارسال می‌کنند. انتخاب بهترین پردازنده گیمینگ می‌تواند درست به اندازه اهمیت  انتخاب یک کارت گرافیک  عالی مورد توجه باشد و با انتخابی درست دنیایی متفاوت را رغم خواهید زد.

 

مشتریان گرامی در حال حاضر امکان خرید اقساطی انواع پردازنده ها در سایت آترامارت مهیا شده است و شما میتوانید در قسمت پردازنده ها روی آیکون خرید اقساطی کلیک نمایید و به صفحه مربوطه هدایت شوید.فروشگاه اینترنتی آترامارت برای رفاه حال مشتریان عزیز قسمت فروش اقساطی را راه اندازی نموده است و پردازنده یکی از محصولاتی است که در این بخش به فروش می رسد. 

 

چطور می‌توان بهترین پردازنده را پیدا کرد ؟
برای انتخاب بهترین پردازنده معیارها و پارامترهای زیادی همچون تعداد هسته یا سرعت کلاک و... وجود دارد اما در ابتدا  باید مشخص کنید به دنبال چه چیزی و برای چه کاری و با چه بودجه‌ ای هستید . اما به طور کلی می توان گفت اگر به دنبال عملکرد تک هسته‌ای قوی هستید اینتل احتمالا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. اما باید توجه کرد که می توان از پردازنده‌های AMD  با قیمت‌هایی مناسب تر در ازای عملکرد چندهسته‌ای بهره مند گردید.

بهترین پردازنده‌های گیمینگ
اگر به دنبال بهترین پردازنده های  بازار می‌گردید در ادامه برای شما بهترین پردازنده‌های گیمینگ را در کنار هم  لیست کرده‌ایم تا شما با اطلاعاتی بیشتر و راحت تر برای خرید تصمیم بگیرید.

Intel Core i9-9900K
Intel Core i9-9900K  در واقع سریع‌ترین پردازنده برای گیمینگ  محسوب می گردد. اما بهترین پردازنده می‌تواند شامل معیارهای زیاد دیگری میز باشد.  می توان گفت که پردازنده Core i9-9900K برای مصرف گیمینگ بیش از حد نیاز خواهد بود و برای بهره مندی از آن بایستی از یک سیستم بسیار فوق‌العاده‌ای با کارت گرافیکی سطح بالا بهره ببرید . به طورکلی 9900K از هر نظری عملکرد شاهانه‌ای را به کاربران ارائه می نماید.


سریع‌ترین پردازنده
Core i9-9900K بر خلاف  i9-7980XE یا Threadripper 2990WX از تعداد هسته بالایی برخوردار نمی باشد اما بالاترین سرعت کلاک ممکن در بین تمام پردازنده‌های حال حاضر را به علاوه عملکرد بی‌نظیر به ازای هر هسته برایتان فراهم می‌کند. در حال حاضر سریع‌تری پردازنده رده مصرف کننده تحت پلتفرم LGA1151  می باشد و با بهره مندی از یک مادربرد قدرتمند در کنار این پردازنده می توانید شاهد کلاک پایه 4.7 گیگاهرتزی و در بار کاری بالا شاهد کلاک 5.0 گیگاهرتزی نیز باشید.


مصرف  و حرارت بالا
برای این پردازنده شما حتما به یک خنک کننده خوب نیازمندید زیرا اینتل با هیچکدام از پردازنده‌های سری K و سری X کولری عرضه نمی‌کند. i9-9900K مصرف بسیار بالایی دارد و گرمای تولید شده توسط آن نیز نسبت به نسل گذشته با توجه به  هسته‌های اضافه بالاتر نیز خواهد بود . حتی اگر قصد اورکلاک را ندارید بهتر است کولرهای بادی را کنار بگزارید و از سیستم های خنک کننده  آبی استفاده نمایید.  

Intel Core i7-9700K
بعد از پردازنده 9900K   می توان Intel Core i7-9700K  را با تعداد هسته برابر و سرعت کلاک تقریبا مشابه معرفی نمود . این پردازنده در کنار چیپست Z390 کلاک توربو، تمام هسته را برای اجرای بازی‌ها در فرکانس 4.6 تا 4.7 گیگاهرتز قرار خواهد داد.  باید گفت رقیبی بی نظیر برای مدل Core i9  محسوب می گردد اما حدودا  100 تا 150 دلار ارزان‌تر از رقیب خود می باشد. این قیمت پایینتر نیز به دلیل نبود فناوری Hyper-Threading  است . در واقع نبود این فناوری در  i7-9700K به معنای خنک‌تر بودن نسبت به Core i9 است و با بهره مندی از یک کولر بادی خوب  می توانید دمای آن را پایین نگه دارید. اینتل در این مدل توازنی میان قیمت، عملکرد و قابلیت‌ها برقرار کرده است .


