پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آیفون ۹ و آیفون X اس اپل مجهز به مودم اینتل و پشتیبانی از دو سیم‌کارت

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

آیفون ۹ و آیفون X اس اپل مجهز به مودم اینتل و پشتیبانی از دو سیم‌کارت

طبق شایعات منتشر شده، قرار است 2 سری از گوشی‌های شرکت اپل یعنی آیفون 9 اپل (Apple iPhone 9) و آیفون ایکس اس (Apple iPhone Xs) با پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت و مودم‌های اینتل (Intel) ارائه شوند.

با وجود انتشار شایعات بسیار در مورد ویژگی‌ها و مشخصات پرچمداران آینده شرکت هایی چون اپل، سامسونگ و هواوی، هنوز نمی‌توان در مورد تعداد و نام گوشی‌های هوشمند شرکت اپل در سال پیش‌رو اظهار نظر قطعی کرد. این امر به این دلیل است که معمولا اهالی کوپرتینو بدون سر و صدا کار خود را به پیش می‌برند و کاملا مرموز عمل می‌کنند.

اخیرا طی گزارشاتی اعلام شد تلفن هوشمند آیفون 9 اپل مجهز به صفحه نمایش 6.1 اینچی LCD سهم بالای 50 درصدی از نرخ فروش این شرکت را در سال 2018 به نام خود ثبت خواهد کرد. آقای مینگ چی کو نیز، یکی از کارشناسان شناخته شده در زمینه‌ی اطلاعات مربوط به شرکت اپل، چند مورد دیگر از سیاست‌های پیش رو شرکت اپل را در سال جاری عنوان کرده است.

در ابتدا به نظر می‌رسد اپل همکاری خود را با شرکت کوالکام (Qualcomm) متوقف کرده و به جای آن می‌خواهد سه آیفون جدید خود را با مودم‌های اینتل ارائه کند. حال اگر شرکت کوالکام همچون قرارداد‌های حقوقی همچنان بخشی از مودم‌ها را تامین نکند، دیگر شاهد تفاوت سرعت دانلود و قدرت آنتن دهی در گوشی‌های اپل با مودم اینتل یا کوالکام نخواهیم بود.

طبق گزارشات رسیده، اپراتور‌های ایالات‌متحده‌آمریکا در ابتدای سال 2019 تلفن‌های همراه را به شبکه‌ی 5G متصل خواهد کرد. از آنجا که محصولات جدید اپل شامل آیفون 9، آیفون ایکس اس و آیفون ایکس اس پلاس (Apple iPhone Xs Plus) آماده عرضه مودم های 5G نخواهد بود، اما با اتصال تلفن‌های همراه به شبکه‌ی 5G در اوایل سال 2019 توسط اپراتور‌های ایلات متحده، کاربران این تلفن‌های هوشمند، این امتیاز منحصر به فرد را از دست نخواهند داد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های جدید آیفون‌های در راه شرکت اپل، می‌توان به پشتیبانی از اتصال Gigabit LTE و پشتیبانی از دو سیمکارت به صورت همزمان اشاره کرد. البته تمام این اخبار به صورت شایعات می‌باشند و صحت آنها به طور قطعی اعلام نشده است، لذا برای اطلاع از خبر‌های تکمیلی باید منتظر اولین رندر‌های این محصولات باشیم.

در هر صورت مودم های امسال شرکت اینتل از قابلیت اتصال به شبکه ی  Gigabit LTE و استفاده همزمان دو سیم کارت در تلفن های همراه پشتیبانی خواهند کرد. اما باید دید که آیا آیفون 9 اپل که نسبت به سری ایکس ارزان تر است از 2 سیم کارت پشتیبانی خواهد کرد یا نه. از آنجا که استفاده از چند سیمکارت به صورت همزمان بیشتر مد نظر کاربران قاره آسیا است، اپل باید این قابلیت جدید را در مقرون به صرفه ترین محصول خود ارائه کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.