پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

انتخاب یک پاور بانک مناسب

یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

انتخاب یک پاور بانک مناسب

با توجه به عرضه محصولات جدید با فناوری‌های تازه که منجر به کاهش طول عمر باتری گوشی‌‌هوشمند یا تبلت می‌شود، تهیه یک پاور بانک مناسب برای شارژ مجدد باتری به دغدغه بسیاری از کاربران تبدیل شده است بنابراین برای تهیه آن با توجه به نکات زیر می توانید خرید موفقی داشته باشید.

ظرفیت و قابل‌حمل بودن
وقتی قصد خرید یک پاور بانک را داریم، اولین موردی که حائز  اهمیت است ظرفیت باتری آن است که برحسب میلی‌آمپر بر ساعت اندازه‌گیری می‌شود. هم‌چنین، از این واحد برای محاسبه ظرفیت باتری‌ گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها هم استفاده می‌گردد. به طور کلی هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر بر ساعت خریداری می‌کنید، در واقع این پاور بانک می‌تواند گوشی‌هوشمند شما را با ظرفیت 2000 میلی‌آمپر تا یک‌بار به‌طور کامل شارژ نماید. باید توجه داشت به دلیل از دست‌رفتن بخشی از انرژی باتری به دلیل تبدیل ولتاژ، مقاومت مدار و گاهی اوقات به دلیل کیفیت کابل شارژر، این موضوع یعنی شارژ کامل گوشی یا تبلت به طور واقعی چندان به واقعیت مبدل نمی‌شود.
بنابراین توصیه می‌شود که همواره، یک پاور بانک با ظرفیت بیشتری در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت خود خریداری نمایید. برای مثال، در صورتی‌که ظرفیت باتری گوشی‌هوشمند شما 2000 میلی‌آمپر بر ساعت است؛ یک پاور بانک با حداقل ظرفیت 2500 میلی‌آمپر بر ساعت خریداری نمایید.
قطعا هنگامی‌که یک پاور بانک با ظرفیت بالاتر انتخاب می‌کنید، به معنای افزایش اندازه، بالا رفتن وزن و قیمت آن خواهد بود.

جریان‌ ورودی
جریان ورودی در بیشتر گوشی‌های هوشمند قدیمی به 1 آمپر محدود شده است و در گوشی‌های هوشمند جدیدتر، جریان ورودی به 2.1 آمپر رسیده است. به همین جهت، پیش از خرید یک پاور بانک برای گوشی‌هوشمند یا تبلت خود، نگاهی به شارژر آن بیاندازید.

در صورتی‌که برایتان امکان‌پذیر است، یک پاور بانک با دو درگاه یواس‌بی با خروجی 1 میلی‌آمپر و 2.1 میلی‌آمپر خریداری نمایید. به یاد داشته باشید که جریان خروجی از یک پاور بانک از ظرفیت آن، اهمیت بیشتری دارد و به همین جهت، همواره این فاکتور را در هنگام خرید یک پاور بانک برای تبلت یا گوشی‌هوشمند خود، مدنظر قرار دهید.

ظرفیت باتری مورداستفاده در پاور بانک
در صورتی‌که برای مدت طولانی به پریز برق دسترسی ندارید و به طور مداوم در حال مسافرت هستید، خرید یک پاور بانک با ظرفیت بالا توصیه می‌شود (البته در صورتی‌که بتوانید هزینه خرید آن‌را پرداخت نمایید). با این‌حال، باید مدنظر داشته باشید که خرید یک پاور بانک با ظرفیت بالا، بدین معنی خواهد بود که برای شارژ نمودن کامل ظرفیت باتری داخلی پاور بانک، مدت زمان زیادی لازم است.
هم‌چنین، در برخی از پاور بانک‌ها این امکان فراهم شده است تا باتری داخلی آن‌ها، هنگامی‌که در حال استفاده از این پاور بانک‌ها هستید؛ مجدداً شارژ شود. با این‌حال، این روش را چندان توصیه نمی‌کنیم زیرا بر روی ماندگاری طول عمر باتری داخل پاور بانک تاثیر منفی خواهد گذاشت.

تعداد پورت‌ها
بسیاری از پاور بانک‌های جدید، به همراه کابل یواس‌بی عرضه می شوند و به همین جهت، هنگامی‌که کابل یواس‌بی شارژر خود را فراموش می‌کنید؛ نباید چندان نگران باشید. هم‌چنین، در تعدادی از پاور بانک‌ها درگاه لایتنینگ تعبیه شده است و این موضوع به معنای قیمت بالاتر آن‌ خواهد بود.
به این نکته توجه داشته باشید که درگاه اضافی بر روی جریان خروجی پاور بانک تاثیرگذار است. برای مثال، زمانی‌که یک پاور بانک با دو درگاه 2 آمپری انتخاب می‌کنید؛ جریان خروجی در صورت اتصال یک دستگاه به دو آمپر می‌رسد و در صورت استفاده از دو درگاه، ممکن است جریان خروجی به هر دستگاه به 1.5 آمپر محدود شود. البته پاور بانک‌هایی نیز وجود دارد که مجموع جریان خروجی از آن‌ها به 4 آمپر می‌رسد اما قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

کیفیت را فدای قیمت نکنید!
باتری‌ها می‌توانند منفجر شوند و یکی از عواملی که می‌تواند از این موضوع جلوگیری نماید، انتخاب یک پاور بانک از یک برند معتبر و با کیفیت است. علاوه‌براین، پاور بانکی را خریداری نمایید که در برابر اتصال کوتاه و افزایش دما مقاومت داشته باشد.