استریم، ادیت ویدیو یا گیمینگ
اگر به دنبال استریم، ادیت ویدیو یا هر نوع تولید محتوای دیگری هستید، انتخاب 9900K  منطقی تر می باشد اما اگر فقط اولویت شما گیمینگ باشد یک پردازنده هشت هسته‌ای کافی لیک با کلاک نزدیک به 5 گیگاهرتز کاملا جوابگوی کار شما خواهد بود .

Intel Core i7-8700K
گزینه بعدی Core i7-8700K می باشد که پرچمدار سال گذشته بود و همچنان عملکرد عالی را از خود به نمایش می گذارد و می‌تواند با یک خنک کننده خوب در کلاک 5 گیگاهرتز برای شما فعالیت نماید. نکته مهمتر اینکه این امکانات را با قیمت پایین‌تری از پردازنده‌های قبلی ارائه خواهد داد.

سایر مشخصات
در مورد i7-8700K  باید اشاره کرد که فقط از لحاظ نرم‌افزاری در برابر حملات Meltdown ، Spectre و Foreshadow مقاومت می‌کند و از سمت سخت‌افزار بسیار آسیب پذیر خواهد بود. نکته منفی دیگر که شما نیاز به کولر جداگانه برای خنک نگه داشتن آن دارید. در این مدل برخلاف نسل نهم پردازنده‌های اینتل، خبری از IHS لحیم شده نیست.

Core i7-8700K با اختلاف کمی نسبت به نمونه‌های بالا در رتبه سوم گیمینگ قرار خواهد گرفت و با بهره مندی از یک کارت گرافیک رده بالا متوجه تفاوت شگفت انگیز آن خواهید شد.

Intel Core i5-8400
Core i5 8400  یک پردازنده نسل هشتم اینتل و عالی برای گیمینگ و امور دیگر خواهد بود. این مدل کلاک بالاتری نسبت به نسل گذشته دارد و عملکردی تقریبا مشابه i7-7700K را به نمایش گذاشته است. اینتل یک کولر مناسب در بسته بندی این نمونه قرار داده است .

تمام چیزهایی که نیاز دارید در یک بسته بندی نه چندان گران دریافت خواهید کرد. البته لازم به ذکر است که مانند تمام پردازنده‌های نسل هشت اینتل، تنها از طریق فریم‌ویر و نرم‌افزار در برابر حملات مقاوم خواهند بود. چنانچه تصمیم دارید که قید اورکلاک را بزنید، خرید i5-8400 یک عمل هوشمندانه خواهد بود.

می توان گفت i5-8400 از پردازنده‌های رایزن در گیمینگ سریع‌تر خواهد بود. از آنجاییکه که در وضوح‌های بالاتر پردازنده عامل اصلی نیست اما 8400 به اندازه کافی سریع خواهد بود . از طرفی نیازی نیست برای دستیابی به بهترین عملکرد چیپ به دنبال اورکلاک باشید چراکه می توان با انتخاب یک مادربرد سازگار به بهترین نتایج دست یافت .

AMD Ryzen 5 2600X
در مورد AMD Ryzen 5 2600X  باید گفت که اگر دنبال کارایی خوب در گیمینگ به همراه استریم و کارهای دیگر می باشید و از طرفی بودجه چندانی نیز  در اختیار ندارید، AMD Ryzen 5 2600X  یکی از محبوب‌ترین پردازنده‌های AMD با شش هسته، عملکرد عالی در قیمت پایین محسوب می گردد. پرفورمنس نزدیک به نمونه گران‌تر 2700X  به لطف کلاک‌های مشابه. برای امور غیر گیمینگ نیز بسیار سریع‌تر از i5-8400 با قیمت یکسان عمل می‌کند و همچنین شما می‌توانید این چیپ را اورکلاک کنید.

