پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

آنر X۹a یک میان رده قدرتمند و جذاب

پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲

آنر X۹a یک میان رده قدرتمند و جذاب

آنر X9a یک میان رده قدرتمند و جذاب

گوشی آنر X9a با طراحی جذاب و ظریف روانه بازار کشور ما شده است. این گوشی در واقع همان Honor Magic 5 Lite بوده که با ارتقاء در بخش های مختلف نسبت به محصول نسل گذشته در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در بازار آسیا گوشی Honor Magic 5 Lite با نام گوشی Honor X9a به فروش رسانده می شود. از گذشته تا به امروز گوشی های آنر را محصولاتی با طراحی منحصر به فرد می دانیم. با این حال یکی از زیباترین گوشی های هوشمندی که توسط آنر روانه بازار شده است، گوشی X9a خواهد بود. این میان رده جدید و قدرتمند به واسطه بهره گیری از صفحه نمایشی با کیفیت و پردازنده ای با عملکرد مناسب از جمله بهترین محصولاتی به شمار می‌ رود که در سال 2023 تولید شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد.
با خرید گوشی آنر X9a می توانید محصولی سبک و خوش دست در اختیار داشته باشید. وزن 175 گرمی این گوشی شما را یاری می کند تا ساعت‌ های متمادی به راحتی بتوانید آن را در دست بگیرید.

طراحی و ساخت گوشی Honor X9a

همانگونه که بیان کردیم گوشی آنر X9a با طراحی منحصر به فرد روانه بازار شده است. نمایشگر خمیده این گوشی و قرار گرفتن سنسورهای دوربین در یک فریم دایره ای موجب شده است که یک میان رده بی نظیر با طراحی خاص پیش رو داشته باشید. با وجود اینکه آنر معمولا از یک زبان طراحی پیروی می کند ولی برای ساخت این گوشی هوشمند خود ترجیح داده است که کاملا متفاوت عمل نماید. در واقع میزبانی سه سنسور دوربین بر عهده یک ماژول دایره ای شکل بوده که در کنار آن فلش LED را می توانید مشاهده نمایید.

گوشی آنر X9a

آنر جهت ساخت این گوشی خود از متریال پلاستیک برای قسمت پشتی و فریم جانبی استفاده کرده است. علاوه بر این در جلوی آن می توانید یک نمای شیشه‌ ای را مشاهده کنید.
می توان بیان کرد که این گوشی هوشمند نسبت به نسل قبلی محصولات آنر کوچکتر بوده و از یک لایت جدیدتر بهره‌ مند شده است. خمیدگی صفحه نمایش به سمت طرفین نیز حالتی منحصر فرد بر روی گوشی Honor X9a به وجود آورده است. انحنای پنل جلویی و پنل پشتی ظاهری یکسان داشته و بدون برآمدگی و شکاف شما را یاری می کند تا از یک گوشی خوش دست بتوانید استفاده کنید.
در حالت کلی می توان بیان کرد که هانر به دنبال ایجاد تغییر برای ساخت این محصول خود بوده و بیشتر قصد داشته یک گوشی را با هدف خودنمایی و با طراحی ظریف و ساده در اختیار کاربران بگذارد. در سمت راست این میان رده می‌ توانید دکمه های صدا و پاور را مشاهده نمایید.
یکی از نقاط ضعف طراحی و ساخت گوشی آنر X9a، قرار گرفتن سنسور اثر انگشت در پایین ترین قسمت نمایشگر خواهد بود. بخش زیادی از کاربران نسبت به مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت گلایه داشته اند.

صفحه نمایش خمیده و بی نظیر بر روی آنر X9a

یکی از ویژگی‌ های بارز گوشی آنر X9a، صفحه نمایش شگفت انگیز آن خواهد بود. آنر برای این گوشی خود یک صفحه نمایش 6.67 اینچی انتخاب کرده است.

