پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آیفون X پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد

یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

آیفون X پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد

اخیرا موسسه تحقیقاتی Counterpoint گزارشی از تحلیل خود منتشر نموده است که این گزارش به بررسی پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در جهان و همینطور به صورت ویژه در کشور چین پرداخته است. طبق تحلیل این موسسه عنوان "پرفروش‌ترین گوشی سال 2018" به iPhone X رسیده است و سه گوشی دیگری که در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته اند نیز متعلق به این می باشند. با وجود تولید کنندگان معتبر و فراوان چینی ، چین تنها یک نماینده در میان پرفروش ترین گوشی های جهان قرار دارد که آن هم جایگاه پنجم با عنوان Redmi 5A شیائومی است .

براساس تحلیل موسسه تحقیقاتیCounterpoint ، در بازار چین نیز ظاهرا اوضاع کمی متفاوت تر بوده است.  عنوان پرفروش‌ترین گوشی سال 2018 چین نصیب R15 اوپو گردیده است و پس از آن نیز جایگاه دوم نصیب آیفون 10 گردیده است . البته جالب است که گوشی‌های اوپو دو جایگاه بعدی را نیز به خود اختصاص داده‌اند. Oppo A5 میان‌رده در جایگاه سوم و گوشی فوق اقتصادی Oppo A83 در جایگاه چهارم قرار گرفته‌اند و در اخر ویوو X21 هم عنوان گوشی پنجم این رده بندی را به خود اختصاص داده است.

در مورد اطلاعات منتشر شده باید گفت که ظاهرا  این اطلاعات در حساب کاربری کانترپوینت در Weibo منتشر گردیده است  و جزئیات بیشتری در این رابطه وجود ندارد. نکته جالب در مورد این اطلاعات این است که در مجموع سه آیفون پرفروش برتر این  لیست نزدیک به 100 میلیون نسخه به فروش رسیده است.  در حالیکه آیفون XS و XS Max هر کدام بیش از 16 میلیون دستگاه فروش داشته‌اند و این درصورتی است که  لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان با 6 گوشی آیفون و 3 گوشی سامسونگ تسخیر شده‌اند و ظاهرا پرچمداران سال 2017 عملکرد بهتری نسبت به جانشینان خود داشته‌اند.
    
همچنین اطلاعات مربوط به بازار چین نشان می دهد تنوع  محصولات در بازار چین بیشتر است و طبیعتاً این لیست تحت تأثیر گوشی‌های تولیدات داخلی نیز  قرار گرفته است.

8 گوشی از 10 گوشی پرفروش بازار چین، تولید داخلی هستند که دو عضو این لیست آیفون X و آیفون 8 پلاس می‌باشند. جالب ترین نکته در مورد  این دو لیست که می توان به آن شاره نمود عدم حضور گوشی‌های هوآوی در میان آنهاست .

در واقع کمپانی هوآوی دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است و کاربرانی بسیاری در سراسر جهان از گوشی‌های این برند استفاده می‌کنند. جالب است که موسسه Counterpoint در گزارش خود  اعلام کرده که گوشی P20 Lite هوآوی پرفروش‌ترین محصول این شرکت با فروش بیش از 13 میلیون نسخه بوده است که نتوانسته است به رقم  مورد نظر برای رقابت در Top 10 برسد .

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.