پردازنده Ryzen 5 2600X یا Ryzen 5 2600
باید گفت هردو پردازنده Ryzen 5 2600X یا Ryzen 5 2600 بسیار شبیه بهم هستند بخصوص زمانیکه اورکلاک می گردند. در این حالت فاصله تقریبا بسیار کم و در حد 50 مگاهرتز خواهد بود . اگر شما قصد استفاده پردازنده در کلاک‌های استاندارد را دارید ما 2600X  را بخاطر کلاک بالاتر پیشنهاد می‌کنیم اما برای اورکلاک 2600 ارزشمندتر است. اما تصمیم نهایی با شماست بین این دو پردازنده با توجه به خواسته‌های خود بهترین را انتخاب نمایید.

اگر قصد استفاده از یک درایور پرسرعت M.2 را دارید بهتر است به این نکته توجه کنید که پردازنده‌های AMD Ryzen از 16 خط PCI Express برای گرافیک و 4 خط نیز برای اسلات M.2 NVMe برخوردار است و همچنین 4 خط دیگر هم در چیپست تعبیه شده است. در تست‌های اخیر مشخص شده که پچ‌های منتشر شده از سوی اینتل برای Spctre و Meltdown کارایی SSD را مقداری کاهش خواهند داد اما  AMD از این نتایج کاملا مصون گردیده است .


AMD Ryzen 7 2700
در مورد پردازندهRyzen 7 2700  باید گفت که کمی ضعیف‌تر از 2700X و حتی پردازنده نسل قبل 1800X و همچنین Core i7-8700K خواهد بود.  اما با بهره مندی از یک خنک کننده خوب و اورکلاک تمام نکات منفی از بین خواهد رفت . اگر علاقه‌ای به اورکلاک ندارید بهتر است Ryzen 7 2700X  را انتخاب کنید زیرا کلاک استاندارد بهتری دارد و کمی نیز گران‌تر است، البته خنک کننده بهتری هم در باکس آن  مشاهده خواهید نمود.

دلیل اینکه 2700 برای اورکلاک مناسب است، آنلاک بودن آن به مانند تمام پردازنده‌های Ryzen است. در حالت نرمال، محدوده توان مصرفی 65 وات است که یعنی کلاک پردازنده در امور سنگین به 3.5 گیگاهرتز سقوط می‌کند. با اورکلاک شما می‌توانید محدوده 4.1 گیگاهرتز را در ولتاژ 1.425 کسب کنید که فقط 100 مگاهرتز کمتر از مدل گران‌تر 2700X  است.

در امور غیر گیمینگ نیز تقریبا مانند اکثر پردازنده‌های رده میانی اینتل سریع می باشد. در گیمینگ نیز تنها زمانیکه از کارت گرافیک رده بالا استفاده کنید تفاوت را احساس خواهید نمود. Ryzen 7 2700 از نظر قیمت نیز تخفیف‌های بسیار خوبی را تجربه کرده، مانند 225 دلاری شدن. حتی در قیمت اصلی خود حدود  280 دلار نیز یک پردازنده فوق‌العاده ارزشمند خواهد بود .

AMD Ryzen 3 2200G
درمورد پردازنده AMD Ryzen 3 2200G  می توان گفت که برای کسانی که بودجه بسیار محدودی در اختیار دارند و همچنان می‌خواهند به انجام بازی بپردازند یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود . در واقع ارزان‌ترین پردازنده‌ای که می‌توانیم پیشنهاد دهیم که در همه زمینه‌ها چه گیمینگ و چه کارهای دیگر به راحتی Intel Pentium Gold G5400 را پشت سر می‌گذارد AMD Ryzen 3 2200G خواهد بود.

ارزان و سریع‌ در همه امور
در ادامه باید گفت که درست است 2200G  تقریبا 30 دلار گران‌تر است اما شما  از پردازنده سریع‌تری در همه امور بهره مند خواهید شد که گزینه اورکلاک را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین پردازنده گرافیکی داخلی نیز بیش از 3 برابر قوی‌تر خواهد بود . در واقع با بهره مندی از این پردازنده شما کارایی یک پردازنده 100 دلاری و یک گرافیک 80 دلاری را دریافت خواهید نمود.

Intel Core i9-7900X
پلتفرم X299 شرکت اینتل برای سیستم‌های بالا رده طراحی شده و پردازنده‌های این بخش می‌توانند تا 18 هسته و 36 رشته پردازشی را شامل شوند. برای گیمینگ به چنین پردازنده‌هایی نیاز نخواهید داشت اما هسته‌ها و خطوط PCI Express بیشتری در اختیارتان قرار می دهد. حتی در پیکربندی SLI  و CrossFire خطوط PCIe بیش از حد هستند و شما نیاز به اورکلاک چیپ دارید تا بتوانید از چنین سیستم استفاده کنید.

