پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

ارزان ‌ترین سی پی یو گیمینگ در سال ۲۰۲۳

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸

ارزان ‌ترین سی پی یو گیمینگ در سال ۲۰۲۳

انتخاب و خرید ارزان‌ ترین سی پی یو گیمینگ این امکان را می‌ دهد تا برای کیس اسمبل شده اقتصادی بتوانید اقدام نمایید. برخلاف باور بخش زیادی از کاربران و گیمرها که اعتقاد دارند باید به سراغ خرید سخت‌ افزارهای گران قیمت رفت ولی با انتخاب‌ های درست می‌ توان یک سیستم گیمینگ ارزان قیمت نیز سر هم کرد. تعداد زیاد محصولات موجود در بازار سبب شده است که کاربران برای خرید پردازنده گیمینگ با محصولاتی متنوع مواجه شوند. در این میان اگر به دنبال خرید ارزان‌ ترین سی پی یو گیمینگ هستید باید چند فاکتور را در نظر گرفته تا بتوانید یک سیستم گیمینگ با توان مناسب جهت اجرای بازی‌ های روز در اختیار داشته باشید. با ما در مجله آترامارت همراه باشید تا به معرفی ارزان‌ ترین سی پی یوهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

معرفی پردازنده‌ های اقتصادی گیمینگ

برای خرید سی پی یو ارزان قیمت گیمینگ باید از میان محصولات AMD و اینتل انتخاب خود را انجام دهید. از هر برندی که پردازنده را انتخاب کنید، ضرر نخواهید کرد. سعی کنید سرعت کلاک یا فرکانس پردازنده را به عنوان یک اصل مهم برای خرید این سخت‌ افزار در نظر داشته باشید. ما پس از بررسی گزینه‌ های متعدد موجود در بازار محصولات زیر را به عنوان بهترین پردازنده‌ های گیمینگ ارزان قیمت انتخاب کرده‌ ایم.

پردازنده intel Core i5 13600K

برای خرید ارزان‌ ترین سی پی یو گیمینگ و یک محصول با کیفیت و توان بالا می‌ توانید به سراغ پردازنده intel Core i5 13600K بروید. به احتمال فراوان این سی پی یو برای اکثر گیمرها بهترین انتخاب باشد. این تراشه میان رده قدرتمند با وجود اینکه بر اساس فناوری Raptor Lake ساخته شده ولی دارای قیمت مناسبی است. ارتقای چشمگیر تعداد هسته‌ ها نسبت به نسل قبلی محصولات اینتل سبب شده است که عملکردی قابل قبول از این پردازنده دریافت کنید. اینتل برای ساخت این پردازنده تلاش کرده از جدیدترین فناوری‌ ها کمک گیرد. تراشه‌ ای که توسط اینتل طراحی شده برای انجام بازی با فریم بالا قابلیت تنظیم دارد. این پردازنده ۱۴ هسته‌ ای با ۸ هسته کارآمد و ۶ هسته اجرایی قادر است که بیش از چیزی که گمان می‌ کنید برای اجرای بازی‌ ها توان لازم را در اختیار سیستم بگذارد.

نوع ساخت پردازنده اینتل Core i5 13600K به شکلی است که شباهت زیادی به پردازنده Core i9 12900K داشته و سرعت آن با این پردازنده گران قیمت نیز مطابقت دارد. عملکرد بسیار عالی قیمت ارزان و همچنین تعداد هسته‌ های مناسب را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این پردازنده به عنوان یکی از ارزان‌ ترین سی‌ پی‌ یوهای گیمینگ در نظر گرفت.

ارزان ‌ترین سی پی یو گیمینگ

پردازنده ای ام دی Ryzen 7 5700G

اگر قصد خرید ارزان‌ ترین سی پی یو گیمینگ با عملکردی میان رده را دارید، می‌ توانید به سراغ پردازنده Ryzen 7 5700G از محصولات AMD بروید. یکی از ویژگی‌ های بارز پردازنده Ryzen 7 5700G بهره‌ مندی از فن استاندارد با توان بالا خواهد بود. قدرت گرافیکی این پردازنده نیز به شکلی است که برای کاربران می‌ تواند قابل قبول باشد از جمله مزایای پردازنده Ryzen 7 5700G می‌ توان به بهره‌ مندی از لیتوگرافی 7+ اشاره نمود. این پردازنده قدرتمند با TDP بسیار پایین می‌ تواند انتخابی مناسب باشد. پردازنده‌ ای که توسط AMD روانه بازار می‌ شود با فرکانس مبنای ۳.۸ گیگاهرتز و با بهره‌ مندی از ۱۶ رشته کاربران را یاری خواهد کرد تا بتوانند در اجرای بازی‌ های روز از عملکرد قابل قبول آن استفاده نمایند.

قیمت ارزان Ryzen 7 5700G سبب نشده است که AMD از امکانات مورد نیاز کاربران چشم پوشی کند. این سی پی پو قابلیت بالایی در اورکلاک داشته و به واسطه بهره‌ گیری از امکانات سخت‌ افزاری پیشرفته برای استریم و انکودینگ برای هر کاربری می‌ تواند انتخابی مناسب عنوان شود. نوع حافظه‌ ای که توسط این پردازنده پشتیبانی می‌ شود نیز DDR4 است.

