پربازدیدترین مطالب

آموزش

آموزش کپی رایتر وب؛ کشف سایت های سئو و نوشتن محتوای سئو

یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰

آموزش کپی رایتر وب؛ کشف سایت های سئو و نوشتن محتوای سئو

آموزش کپی رایتر وب؛ کشف سایت های سئو و نوشتن محتوای سئو

تبدیل شدن به یک کپی رایتر وب مستلزم یادگیری تسلط بر تکنیک های نوشتن محتوای بهینه شده برای سئو است. در این مقاله قصد داریم به موضوع آموزش کپی رایتر وب؛ کشف سایت های سئو و نوشتن محتوای سئو بپردازیم. موتورهای جستجو به لطف ادغام کلمات کلیدی و رعایت بهینه سازی معنایی دقیق از طریق استراتژی بازاریابی محتوای مرتبط با وب سایت، صفحات یک وب سایت را در نتایج جستجو قرار می دهند.

تولید محتوای سئو چیست؟

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید در وب سایت خود قرار دهید. به طور کلی، تولید محتوای وب یک عمل سئو است که هدف آن بهینه سازی صفحات یک وب سایت به طوری که در نتایج جستجو بالا رود.

ایجاد محتوای سئو به Google Index اجازه می دهد تا محتوای شما را شناسایی کند، ارتباط آن را تجزیه و تحلیل کند و مقاله شما را بر این اساس در نتایج خود قرار دهد.

هدف از  تولید محتوای سئو چیست؟

وقتی می دانیم که 90 درصد خریداران آنلاین تصمیم خود را بر اساس صفحه اول گوگل یا SERP (برای صفحه نتایج موتور جستجو) قرار می دهند، به سرعت متوجه می شویم که SEO خوب در وب ضروری است. برای اینکه مشتریان بالقوه شما را پیدا کنند، باید برای آنها قابل مشاهده باشید. برای به دست آوردن یک موقعیت خوب در گوگل تکنیک های زیادی وجود دارد که به دو دسته تعلق دارند: سئو در سایت (سئو داخلی) و سئو خارج از سایت(سئو خارجی). توجه داشته باشید که چه ایجاد صفحات ایستا برای وب سایت شما مورد هدف باشد و چه ارسال یک پست وبلاگ، باید روی شیوه های تولید محتوا تسلط داشته باشید.

آموزش کپی رایتر وب؛ کشف سایت های سئو و نوشتن محتوای سئو

استراتژی محتوا فقط شامل نوشتن برای وب نیست، بلکه شامل دانستن تمام اهرم‌های ارتباط دیجیتال برای فعال‌سازی است. نصب برچسب ها، کلمه کلیدی، رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو در موتوری مانند گوگل نیازمند ساختار استراتژی و شبکه داخلی آن است.

به همین ترتیب، اجتناب از سرقت ادبی و محتوای تکراری برای اینکه محتوای تحریریه جایگاه خود را داشته باشد و بدون دریافت جریمه به سایت قدرت بخشد، ضروری است. در ادامه به مهمترین ویژگی های یک محتوای سئو شده حرفه ای خواهیم پرداخت.

محتوای سئو باید حاوی کلمه کلیدی باشد

قوانین ویراستاری در وب خاص است. آنها باید معیارهای مرتبط بودن موتورها، مرورگرها و بالاتر از همه علاقه را داشته باشند و اطلاعات مناسب را به کاربرانی که تحقیقات خود را انجام می دهند ارائه دهند. بنابراین محتوای نوشته شده باید برای ربات های مسئول نمایه سازی قابل خواندن باشد که وظیفه آنها شناسایی موضوع مورد بحث و قرار دادن صفحات سایت بر اساس یک کلمه کلیدی خاص است. محتوای سئو شده در دراز مدت وزن و اعتبار را برای وب سایت ها به ارمغان می آورد.

محتوای سئو باید دارای تیتر هایی همراه با کلیدواژه باشند

محتوای سرمقاله حول کلیدواژه‌های مرتبط ایجاد می‌شود که حداکثر پاسخ را به درخواست‌های کاربر در موتور جستجویی مانند Google می‌دهد.