50 درصد قوی‌تر
می توان گفت که  Core i9-7900X به اندازه 8700K  در گیمینگ سریع خواهد بود  البته زمانیکه هردو اورکلاک شوند و در اموری که محدود به پردازنده است بیش از 50 درصد قوی‌تر عمل می‌کند. جالبست بدانید که کارایی Core i9-9900K بسیار به این پردازنده نزدیک است و از قیمت کمتری نیز برخوردار گردیده است  مخصوصا اگر قیمت کلی پلتفرم را در نظر بگیرید.

مخصوص حرفه ای ها
اگر ویرایشگر ویدیو هستید باید گفت که 7900X پنجاه درصد قوی‌تر از i7-8700K و همچنین 40 درصد قوی‌تر از Ryzen 7 2700X خواهد بود. پردازنده‌های سری Xeon برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده و در عین حال سری Core i9 با بهبود سرعت کلاک و پایین آوردن قیمت توازن بهتری را برای کاربران به وجود آورده است .

Intel Core i9-7980XE
در مورد پردازنده گران قیمت Intel Core i9-7980XE باید گفت حتی با وجود 80 درصد هسته بیشتر، سرعت کلاک پایین هر هسته این پردازنده را در گیمینگ عقب‌تر از 7900X  قرار می‌دهد و البته از 9900K، 9700K  و 8700 K نیز ضعیف‌تر خواهد بود. حتی در امور غیر گیمینگ که به تِرِدهای زیاد وابستگی دارد این مدل تنها 30 درصد سریع‌تر از 7900X  می باشد. در کل باید گفت که بازدهی این پردازنده در حوزه اصلا جالب نخواهد بود و با وجود غول 32 هسته‌ای AMD یعنی Threadripper 2990WX در حال حاضر در زمینه هسته‌ها بی رقیب است و تنها برای فخر فروشی در زمینه پردازنده‌های اینتل، کارایی خواهد داشت.

AMD Ryzen Threadripper 2990WX
پردازنده AMD Threadripper 2990WX با بهره مندی از 32  هسته در کلاک 3.0 تا 4.2 گیگاهرتز در بارهای کاری بالا شکست ناپذیر است و برای حرفه ای هایی که به دنبال سریع‌ترین پرفرومنس چند هسته‌ای روی تنها یک سوکت می گردند بهترین خواهد بود.

2990WX رقیب سری Core i9
پردازنده 2990WX  در بسیاری از کارهای حرفه‌ای از رقیب خود سری  Core i9،  پیروزتر خواهد بود به خصوص در مورد ارزش خرید. در حال حاضر قیمت این محصول چیزی حدود  1729.99 دلار می باشد. باید گفت این پردازنده در کارهای چندرشته‌ای 33 درصد سریع‌تر از Core i9-7900X خواهد بود.

ضعیف برای گیمینگ
اما در مورد این پردازنده باید گفت که در بحث گیمینگ معمولا از پردازنده‌های شش هسته‌ای Ryzen 5 نیز کندتر است (مگر آنکه حالت بازی را روشن کنید که نصف هسته‌ها را خاموش کرده و نیاز به راه اندازی مجدد سیستم دارید)

Threadripper پردازنده‌ حرفه‌ای‌ها
در واقع چنین چیپی از پایه و اساس برای امور پردازشی و ورک‌استیشن‌ها طراحی شده است که امکان اتصال چهار کارت گرافیک را دارا می باشد، 2 عدد با 16 خط PCIe و دو عدد نیز با 8 خط PCIe و همچنین دو درایو M.2 NVMe به علاوه چندتای دیگر برای دستگاه‌های مختلف و باز هم تعداد خطوط PCIe شما محدود نمی‌شود. درآخر باید گفت که پردازنده‌هایThreadripper  برای خالقین محتوا و حرفه‌ای‌ها  بهترین گزینه خواهد بود.


به نظر شما قدرتمندترین پردازنده‌ در حال حاضر کدام پردازنده  می باشد ؟
در حال حاضر از چه پردازنده‌ای در سیستم خود استفاده می‌کنید و اگر قصد ارتقا داشته باشید کدام محصول را جایگزین آن خواهید نمود ؟

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.