این صفحه نمایش با پنل امولد ساخته شده و با نرخ رفرش ریت 120 هرتزی می تواند در میان گوشی های میان رده یکه تازی کند. علاوه بر این وضوح صفحه نمایش 2400 در 1080 پیکسل بوده و به واسطه بهره گیری از حداکثر روشنایی 800 نیت شما را یاری می‌ کند تا در زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز محتوا را به راحتی بتوانید مشاهده نمایید.
تراکم پیکسلی صفحه نمایش گوشی آنر X9a نیز 395 پیکسل بر هر اینچ بوده که در این زمینه نیز برای کاربران عملکردی رضایت‌ بخش خواهد داشت.
در این میان آنر تلاش کرده است نسبت به نسل قبلی یعنی Magic 4 Lite صفحه نمایشی با کیفیت تر را بر روی محصول خود بگذارد. از نظر کیفیت صفحه نمایش می توان بیان کرد که گوشی Honor X9a توان رقابت با تمام میان رده ها را داشته و حتی می تواند با محصولاتی سطح بالاتر نیز به رقابت بپردازد.

ویژگی های سخت افزاری گوشی Honor X9a

گوشی آنر X9a مجهز به پردازنده Qualcomm Snapdragon 695 5G بوده و با 8 هسته می تواند عملکردی بی نظیر برای اجرای بازی های سنگین از خود نشان دهد. در واقع می‌ توان عنوان کرد که این گوشی با پردازنده 8 هسته ای و تراشه 16 نانومتری کاربران را یاری خواهد کرد تا در اجرای بازی های محبوب موبایلی بتوانند از قابلیت‌ های آن کمک بگیرند.

گوشی آنر X9a

پردازنده گرافیکی Adreno 619 نیز در کنار پردازنده اصلی شما را یاری خواهد کرد تا بتوانید با کیفیت بالایی روی به انجام بازی و تماشای فیلم بیاورید.
آنر این گوشی خود را در دو نسخه از نظر حافظه داخلی و حافظه رم روانه بازار می‌ کند. نسخه 6 گیگابایتی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی دارای قیمت مناسب تری خواهد بود. در طرف مقابل اگر به دنبال خرید گوشی آنر X9a با کیفیت و توان بالاتر هستید، می‌ توانید به سراغ نسخه 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی بروید.

ویژگی های نرم افزاری

یکی از نقاط ضعف گوشی آنر X9a، ارائه شدن با اندروید 12 خواهد بود. متاسفانه با توجه به سابقه نه چندان خوبی که آنر در بروزرسانی گوشی های میان رده خود دارد، کاربران از این نظر که برای آنر X9a بروزرسانی ارائه نمی شود دچار تردید شده اند. بدون تردید این نقطه ضعف را نمی توان اشکال کوچکی در نظر گرفت. با وجود اینکه نسل قبلی گوشی های آنر با اندروید 11 روانه بازار شده است، پس از گذشت یک سال هنوز کاربران نمی‌ توانند سیستم عامل آن را به اندروید 12 ارتقا دهند. در عین حال با توجه به استفاده از رابط کاربری Magic Ui 6.1 می توان تا حدودی نقطه ضعف پایین بودن کیفیت سیستم عامل را برطرف نمود. آنر نسبت به نسل قبلی گوشی های خود در این زمینه عملکرد بهتری داشته است. به احتمال فراوان کاربران از نسخه جدید رابط کاربری این گوشی می‌ توانند احساس رضایت داشته باشند.
در بخش نرم افزاری می توان قابلیت های دیگری را نیز از این گوشی مشاهده نمود. پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G و بهره‌ مندی از بلوتوث نسخه 5.1 و همچنین قابلیت NFC می توانند برای کاربران جذابیت بالایی داشته باشند.

دوربین سه گانه بروز شده گوشی آنر X9a

از نظر کیفیت دوربین، گوشی Honor X9a نیز نسبت به نسخه قبلی بروزرسانی شده و کاربر می‌ تواند از عملکردی قابل قبول تر بهره مند شود. سنسور اصلی قرار گرفته شده بر روی پنل پشتی، 64 مگاپیکسلی بوده که نسبت به سنسور 48 مگاپیکسلی گوشی Honor Magic 4 Lite عملکرد بهتری خواهد داشت.