پاور بانک Fondi 5200,5800mAh
این پاور بانک از یک باتری لیتیوم یون پلیمری استفاده می‌کند، دارای بدنه مستحکم  و ضخامت این پاور بانک94 میلیمتر است. با توجه به ظرفیت باتری مورد استفاده در آن، می‌توانید آیفون 6 خود را با اتصال به تک پورت این پاور بانک تا 1.8 بار و گوشی نوت سامسونگ را تا 1 بار به طور کامل شارژ نماییدهمچنین دارای دو ورودی پورت USBمی باشد.

از دیگر قابلیت‌های این پاور بانک، می‌توان به مقاومت آن در برابر افزایش بیش از اندازه دما و اتصال کوتاه اشاره کرد و هم‌چنین، قابلیتی برای آن در نظر گرفته شده است که می‌تواند اتصال و عدم اتصال درست گوشی‌هوشمند شما را به این پاور بانک تشخیص دهد. در نهایت، می‌توان گفت که جریان ورودی و خروجی در این پاور بانک به ترتیب 2000 میلی‌آمپر و 2100 میلی‌آمپر بوده و برای شارژ کامل آن با استفاده از یک کابل استاندارد، 3.5 ساعت زمان لازم است.
چنانچه هنگام استفاده از پاوربانک فوندی هرگونه خسارت مالی به تجهیزات شما وارد شود، این بیمه تا سقف 5 میلیون دلار خسارت وارده را تقبل خواهد کرد.


پاور بانک Adata PT100 10000mAh
این مدل از یک باتری با ظرفیت 10000 میلی‌آمپر بر ساعت استفاده می‌کند و شارژ هم‌زمان گوشی‌هوشمند و تبلت شما با اتصال آن‌ها به دو پورت پاور بانک میان‌رده Adata PT100 امکان‌پذیر است. خروجی جریان از یک درگاه به یک آمپر و از درگاه دیگر به 2.1 آمپر محدود شده است و ظرفیت باتری، برای شارژ کامل یک آیفون تا 3.7 بار و تبلت آی‌پد مینی تا 1 بار کافی است.
با اتصال گوشی‌هوشمند یا تبلت خود به این پاور بانک، شارژ شدن باتری دستگاه شما به ‌طور خودکار آغاز می‌شود و نیازی به فشردن دکمه مشخصی وجود ندارد. زمانی‌که شارژ باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت شما کامل می‌شود، انتقال انرژی از پاور بانک به باتری دستگاه شما متوقف خواهد شد. هم‌چنین چندین چراغ هشدار در این پاور بانک تعبیه شده است که در صورت پایین بودن شارژ باتری پاور بانک با چشمک‌زدن یکی از چراغهای هشدار، متوجه خواهید شد.


پاور بانک PQI Power 12000E 12000mAh
این پاور بانک به یک باتری لیتیوم یون مجهز شده است و می‌تواند دستگاه‌های قابل‌حمل از جمله گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را شارژ نماید. هم‌چنین، باید اشاره کرد که پاور بانک PQI Power 12000E از دو درگاه یواس‌بی استاندارد و میکرو یواس‌بی استفاده می‌کند که با دستگاه‌های قابل‌حمل سازگار است. شدت جریان یک خروجی به 1 آمپر و خروجی دیگر به 2.5 آمپر محدود شده است.
امکان مشاهده شارژ باقی‌مانده باتری داخلی پاور بانک با فشردن یک دکمه و مشاهده وضعیت چراغ‌های LED فراهم شده است و به دلیل استفاده از یک باتری با کیفیت مناسب و هم‌چنین طراحی مدار آن، مشکل ایمنی در این پاور بانک وجود ندارد.


پاور بانک Xiaomi Mi 20000mAh
پاور بانک Xiaomi Mi 20000mAh از یک بدنه مستطیل شکل با گوشه‌های گرد طراحی شده است و می‌تواند گوشی شیائومی می 4 را تا 4.5 بار، گوشی آیفون 6 را تا 6 بار و مک‌بوک جدید را تا 1.2 بار شارژ نماید. هم‌چنین، این پاور بانک از دو درگاه یواس‌بی و یک پورت میکرو یواس‌بی پشتیبانی می‌کند و به چهار نشانگر LED برای نمایشگر وضعیت شارژ باتری مجهز شده است.
وزن پاور بانک 20000 میلی‌آمپر شیائومی می، 338 گرم است و ضخامت آن به 21.8 میلی‌متر می‌رسد. امکان اتصال گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های بازی‌محور به این پاور بانک فراهم شده است. از دیگر قابلیت‌های این پاور بانک می‌توان به مقاومت در برابر اتصال کوتاه و جلوگیری از ورود جریان بیش از حد اشاره کرد.


پاور بانک Romoss eUSB sofun 9 23400mAh
در صورتی‌که به دنبال خرید یک پاور بانک قدرت‌مند و جمع‌وجور گران‌قیمت هستید، پاور بانک Romoss eUSB sofun 9 23400mAh را به شما توصیه می‌کنیم. این پاور بانک به دلیل توسعه با فناوری Fitcharge می‌تواند جریان ورودی مناسب را برای دستگاه‌های مختلف به منظور شارژ آن‌ها تشخیص دهد.
وزن این پاور بانک نزدیک به 570 گرم است و بدنه آن در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد. هم‌چنین به دلیل بهره‌مندی از فناوری eUSB حتی می‌تواند لپ‌تاپ‌ها را شارژ نماید. پاور بانک  Romoss eUSB sofun 9 23400mAh مجهز به سه درگاه یواس‌بی است و می‌توانید به همراه آن، یک کابل جداگانه سازگار با درگاه شارژ Magsafe را خریداری نمایید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.