پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آیا ارز دیجیتالی تلگرام، بیت کوین را شکست می دهد؟

چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آیا ارز دیجیتالی تلگرام، بیت کوین را شکست می دهد؟

ارز دیجیتالی تلگرام به نام (Gram) با ورود به بازار به رقیب اصلی بیت‌کوین (Bitcoin) بدل خواهد شد. در ادامه به دلایلی که موجب قدرتمند شدن گرام شده‌اند می‌پردازیم.

تلگرام طی برگزاری یک فروش اختصاصی موسوم به (Private Sale) توانست تنها در یک روز مبلغ 850 میلیون دلار را برای ایجاد پلتفرم TON یا Telegram Open Nework (شبکه باز تلگرام) جمع‌آوری کند. این در‌حالی است که شایعات مبنی بر برگزاری دوباره این فروش خصوصی به گوش می‌رسد. احتمالا مدیران تلگرام می‌خواهند با این کار مبلغ دریافتی خود را به 2 میلیارد دلار برسانند. احتمال می‌رود هیچ فروش عمومی صورت نپذیرد و کار‌های پلتفرم TON در حالت محرمانه انجام شود.

طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان با ورود ارز دیجیتالی تلگرام یا همان گرام (Gram) به بازار کریپتو (ارزهای رمزپایه) محبوب‌ترین ارز دیجیتالی حال حاضر یعنی بیت کوین (Bitcoin) جایگاهش را از دست خواهد داد و با (Gram) به رقابت تنگاتنگی خواهد پرداخت. اما چرا گرام باید رقیب اصلی بیت کوین شود و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در حال حاضر بازار بیت کوین 180 میلیارد دلار ارزش دارد و به دنبال آن ارزهای اتریوم و ریپل در مقام دوم و سوم قرار گرفته‌اند. اما با توجه به رشد 400 برابری ریپل در سال گذشته پیش‌بینی می‌شود ارز دیجیتالی تلگرام به ارزشی معادل 800 میلیارد دلار برسد. سال گذشته ارزش ریپل تنها  0.005 دلار بود که طی جهش‌های فراوان به 2 دلار رسید، به همین خاطر انتظار داریم تا گرام تلگرام نیز با چنین پیشرفتی مواجه شود و ارزش آن به بیش از 4 برابر بازار بیت کوین برسد.

اگر هم اکنون ارز تلگرام وارد بازار شود از نظر ارزش در جایگاه بیستم و بالای تتر قرار خواهد گرفت. البته این رتبه با توجه به قیمت پیش‌فروش آن می‌باشد، اگر گرام با قیمت دو برابر قیمت پیش‌فروش عرضه شود در روز اول عرضه به رتبه نهم خواهد رسید.

توکن Gram، همان توکن استفاده شده در پلتفرم TON است. این پلتفرم قدرتمند به صورت Sharding طراحی شده است. به کمک این پلتفرم حالا کاربران می‌توانند میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه انجام دهند. هم‌اکنون بیت کوین دچار مشکل مقیاس‌پذیری است و از شبکه لایتینگ یاری می‌گیرد و این قابلیت گرام به شدت آن را در خطر قرار می‌دهد. به دنبال بیت کوین، اتریوم و ریپل نیز با ورود گرام دچار ریزش خواهند شد. اتریوم نیز به دنبال تکنولوژی شاردینگ است و به گفته مدیران آن فاز اول پروژه مقیاس‌پذیری این ارز دیجیتالی به سر‌انجام رسیده است.

به علت پشتوانه قدرتمند 1.5 میلیارد دلاری که طی فروش خصوصی توکن‌های گرام به شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌داران قدر به دست آمده است، حالا ارز دیجیتالی تلگرام یا همان گرام می‌تواند به سرعت توسعه پیدا کند. با این حساب و به واسطه فروش سهم شرکت‌های بزرگ، بدون شک شاهد رشد قیمتی و کاربرد بالای این ارز دیجیتالی در دنیای اقتصاد خواهیم بود.

طبق آمار جمع‌آوری شده کاربران تلگرام به بیش از 200 میلیون می‌رسند و این در حالی است که تعداد کاربران کریپتو تنها به 21 میلیون نفر می‌رسد. بنابراین گرام بازاری 10 برابر بزرگ‌تر از بازار مجموع همه ارزهای دیجیتالی برای خود دست و پا خواهد کرد. قابلیت‌های دیگری همچون دروازه‌های پرداخت TON و سیستم ذخیره‌سازی پیچیده باعث شکست ناپذیری گرام در مقابل بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتالی خواهد شد و حتی می توان گفت ارز دیجیتالی تلگرام می‌تواند به توسعه کریپتو کمک کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.