پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس مجهز به آخرین تراشه مودم ۵G کوالکام خواهند بود

جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۹

آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس مجهز به آخرین تراشه مودم ۵G کوالکام خواهند بود

پس از عرضه اخیر سری آیفون 15، شایعات و حدس و گمان در مورد خط تولید آیفون 16 رو به افزایش است. به گفته جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities، مدل‌ های آینده آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس/آلترا که برای سال 2024 برنامه‌ ریزی شده‌ اند، مجهز به آخرین تراشه مودم 5G کوالکام خواهند بود. این خبر خوبی برای خریداران آیفون 16 پرو هستند، زیرا می‌ توانند انتظار اتصال 5G سریع‌ تر و کم مصرف‌ تری داشته باشند.

ویژگی های تراشه مودم 5G کوالکام

مودم اسنپدراگون X75 که در فوریه 2023 معرفی شد، اتصال 5G سریعتر و کارآمدتری نسبت به مودم اسنپدراگون X70 که در سری آیفون 15 فعلی استفاده می شود، ارائه می دهد. 

این تراشه با استفاده از یک فرستنده و گیرنده، هم پوشش mmWave و هم زیر 6 گیگاهرتز 5G را ارائه می دهد. این پیشرفت استفاده از باتری را تا 20٪ کاهش می دهد، تجربه کاربری کارآمدتری را ارائه می دهد. این تراشه از تجمیع حامل‌ها، ترکیب حامل‌های متعدد برای افزایش سرعت و ظرفیت داده، و در نتیجه بهبود عملکرد کلی استفاده می‌کند. علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون X75 در مقایسه با نسل قبلی خود، اسنپدراگون X70، حدودا 25 درصد فضای کمتری را بر روی برد مدار آیفون اشغال می کند.

تا کنون اپل از اسنپدراگون X70 در مدل‌ های آیفون خود استفاده کرده است، اما Pu پیش‌بینی کرده است که این شرکت استراتژی خود را با پردازنده برنامه‌های سری A دنبال خواهد کرد. این بدان معناست که تنها سری آیفون 16 پرو دارای تراشه مودم اسنپدراگون X75 5G است، در حالی که مدل‌های غیر پرو، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، همچنان از اسنپدراگون X70 استفاده خواهند کرد.

مشخص نیست که چرا اپل استفاده از مودم های مختلف را در سری آیفون 16 انتخاب می کند. با این حال، این احتمال وجود دارد که این شرکت در تلاش است تا مدل‌های Pro و Pro Max را از آیفون‌های پایه متمایز کند.

تراشه مودم Qualcomm Snapdragon X75 5G از 5G Advanced پشتیبانی می کند که نسل بعدی اتصال 5G در نظر گرفته می شود و به عنوان یک تکامل به سمت 6G در نظر گرفته می شود. مشابه آنچه که اپل در سال 2015 سری آیفون 6s را با عنوان "LTE Advanced" نامگذاری کرد، ممکن است اپل خط تولید آیفون 16 پرو 2024 را با نام "5G Advanced" به بازار عرضه کند.

اپل اخیراً قراردادی با کوالکام منعقد کرده است و اطمینان حاصل می کند که عرضه ثابت تراشه های مودم 5G کوالکام برای آیفون های اپل حداقل تا سال 2026 خواهد بود. اگرچه اپل در حال کار بر روی توسعه تراشه های مودم 5G خود است، همکاری با کوالکام به دلیل برخی موارد فعلا ادامه خواهد داشت. چالش‌های غیرمنتظره‌ای که اپل در فرآیند توسعه خود با آن روبرو شده است.

به طور خلاصه، سری آیفون 16 پرو دارای آخرین تراشه مودم 5G کوالکام، اسنپدراگون X75 است. این امکان اتصال 5G سریعتر و کم مصرف تر را فراهم می کند و تجربه کاربری پیشرفته ای را ارائه می دهد. در حالی که مدل های غیر پرو همچنان از اسنپدراگون X70 استفاده می کنند، سری Pro از قابلیت های پیشرفته اسنپدراگون X75 استقبال می کند.

علاوه بر این، Pu پیشنهاد کرد که مدل‌های iPhone 16 Pro و Pro Max دارای نمایشگرهای بزرگ‌تری هستند که اندازه آن‌ها 0.2 اینچ بیشتر از اندازه‌های فعلی 6.1 و 6.7 اینچی است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.