سئوی وب باید تکنیک های نوشتن صفحات وب، طراحی و نوشتن محتوای با کیفیت را که مستقیماً در سایت مشتری خود ادغام می شود، بداند. کیفیت ویراستاری اغلب می تواند توسط یک فرهنگ عمومی خوب کمک شود. این امکان را می دهد تا محتوای منحصر به فردی را با جهت گیری به اهداف تعریف شده در استراتژی تحریریه بنویسید. نویسنده حرفه ای منشور سرمقاله ای را تنظیم می کند که به آن پایبند است تا محتوای متن را متمرکز کند.

چگونه در تولید محتوای وب اقدام کنیم؟

1. درخواست های هدف خود را برای تولید محتوای سئو شناسایی کنید

اولین قدم در ایجاد محتوای سئوی شما، شناسایی عباراتی است که مشتریان به دفعات بیشتری به دنبال آن هستند. سپس باید قبل از شروع به نوشتن صفحات خود مرتبط ترین را انتخاب کنید. تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس استراتژی تولید محتوای شماست. هدف آن شناسایی مرتبط ترین کلمات کلیدی برای کسب و کار است. به عبارت دیگر، باید تمام جستجوهای بالقوه برای مخاطبان هدف شما را گرد هم آورد. چندین ابزار مانند Moz Keyword Explorer، Ahrefs یا حتی Keyword Magic Tool از SEMrush کار شما را آسان می کند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای نوشتن محتوای مرتبط برای کاربران اینترنت و گوگل بسیار مهم است. کلمه کلیدی اصلی در قلب تولید محتوای شما خواهد بود و باید 1% تا 2% از متن صفحه شما را نشان دهد. به یاد داشته باشید، یک صفحه = یک کلمه کلیدی اصلی.

در ادامه شما باید به گنجینه ای از کلمات هم معنی  کلیدواژه اصلی احاطه داشته باشید. ایده خوبی است که لیستی از کلمات و عبارات مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر خود را ایجاد کنید و در مقاله خود قرار دهید.

نکته مفید: کلمه کلیدی اصلی خود را در گوگل وارد نمایید و با جستجوی مرتبط با آن، ایده های جالبی پیدا کنید.

2. ساختار صفحه خود را برای ایجاد محتوای سئو تعریف کنید

قبل از شروع نوشتن، باید ساختار صفحه خود را ایجاد کنید زیرا در ادامه خواهید دید که همه چیز را از آن به دست خواهید آورد. به طور مشخص، شما باید با تعریف نکات زیر یک معماری از محتوای خود بسازید:

ماهیت محتوای شما اولین نکته ای است که باید شناسایی کنید. آیا می خواهید یک لیست، یک راهنما، یک صفحه خدمات، یک صفحه "درباره" بسازید؟ لیست طولانی است، حتما ماهیت صفحه خود را قبل از اقدام به مراحل بعدی مشخص کنید. در حقیقت پلان صفحه شما در ایجاد محتوای سئو ضروری است. این به شما امکان می دهد اسکلت پست وبلاگ، صفحه خدمات خود یا موارد دیگر را ایجاد کنید.  نویسنده محتوای سئو باید با خواندن طرح کلی خود با بخش های جداگانه (عناوین و سرفصل های فرعی)، بتواند پیام کلیدی و موضوع مشترک صفحه خود را درک کند.

3. عنوان و زیرنویس خود را ایجاد کنید

اکنون که ساختار صفحه شما ایجاد شده است، ایجاد عناوین شما گام سوم در ایجاد محتوای وب شما است. در سئو، عناوین به ترتیب اهمیت رتبه بندی می شوند. عنوان اصلی صفحه شما H1 نام دارد (هدر یک) قسمت های تیتر بندی اصلی شما H2 و قسمت های فرعی شامل H3 هستند.

نتیجه گیری

با گسترش فناوری  و میل به استفاده از دنیای الکترونیک، کسب و کار ها می بایست سایت های خدماتی خود را به روز نگه دارند. در این راستا استفاده از خدمات تولید محتوای سئو می تواند یک راهکار کلیدی باشد. انتخاب عناوین سئو، نحوه نگارش سئو، ارجاع طبیعی، نوشتن وب، ساختار بخشی از مقاله های سایت هستند که توسط یک کپی رایتر حرفه ای بسیار عالی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.