پردازنده intel Core i5 13400F، بهترین پردازنده اقتصادی برای بازی

در ادامه معرفی ارزان‌ ترین سی پی یوهای گیمینگ به سراغ محصولی دیگر از AMD می‌ رویم. پردازنده Core i5 13400F از جمله محصولات مقرون به صرفه ارائه شده توسط این برند بوده که در گیمینگ می‌ تواند عملکردی عالی داشته باشد. سرعت بالای این پردازنده و امکان استفاده بر روی مادربردهای ارزان قیمت از دیگر ویژگی‌ های پردازنده Core i5 13400F خواهند بود. در واقع برای خرید ارزان‌ ترین سی پی یو گیمینگ می‌ توانید از میان محصولات Core i5 13400F را انتخاب کنید.

امسال نیز به مانند سال گذشته که پردازنده Core i5 12600K توانست خود را به عنوان یکی از بهترین سی پی یوهای ارزان قیمت گیمینگ معرفی کند. محصول دیگر ارائه شده توسط AMD در این بین برای کاربرانی که بودجه محدود دارند بهترین انتخاب خواهد بود. پردازنده Core i5 13400F متشکل از ۱۰ هسته و ۱۶ رشته بوده که سریع‌ ترین هسته آن می‌ تواند تا ۴.۶ گیگاهرتز فعالیت خود را انجام دهد.

جالب است بدانید که Core i5 13400F از یک رقیب قدرتمند مانند Core i9 13900K در هنگام انجام بازی‌ های مختلف تعداد بسیار پایینی فریم کمتر اجرا خواهد کرد. در عین حال این پردازنده نسبت به پردازنده‌ های سطح بالای دیگر اینتل به طور قابل توجهی سریع‌ تر بوده و هنگام انجام بازی‌ هایی مانند فارکرای ۶ کاربران را شگفت زده می‌ کند.

این پردازنده نسبت به محصول اقتصادی ارائه شده در سال گذشته پرسرعت‌ تر بوده و به طور قابل توجهی می‌ تواند برای پردازش‌ های سنگین نیز مقداری عجیب به نظر می‌رسد. شاید تصور کنید فقدان یک گرافیک یکپارچه بر روی پردازنده Core i5 13400F برای کاربران و گیمرها مشکلاتی ایجاد کند. با این حال بدون تردید همه ما می‌ دانیم که برای اسمبل سیستم گیمینگ باید یک کارت گرافیک مجزا نیز در نظر گرفت. ای ام دی با هدف کاهش قیمت پردازنده Core i5 13400F ترجیح داده که قابلیت اورکلاک را از روی این محصول خود حذف کند.

پردازنده اینتل مدل Core i5 11400

برای اسمبل یک سیستم گیمینگ میان رده و یک سیستم که برای انجام کارهای نیمه سنگین مناسب است، توصیه می‌ کنیم به سراغ پردازنده Core i5 11400 بروید. این پردازنده می‌ تواند خود را یکی از بهترین محصولات نسل یازدهم اینتل در سال ۲۰۲۳ معرفی کند. پردازنده Core i5 11400 به واسطه بهره‌ مندی از توان مصرفی ۶۵ وات و با ۶ هسته توانمند می‌ تواند برای اجرای بازی‌ های محبوب کمک حال کاربران باشد. پشتیبانی از سوکت LGA_1200 نیز بیانگر این است که از نظر فناوری ساخت با محصولی کامل مواجه هستیم.

فرکانس پایه این پردازنده ۲.۶ گیگاهرتز است. فراموش نکنید که این میزان می‌ تواند روند افزایشی گرفته و به ۴.۴ گیگاهرتز نیز برسد. اینتل محصول خود را با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری طراحی کرده و کاربران می‌ توانند از سرعت و تجربه مطلوبی بهره‌ مند شوند. پردازنده Core i5 11400 به واسطه اینکه از حافظه رم دو کاناله DDR4 پشتیبانی می‌ کند برای اسمبل سیستم‌ های گیمینگ انتخابی مناسب خواهد بود. این سی پی یو علاوه بر این می‌ تواند ۱۲۸ گیگابایت رم را با سرعت پردازش بالا ساپورت نماید. در نهایت می‌ توان بیان کرد که به واسطه پشتیبانی از حافظه کش در ۳ سطح متفاوت، برای ذخیره سازی داده‌ ها عملکردی سریع از تراشه Core i5 11400 شاهد خواهیم بود. قیمت پردازنده Core i5 11400 نیز مناسب بوده و کاربران می‌ توانند یک CPU مقرون به صرفه برای کامپیوترهای گیمینگ انتخاب کنند.

پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i7 12700K

اگر به دنبال خرید ارزان‌ ترین سی پی یو گیمینگ با توان بالا هستید، توصیه می‌ کنیم به سراغ پردازنده Core i7 12700K بروید. این پردازنده از نسل ۱۲ محصولات اینتل می‌ تواند با ۱۲ هسته و ۲۰ رشته پردازش را به بهترین شکل بر روی سیستم‌ های گیمینگ انجام دهد. پردازنده Core i7 12700K دارای پردازنده گرافیکی آنبرد نیز بوده که برای راه‌ اندازی یک سیستم معمولی کاربردی است.

