پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آیا GeForce RTX ۳۰۸۰ را در سال ۲۰۲۰ خواهیم دید؟

پنج شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

آیا GeForce RTX ۳۰۸۰ را در سال ۲۰۲۰ خواهیم دید؟

تاریخ انتشار و مشخصات Nvidia GeForce RTX 3080: همه شایعات درباره  RTX 3080
آیا GeForce RTX 3080 را در سال 2020 خواهیم دید؟


گمانه زنی ها درباره Nvidia GeForce RTX 3080 در حال شروع شدن است. این غول گرافیکی در صف بعدی پردازنده های گرافیکی Nvidia GeForce خواهد بود.

 

فروش کارت گرافیک

 

فروش اقساطی کارت گرافیک 

 

ما همه شایعات Nvidia GeForce RTX 3080 را در یک نقطه جمع کردیم. با ظهور گرافیک نسل بعدی Nvidia GeForce ، ما این مقاله را با آخرین گمانه زنی ها و اطلاعاتی که به دست ما رسیده به روز می کنیم.

RTX 3080 تاریخ انتشار
در گذشته ، معرفی مدلهای جدید Nvidia GeForce حدود دو سال با مدل قبلی طول می کشید  . به عنوان مثال ، Nvidia GeForce GTX 1080 در ماه مه سال 2016 معرفی شد  و GeForce RTX 2080 در آگوست سال 2018 آمد . زمان بین GTX 980 و GTX 1080 کمی کوتاه تر بود. به طور کلی ، ما هر دو سال یک بار توانسته ایم یک لیست جدید از کارتهای گرافیکی داشته باشیم .

با این حال ، در حال حاضر شایعات حاکی از این است که قصد دارد سری جدید GeForce را در GTC یا کنفرانس فناوری GPU در ماه مارس معرفی نماید. با این وجود ، در چند سال گذشته رویکرد  این کنفرانس کاملاً به سرورها  و محصولات حرفه ای ، به ویژه هوش مصنوعی و اتومبیل های هوشمند تغییر یافته است. انتظار داریم امسال هم همینطور باشد. در حقیقت ، با بررسی دقیقتر نباید منتظر معرفی این محصول در این نمایشگاه باشیم.

انویدیا ولتا در سال 2018 در این کنفرانس معرفی  شد ، اما منحصرا برای کارتهای کوادرو و تسلا بود. حدس ما این است که اگر Nvidia قصد دارد کارت های گرافیکی نسل بعدی خود را برای بازی اعلام کند ، یا در Computex 2020 یا E3 2020  این اتفاق می افتد ، شبیه به نحوه عملکرد AMD در سال 2019 با Navi.

مشخصات RTX 3080
ما شاهد حدس و گمان های بسیار مبهمی در مورد مشخصات RTX 3080 هستیم ، اما برخی اخبار به واقعیت نزدیکتر و منبعشون معتبرتر هستن: این دستگاه 7nm خواهد بود و سریعتر از RTX 2080 خواهد بود. البته مورد  کاملاً واضح است ؟

اگر این شایعات صحیح باشند ، این بدان معنی است که انویدیا می تواند عملکرد خود  را - تا حدود 50٪ طبق برخی شایعات به طور قابل توجهی بالا ببرد ، در حالی که راندمان انرژی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.  همچنین هنگامی که با DLSS ترکیب شود ، که کاملاً جزئی از کارتهای گرافیکی Nvidia بعدی خواهد بود ، می تواند کارت های گرافیکی 4K را برای اولین بار در بخش میان رده  در دسترس همه قرار دهد.

دقیقا هرچه RTX 3080 سریعتر و قدرتمندتر باشد ، گفتن این حرف  خیلی  زود است. با این حال این گرافیک ممکن از  پردازنده گرافیکی با  24 گیگابایت حافظه و ساعت 1.11 گیگاهرتز باشد .اگرچه این  امکانات کارت برای RTX 3080 بسیار قدرتمند است ، اما می تواند به آنچه Nvidia GeForce RTX 3080 ممکن است شبیه باشد اشاره کند.

ما حتی برخی از خبرهای  خاص تر را نیز رصد کرده ایم ، خصوصاً  اطلاعاتی است که از  یکی از  شرکتهای  سازنده سخت افزار به نام  KittyCorgi  است، که نشان می دهد پرچمدار نسل بعدی Nvidia به طور بالقوه می تواند تا 20 گیگابایت VRAM داشته باشد.  اما به طور بالقوه می تواند نظریه ما را اثبات کند که معماری بعدی گرافیک Nvidia   در واقع برای حرفه ای ها خواهد بود.

هرچند نگران نباشید ما چشم های خود را برای نسل بعدی GeForce باز نگه می داریم و حتما به محض مشاهده هرگونه شایعه خاص RTX 3080 این مقاله را به روز می کنیم.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.