پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی بیشتر با هواوی آنر ۷ ایکس (Honor ۷X)

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی بیشتر با هواوی آنر ۷ ایکس (Honor ۷X)

چند روز پیش آنر، زیرمجموعه شرکت هواوی، از جذاب ترین گوشی میان رده خود، آنر 7 ایکس رونمایی کرد. این محصول که یک گام مثبت برای برند آنر تلقی میشود با بدنه ی فلزی و نمایشگر جدید 18:9 خودنمایی می کند. نکته جالب توجه این است که Honor 7X علاوه بر یک دیوایس پریمیوم و با کیفیت تر نسبت به نسل پیشین یعنی مدل Honor 6X قیمت آن نیز با کاهش 50 دلاری نسبت به 6x  به قیمت 200 دلار عرضه خواهد شد.

طراحی
در Honor 7X، بدنه پلاستیکی 6 ایکس جای خود را به یک بدنه ی آبی یا مشکی تمام آلومینومی (و نیز طلایی برای مدل اروپایی) داده است که حس بهتر و لذت بخشی را هنگام در دست گرفتن به کاربر القا می کند. در واقع رنگ مشکی  Honor 7X، مشابه پرچمدار وان پلاس 5 تی می باشد. اما قاب جلویی گوشی که از یک نمایشگر 18:9 میزبانی می کند همانند وان پلاس 5 تی، مسطح میباشد.

در قسمت پشت گوشی Honor 7X همانند وان پلاس 5 تی یک سنسور اثر انگشت به همراه دوربین دوگانه تعبیه شده که البته جانمایی دوربین ها و خطوط آنتن متفاوت هستند.

باریکی، سبکی و جذابی در کنار کیفیت ساخت بسیار خوب و طراحی هوشمندانه به همراه قیمت فوق العاده و مقرون به صرفه 200 دلاری از Honor 7X دستگاهی ساخته که به راحتی می توان موفقیت در فروش جهانی این گوشی موبایل را پیش بینی کرد.

نمایشگر
یکی از جذاب ترین نکات موجود در آنر 7 ایکس، نسبت 82 درصدی ابعاد صفحه به بدنه این گوشی 5.93 اینچی بوده که می تواند به فروش آن نیز کمک کند. طبیعتا با توجه به محدوده ی قیمتی این گوشی، نواقصی نیز وجود دارند. البته آنر راه حلی ساده و سریع طراحی کرده که به جای رفتن به تنظیمات هر اپلیکیشن، از کاربر می پرسد که آیا مایل به کشیدن برنامه های خاص هستید یا با برش های مشکی رنگ آن ها را مشاهده می کنید، سپس با توجه به اپلیکیشن های انتخابی برنامه اجرا می شود.

این گوشی همراه با وضوح 2160 × 1080 پیکسل و یا به عبارتی دیگر Full HD+ با تراکم پیکسلی ppi 407 خوب و مناسب میباشد. در بررسی اولیه Honor 7X و نیز براساس آزمایش ها انتظار ما رنگ های عمیق تر از آنچه که هستند بود ولی بطور کلی رضایت بخش میباشند.


رابط کاربری و عملکرد
رابط کاربری این گوشی، EMOTION UI 5.1 بوده که مشابه iOS اپل است ، اما قابلیت های سودمند دیگری نظیر “App Twin” را نیز ارائه میکند که به کمک آن میتوان دو نسخه از یک اپلیکیشن نظیر تلگرام را اجرا نموده و با دو حساب کاربری مختلف از آن استفاده نمود.
 
Honor 7X از پردازنده کایرین 659 که آخرین پردازنده میان رده هواوی میباشد بهره مند است که البته جزو پردازنده های بالارده نبوده اما در کنار یک رم 3 گیگابایتی میتواند عملکرد بسیار مناسبی را ارائه کند.

سنسور پرسرعت اثر انگشت لایتنینگ این گوشی این امکان را فراهم کرده که با یک ضربه کوچک و به سرعت به صفحه اصلی گوشی دسترسی پیدا کنید. هرچند بنچمارک ها چنین چیزی را نشان نمیدهند اما ناوبری با دیوایس و جابجایی بین اپلیکیشن ها با سرعت خوبی انجام میشود که با استفاده از گوشی تجربه متفاوت با انتظارات شما را در اختیارتان قرار خواهد داد.

دوربین
بر روی قاب پشت آنر 7 ایکس، یک ماژول دوربین دوگانه مجهز به سنسورهای 16 و 2 مگاپیکسلی تعبیه شده، باتوجه به اینکه این دوربین از نظر عددی نسبت به Honor 6X بیشتر میباشد، کیفیت بهتری نیز ارائه خواهد داد. دوربین دوم این گوشی تنها برای عکاسی در حالت پرتره طراحی شده که احتمالا قادر خواهد بود حداقل ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) این سیستم دوربین توسط آنر ارتقا یافته تا تصاویر با سرعت بیشتری در مقایسه با گذشته ثبت شوند. همچنین دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده بر روی قاب جلویی امکان فیلم برداری با وضوح Full HD را داشته اما در مقایسه با دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی گوشی کیفیت کمتری را ارائه میدهد.

انتظارها
سال گذشته آنر 6 ایکس بین گوشی های میان رده، محصول قابل قبولی به شمار می رفت اما اکنون با بررسی اولیه ی آنر 7 ایکس، میتوان گفت با توجه به عملکرد مناسب هواوی، در آینده ای نزدیک این گوشی به یکی از محبوب ترین گوشی های اندرویدی میان رده بازار تبدیل خواهد شد.

این محصول میتواند امکانات بسیار جذاب و کاربردی که در گوشی های بالارده وجود دارد را تنها با 200 دلار در اختیار شما قرار دهد که البته با توجه به طراحی و کیفیت ساخت این محصول، شما هیچگاه حس داشتن یک گوشی میان رده را احساس نمی کنید.

در انتها، Honor 7X را باید یک گوشی میان رده مورد انتظار با ارزش خرید بسیار بالا دانست.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.