یکی از ویژگی‌ های پردازنده Core i7 12700K کم مصرف بودن آن به شمار می‌ رود. در حالت پایه میزان مصرف انرژی سی‌ پی‌ یو ۱۲۵ وات بوده که در حالت توربو به ۱۹۰ وات خواهد رسید. پشتیبانی از تکنولوژی‌های DDR5 و DDR4 از دیگر ویژگی‌ های سی‌ پی‌ یو اینتل به شمار می‌ روند. اگر به دنبال اسمبل یک سیستم گیمینگ و همچنین رندرینگ هستید، خرید پردازنده Core i7 12700K را به شما توصیه می‌ کنیم.

پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i3 12100

بدون تردید یکی از ارزان‌ ترین سی‌ پی‌ یوهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳ پردازنده Core i3 12100 خواهد بود. این پردازنده به واسطه فناوری ساختی که برای آن به کار گرفته شده بهترین گزینه برای اجرای بازی و انجام کارهای نیمه سنگین است. یک پردازنده ۴ هسته‌ ای با ۸ رشته که فرکانس آن در بالاترین مقدار به ۴.۳ گیگاهرتز می‌ رسد. اینتل این محصول خود را بر اساس فرآیند ۱۰ نانومتری ساخته تا کاربران بتوانند از کیفیت و توان بالای آن بهره ببرند.

نوع حافظه رم که توسط پردازنده اینتل پشتیبانی می‌ شود نیز DDR5 است. پردازنده Core i3 12100 امکان پشتیبانی از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. مصرف انرژی پردازنده ارائه شده توسط اینتل در حالت پایه ۶۰ وات بوده که این میزان هنگام پردازش‌ های سنگین به ۸۹ وات افزایش می‌ یابد. با توجه به بهره‌ مندی از پردازنده گرافیکی یکپارچه، کاربرانی که قصد اسمبل یک سیستم معمولی را دارند نیاز به خرید کارت گرافیک مجزا نخواهند داشت.

پردازنده Ryzen 5 7600X

آخرین گزینه از لیست ارزان‌ ترین سی پی یوهای گیمینگ در سال ۲۰۲۳ که معرفی می‌ کنیم یک محصول با کیفیت از برند AMD است. پردازنده Ryzen 5 7600X که هنگام بازی عملکردی عالی از خود نشان می‌ دهد، با قابلیت اورکلاک در دسترس کاربران قرار می‌ گیرد. یک پردازنده تک رشته‌ ای و با چند رشته قوی که برای هر کاربری می تواند جذابیت زیادی داشته باشد. بدون تردید با وجود توان بالای این سی پی یو، قیمت مناسبی که دارد جذابیت خرید آن را افزایش می‌ دهد.

بد نیست بدانید که فرکانس این پردازنده در حالت پایه ۴.۷ گیگاهرتز است. این میزان برای فرکانس افزایشی یا بوست به ۵.۳ گیگاهرتز می‌ رسد. با توجه به بهره‌ مندی از پردازنده گرافیکی مجتمع، کاربرانی که قصد اسمبل یک سیستم را دارند، می‌ توانند از آن استفاده کرده و به سراغ خرید کارت گرافیک مجزا نروند. پشتیبانی از حافظه DDR5 و همچنین بهره‌ مندی از توان حرارتی ۱۰۵ وات بیانگر این است که یک محصول با عملکرد قابل قبول در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

جمع‌ بندی

برای خرید ارزان‌ ترین سی پی یو گیمینگ در سال ۲۰۲۳ محصولات متنوعی از برندهای AMD و اینتل می‌ توان انتخاب نمود. پردازنده‌ های معرفی شده هر کدام بر اساس بودجه‌ ای که دارید بهترین انتخاب هستند. ما تلاش کرده‌ ایم که علاوه بر قیمت پردازنده، توان و کارایی آن را نیز در نظر گرفته و بهترین گزینه‌ ها را معرفی کنیم. برای خرید پردازنده AMD و خرید پردازنده اینتل می‌ توانید از خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت بهره ببرید.

سوالات متداول

پردازنده amd بهتر است یا اینتل؟

بسته به نوع ساخت پردازنده و نسل آن می‌ توان نظر خود را در خصوص پردازنده اعلام نمود. هر دو برند محصولاتی با کیفیت در اختیار کاربران قرار می‌ دهند.

بهترین پردازنده ارزان قیمت گیمینگ اینتل کدام است؟

پردازنده های اینتل Core i3 12100 و اینتل Core i5 13400F می‌ توانند بهترین پردازنده‌ های ارزان قیمت از این برند باشند.

بهترین پردازنده ارزان قیمت گیمینگ AMD چه نام دارد؟

پردازنده Ryzen 7 5700G از محصولات AMD بهترین گزینه برای راه‌ اندازی یک سیستم گیمینگ ارزان قیمت است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.