پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ال‌ جی وی ۳۰s با نمایشگر ۶ اینچی رونمایی خواهد شد

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

ال‌ جی وی ۳۰s با نمایشگر ۶ اینچی رونمایی خواهد شد

در طی یک گزارش، به برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری و  نرم‌افزاری نسخه ارتقا یافته ال‌جی وی ۳۰، که فبلتی با قیمت 900 دلار می‌باشد، اشاره شده است.

ال‌جی اعلام کرد؛ این شرکت در نمایشگاه MWC 2018 از گوشی پرچم‌دار خود از سری  «جی»  پرده‌برداری نخواهد کرد و به جای آن پیشبینی می‌شود این شرکت از نسخه ارتقا یافته ال‌جی وی ۳۰ ، در اوایل اسفند ماه رونمایی کند. اطلاعات تازه منتشر شده بازگو می‌کند؛ نام تجاری نسخه ارتقا یافته ال‌جی وی 30، LG V30s خواهد بود و کاربرانی که در کره‌جنوبی هستند از ماه بعد می‌توانند این گوشی جدید را خریداری کنند.

شرکت کره‌ای این گوشی هوشمند را در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند) ارائه خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این گوشی جدید حدود یک میلیون وون معادل 920 دلار قیمت گذاری شود. در کل این مدل جدید از طریق سه اپراتور عمده SK Telecom،  LG Uplus و KT Corporation در دسترس قرار خواهد گرفت. تاریخ عرضه این محصول در بازار کره‌جنوبی، ۹ مارس (۱۸ اسفند) می‌باشد که در همان زمان فروش گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نیز آغاز می‌شود.

ال جی، پیش‌تر از دو نسخه وی 30 رونمایی کرده است. وی 30 از چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و نسخه وی 30 پلاس با چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد. حال وی 30 اس مجهز به 4 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد. البته این گوشی جدید از نظر طراحی ظاهری تفاوتی با وی 30 و وی 30 پلاس نخواهد داشت.

این گوشی جدید از یک نمایشگر 6 اینچی فول‌ویژن (FullVision) از نوع اولد بهره می‌برد که رزولوشن QHD+ دارد. همچنین وی 30 اس مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام می‌باشد تا قدرت پردازشی آن را تأمین کند. از این رو وی 30 اس از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی به وی 30 و وی 30 پلاس دارد. شرکت ال‌جی در نظر دارد تا محصول جدید خود را با استفاده از تراشه پرچم‌دار 2017 کوالکام عرضه کند و این در حالی است که سامسونگ، سری گلکسی اس 9 را با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام ارائه خواهد کرد.

وی 30 اس به دورببین دوگانه 16 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد و یک دوربین 5 مپاپیکسلی نیز، کار گرفتن عکس‌های سلفی را بر عهده خواهد گرفت. به همین خاطر از نظر کیفیت دوربین و در بخش عکاسی، تفاوت چندانی بین گوشی‌های سری وی 30 وجود ندارد. همچنین در مدل وی 30 اس از یک باتری 3300 میلی‌آمپری در جهت تأمین انرژی استفاده می‌شود.

اما آنچه که وی 30 اس را متمایز از نسخه‌های قدیمی‌تر می‌کند، ویژگی‌های نرم‌افزاری آن می‌باشد. طبق پیشبینی‌ها این مدل مجهز به هوش مصنوعی خواهد بود تا عملکردی مانند بیکسبی ویژن (Bixby Vision) در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ و گوگل لنز (Google Lens) در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال داشته باشد. ال‌جی در نظر دارد تا این قابلیت را ال‌جی لنز (LG Lens) نام گذاری کند. یکی از کار‌های فوق‌العاده ی LG Lens، دادن اطلاعات آنلاین از محصولاتی است که توسط دوربین وی 30 اس عکس برداری شده‌اند. همچنین پرچم‌دار ال‌جی محصولاتی مشابه با قیمتی نزدیک به کالای مدنظر شما، به شما پیشنهاد خواهد کرد.

ال‌جی همچنین از بارکد و QR Code پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر آن این مدل جدید می‌تواند زبان‌های دیگر را ترجمه کند. به این معنا که در هنگامی که دوربین وی 30 اس با قابلیت ال‌جی لنز از متنی انگلیسی عکس‌برداری کند، کاربر می‌تواند متن عکس را به هر زبانی که می‌خواهد ترجمه کند و وی 30 اس این کار در چند ثانیه برای او انجام می‌دهد.

جی‌پی‌اس این نمونه نیز قابلیت‌های جدید و منحصربه‌فردی دارد. به طور مثال موقعیت لحظه‌ای کاربر را تشخیص می‌دهد و بنا به جهت حرکت و زاویه دوربین، اطلاعاتی را در مورد محیط‌های اطراف به شما ارائه می‌دهد. همچنین با استفاده از قابلیت‌های جدید این گوشی می‌توانید نزدیک‌ترین راه را به مقصد خود پیدا کنید و اطلاعاتی در مورد رستوران‌های محبوب منطقه خود به دست آورید.

ضرردهی‌های پیاپی شرکت ال‌جی موجب شد تا این شرکت استراتژی جدید در عرضه و ساخت گوشی‌های هوشمند خود به کار بگیرد. چندی پیش هم ال‌جی اعلام کرد که تولید محصولات جدید در حوزه گوشی‌های هوشمند با الگوریتمی متفاوت انجام خواهد شد. ال‌جی همچنین گفت؛ تا آن زمان که ال‌جی بتواند محصولی با قابلیت‌های واقعا نو و فناوری‌های جدید و پیشرفته ارائه کند این شرکت تولید محصولات جدیدش را متوقف می‌کند. به همین دلیل ال‌جی از پرچمدار جدید خود رونمایی نکرد و تصمیم گرفت مدل وی 30 را ارتقا دهد و وی 30 اس را عرضه کند.

با این روند این شرکت کره‌ای می تواند طول عمر گوشی‌های خود را با معرفی نسخه‌های جدید و پشتیبانی‌های نرم‌افزاری، افزایش دهد. البته عرضه‌ی وی 30 با پسوند S تقلید از استراتژی کوپرتینویی‌ها در ارائه نسخه‌های جدید آیفون است. با تمام این‌ها اپل دیگر محصولاتی با پسوند S معرفی نخواهد کرد و به این خاطر است که اپل پس از آیفون 7 دیگر آیفون 7 اس را عرضه نکرد و مستقیما آیفون 8 و آیفون 10 را روانه بازار کرد. با این حال احتمالا ال‌جی نسخه ارتقا یافته‌ی ال‌جی جی ۷ را با نام LG G7s عرضه خواهد کرد و با توجه به اینکه شرکت کره‌ای تمایل به توسعه‌ی سری وی دارد بعید نیست که وی 40 نیز در ماه‌های آینده ساخته و در نهایت عرضه شود.

مقامات شرکت ال‌جی می‌گویند گه عرضه جانشین ال جی جی 6 طبق برنامه پیش خواهد رفت و این در حالی است که این مدل در اواخر فوریه ارائه نخواهد شد و طبق گمانه‌زنی‌ها عرضه ال‌جی جی 7 به تأخیر خواهد افتاد و در نمایشگاه MWC 2018 از این محصول رونمایی نخواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.