پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

بررسی کامل و مقایسه آیفون ۱۳ و سامسونگ s۲۱ ultra

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۱

بررسی کامل و مقایسه آیفون ۱۳ و سامسونگ s۲۱ ultra

آیفون 13 یا سامسونگ S21 Ultra ؟ انتخاب شما کدام است؟

در این مقاله قصد داریم به مقایسه آیفون 13 و سامسونگ s21 ultra  به عنوان دو گوشی موبایل پرقدرتمند و پرچم دار بازار موبایل این روزها بپردازیم. همانطور که می دانید دو برند اپل و سامسونگ از برترین های برندهای موبایل جهان می باشند. همواره این دو برند رقبای سر سخت برای یکدیگر بوده و پا به پای هم در حال پیشرفته هستند. مقایسه گوشی های هوشمند عرضه شده از این دو برند همواره در بازار موبایل،  یکی از جذاب ترین مقوله ها بوده است. ما سعی خواهیم کرد بصورت کامل یک مقایسه معقول از این دو گوشی موبایل هوشمند  در اختیار شما قرار بدهیم. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی  و مقایسه آیفون 13 و سامسونگ S21 Ultra

شرکت اپل گوشی های آیفون 13 را باز هم در چهار مدل  مینی، پرو، پرو مکس عرضه کرده است. در سری 13 از آیفون ما شاهد تغییرات آنچنانی نسبت به آیفون 12 نیستیم، این در حالی است که کمپانی سامسونگ در سری s21 سعی کرده باز هم مثل سال های قبل پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. شرکت سامسونگ؛ پرچم دار کمپانی محبوب کره ای؛  طی یک مراسمی که به صورت آنلاین برگزار شد به معرفی گوشی پرچم دار خود یعنی سامسونگ S21 Ultra پرداخته است و هم اکنون در فروشگاه ها موجود می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم به مقایسه آیفون 13 و سامسونگ s21 ultra  بپردازیم.

مقایسه آیفون 13 و سامسونگ S21 Ultra

برای مقایسه این دو گوشی هوشمند به بررسی برخی از ویژگی های مهم آنها خواهیم پرداخت.

طراحی

طراحی هوشمندانه، جدید و نوین گوشی های موبایل Samsung همواره قابل توجه طرفداران این برند بوده است. شرکت سامسونگ این بار با تعبیه کردن یک لبه صاف و مسطح برای S21 Ultra در بخش دوربین به حفظ هوشمندانه بودن و متفاوت بودن گوشی های خود پرداخته است.  این در حالی است که آیفون 13 تفاوت آنچنانی با سری آیفون 12 نداشته و دارای لبه های صاف می باشد. تنها تفاوتی که آیفون 13 می تواند با سری قبل خود داشته باشد میتوان به ناچ قسمت بالایی آن اشاره کرد که بر اثر انتقاد بسیاری از کاربران، بالاخره این ناچ کوچکتر شده است.

ابعاد

در مورد ابعاد این دو گوشی نسبت به هم می توان گفت که از هر سه بعد سامسونگ اولترا کمی بزرگ تر از آیفون 13 بوده ولی نسبت به آن سبک تر است. سبک تر بودن آن می تواند یک امتیاز مثبتی باشد اما باز هم بسته به سلایق کاربران که برخی از آن ها به گوشی های سنگین علاقه خاصی نشان می دهند ، هر کدام از آنها طرفداران خود را خواهد داشت. پوشش سرامیکی گلس آیفون 13 در مقایسه با سامسونگ s21 Ultra می تواند کارایی بهتری داشته باشد. در آیفون 13پوشش اولفوبیک برای کاش لکه های دست تعبیه شده است که می توان گفت هر دو این گوشی در این زمینه عملکرد بسیار خوب و بالایی دارند.