گوشی آنر X9a

دریچه دیافراگم این سنسور دارای گشودگی f/1.8 است. ماژول دایره ای شکل این گوشی ظاهری منحصر به فرد به وجود آورده و میزبانی خود را از سنسورهای 64، مگاپیکسلی 5 مگاپیکسلی اولترا واید و همچنین 2 مگاپیکسلی سنجش عمق به خوبی انجام می دهد.
دوربین سلفی گوشی آنر X9a نیز از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.5 بهره می برد. با بررسی کیفیت عکاسی سنسور اصلی متوجه می شویم که پیشرفت چشمگیری نسبت به محصولات قبلی ارائه شده توسط آنر می توان مشاهده نمود. کاربر می‌ تواند به صورت قابل توجهی رنگ‌ ها را دلپذیرتر مشاهده نماید.
دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید که برای این گوشی در نظر گرفته شده است در مقایسه با میان رده های دیگر عملکردی ضعیف تر به اجرا می‌ گذارد. به نظر می‌ رسد که آنر می‌ توانست در این بخش بهتر از عمل کرده و یک سنسور با کیفیت را در کنار سنسور 64 مگاپیکسلی قرار می داد.
علاوه بر این دوربین 2 مگاپیکسلی گوشی Honor X9a که یک سنسور ماکرو بوده نمی تواند جزئیات زیادی در ثبت تصاویر تولید نماید. در واقع هنگامی که با استفاده از دوربین ماکرو تصویربرداری می کنید، عکس ها تا حدی مبهم به نظر می رسند. در کنار مواردی که عنوان کردیم در زمینه ثبت تصاویر پرتره نیز دوربین گوشی آنر X9a نمی تواند ایده آل عمل کند. تصاویر حتی در شرایط نوری مناسب نیز دارای محدودیت دینامیکی بوده و آنگونه که باید و شاید برای کاربران رضایت‌ بخش نخواهند بود.
برای فیلمبرداری با استفاده از دوربین گوشی آنر X9a می توان روی به ضبط فیلم با کیفیت 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه آورد.

کیفیت باتری و شارژدهی

باتری گوشی آنر X9a با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت می تواند برای کاربران عملکردی راضی‌ کننده به اجرا بگذارد. در واقع ترکیب پنل با کیفیت و پردازنده قدرتمند شما را یاری می کند تا مدت زمان بیشتری را بتوانید بدون نیاز به شارژ مجدد از قابلیت های گوشی کمک بگیرید. اگر به صورت مکرر مشغول به انجام بازی، تماشای ویدیو و همچنین گشت و گذار در فضای وب هستید، باتری گوشی Honor X9a تا یک روز شارژدهی را برای شما انجام خواهد داد.
باتری لیتیوم پلیمری این گوشی میان رده با شارژ سریع 40 واتی سازگار بوده و مدت زمان انتظار کاربر برای شارژ شدن آن نیز مناسب است.

آیا خرید گوشی آنر X9a توصیه می شود؟

گوشی Honor X9a دارای مزایا و معایب مختلفی است. این میان رده با طراحی منحصر به فرد و با صفحه نمایش با کیفیت در اختیار کاربران قرار می گیرد. علاوه بر این پردازنده گوشی آنر X9a عملکرد مناسبی به اجرا خواهد گذاشت. اگر قصد خرید Honor X9a را دارید، می توانید روی به انتخاب رنگ های سبز، نقره ای و مشکی بیاورید. نقاط ضعف این گوشی مانند عدم فیلمبرداری 4K، پایین بودن نسل سیستم عامل و همچنین کیفیت پایین سنسورهای دوربین نیز ممکن است شما را نسبت به خرید آن منصرف کنند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.