پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

اچ پی تبلت مجهز به سیستم‌ عامل کروم او اس را معرفی کرد

پنج شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

اچ پی تبلت مجهز به سیستم‌ عامل کروم او اس را معرفی کرد

HP تبلت‌های Chromebook x2 خود را که از سیستم‌عامل کروم او اس استفاده می‌کنند معرفی کرد.

گفتنی است ایسر حدود دو هفته پیش اولین تبلت خود را که از سیستم‌عامل کروم او اس پشتیبانی می‌کرد معرفی کرد. حالا HP دومین تولید کننده ای است که تبلت مجهز به کروم او اس را تولید کرده که از سخت‌افزار و امکانات ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

تبلت Chromebook x2 یک رقیب قدر برای آیپد پرو به حساب می‌آید و حالا HP با ارائه این محصول قصد دارد تا رقابت جدیدی را با کمپانی اپل آغاز کند. تبلت جدید HP مجهز به صفحه‌نمایش 12.3 اینچی می‌باشد، به علاوه این تبلت از صفحه کلید جانبی و قلم هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.

مهم‌ترین مزیت تبلت Chromebook x2 قیمت رقابتی آن می‌باشد، کاربران می‌توانند تنها با پرداخت ۵۹۹ دلار نسخه پایه را همراه با صفحه‌کلید جانبی و قلم هوشمند سفارش دهند. از طرف دیگر برای خرید آیپد پرو 9.7 اینچی، کاربران باید حداقل 649 دلار هزینه کنند. و اگر مایل به خرید نسخه‌ی 12.9 اینچی هستید باید مبلغ 1067 دلار بپردازید که هزینه‌ی زیادی است. پس اگر به دنبال یک تبلت قابل حمل به همراه صفحه کلید جانبی و قلم هوشمند هستید، تبلت جدید HP گزینه مناسبی خواهد بود.

قلب تپنده‌ی تبلت Chromebook x2 یک پردازنده نسل هفتمی اینتل با نام Core m3 می‌باشد. این تراشه در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و صفحه‌نمایشی با وضوح ۱۶۰۰ × ۲۴۰۰ سخت‌افزار این تبلت را تشکیل می‌دهند. بلندگوهای استریو، دوربین جلو با رزولوشن ۵ مگاپیکسلی، دوربین پشت با وضوح ۱۳ مگاپیکسلی، درگاه میکرو اس دی، جک هدفون، ۲ درگاه USB-C و باتری با شارژدهی ۱۰.۵ ساعته از دیگر قابلیت‌های این تبلت جدید HP هستند. البته با وجود این همه امکانات، طبیعی است که وزن و ضخامت تبلت Chromebook x2 بیشتر از آیپد پرو اپل باشد.

طبق ادعای HP تجربه‌ی تایپ با صفحه کلید این دستگاه، از لحاظ استحکام، شباهت زیادی با لپ‌تاپ‌های موجود در بازار دارد. البته تا کنون این دستگاه در اختیار رسانه‌ها و گروه‌های متخصص قرار نگرفته است، اما به هر حال با در نظر گرفتن تصاویر منتشر شده، طراحی این محصول ترکیبی از طراحی گوگل پیکسل بوک و مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ می‌باشد.

اما سوال مهم این است که آیا سیستم‌عامل کروم او اس می‌تواند خود را با تبلت‌ها هماهنگ کند و بازده مطلوبی خواهد داشت؟ در اصل کروم او اس سیستم‌عاملی است که برای دستگاه‌های رده دسکتاپ طراحی شده است، حتی گوگل هم سال‌ها پیش در تلاش برای ارتقاء ویژگی‌های لمسی این سیستم‌عامل بوده است.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.