صفحه نمایش

در مقایسه آیفون 13 و سامسونگ s21 ultra  لازم است بگوییم صفحه نمایش گوشی سامسونگ دارای پنل dynamic anoled 2x بوده که 120Hz را پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که این پنل از قابلیت HDR Temlate نیز پشتیبانی کرده و باعث ایجاد یکcontrast  (تضاد) عالی و همچنین روشنایی بالا میشود. میزان روشنایی سامسونگ اس 21 اولترا بسیار قابل توجه بوده و حداکثر تا 1200 نیت قابلیت روشنایی دارد. در حالی که آیفون 13 روشنایی در حدود 800 تا 1200 نیت بوده که از یک روشنایی قابل قبولی برخوردار است. لازم به ذکر است که آیفون 13 از قابلیت True-tone برخوردار می باشد که از HDR Tdmplate و Dolby Vision پشتیبانی می کند. در مقایسه آیفون 13 و سامسونگ s21 ultra لازم به ذکر است که نمایشگر 8/6 اینچی گوشی سامسونگ اولترا با نسبت درصدی حدود 8/89 در برابر بدنه می باشد که این نسبت برای گوشی آیفون 13 با نمایشگر 1/6 اینچی، چیزی در حدود 1/87 درصد می باشد.

باتری

ظرفیت 5000 mAh گوشی سامسونگ s21 ultra با وجود پردازنده 5nm و صفحه نمایش آداپتیو می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. ظرفیت باتری گوشی آیفون 13 فعلا در حالت نامشخصی قرار دارد و اطلاعی در این باره در دست نیست. اما انتظار می رود که شرکت اپل، عملکرد قوی تری نسبت به سری های قبلی خود داشته باشد. یکی از فاجعه هایی که می توانیم با آن ها روبرو بشویم این است که در باکس هیچ کدام از این دو گوشی شارژری وجود ندارد. متاسفانه باید از فروشگاه های بیرون آدابتور لازم برای این دو گوشی را خریداری کنید.

دوربین

در این بخش از مقایسه آیفون 13 و سامسونگ s21 ultra  به کیفیت دوربین های این دو گوشی خواهیم پرداخت. گوشی های سامسونگ اولترا دارای یک عدد دوربین 108 مگاپیکسلی با کیفیت بسیار بالا و با فوکوس خودکاراست که  به امکاناتی مانند لرزشگیر بودن اپتیکال تصویر آن، تشخیص فاز لیزر و... مجهز می باشد. این گوشی حاوی دو دوربین 12 مگاپیکسلی periscope telephoto 10xl  نیز جهت زوم 3 برابری و همچنین 10 برابری است. قدرت فیلمبرداری و عکاسی با این گوشی بسیار بالا بوده و در رده های بسیار بالایی قرار دارد. تفاوت قسمت دوربین سامسونگ اولترا با آیفون به وجود یک دوربین 108 مگاپیکسلی در سامسونگ مربوط است. از نظر کیفیت عکاسی آیفون 13 در رده ی پایین تری نسبت به سامسونگ اولترا قرار دارد.

حافظه

جالب است که بدانید هیچ کدام از این دو گوشی،  قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه را نداشته و هر دو دارای حافظه داخلی 128, 256 , 512 گیگابایتی می باشد.  سامسونگ اولترا با حافظه رم 12 و حتی 16 گیگابایتی در رده بسیار بالایی نسبت به آیفون 13 با حافظه رم 6 گیگابایتی قرار دارد. لازم به ذکر است که نوع حافظه برای آیفون 13 ، Nvme و برای سامسونگ اولترا UFS 3.1 می باشد.

نتیجه گیری

در مقایسه آیفون 13 و سامسونگ s21 ultra  باید گفت این دو گوشی نسبت به گوشی های رده متوسط که در بازار موبایل عرضه می شوند در رده های بسیار بالایی قرار دارند.  اگر این دو گوشی در مقابل هم قرار گیرند و قیمت مد نظر شما نباشد، پیشنهاد ما آن است گوشی سامسونگ S21 Ultra را در اولویت قرار دهید. این محصول در مقایسه با آیفون 13 در سطح بالاتری قرار دارد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.