پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با گوشی های لنوو اس ۵ پرو و لنوو کی ۵ پرو

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با گوشی های لنوو اس ۵ پرو و لنوو کی ۵ پرو

گوشی های میان رده لنوو با نام‌های اس 5 پرو (Lenovo S5 Pro) و لنوو کی 5 پرو (Lenovo K5 Pro) با ویژگی هایی نسبتا مشابه شامل دوربین دوگانه، بلندگوهای استریو وباتری های قوی وبزرگ با امکان شارژ سریع رونمایی شدند

لنوو اس 5 پرو

لنوو اس 5 پرو دارای کیفیت ساخت بالا، بدنه‌ای فلزی، صفحه نمایش 6.2 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080p و دارای طراحی ناچ در بالای نمایشگر می باشد. اس 5 پرو از تکنولوژی تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی با سنسور سونی و یک اسکنر سه بعدی مادون قرمز بهره می برد، این مدل سه بعدی توانایی ایجاد افکت‌های نورپردازی استودیویی را دارا می باشد که برای بهبود عملکرد در شرایط نور کم از سنسور IMX 476 با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری بهره می برد . ازطرفی در کنار این ویژگی ها از قیمتی مناسب برخوردار است .

در قاب پشتی گوشی لنوو اس 5 پرو ، ترکیبی از یک دوربین دوگانه با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.25 میکرومتر و دیافراگم f/1.8 و یک لنز 20 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم دو برابری و دیافراگم f/2.6 جای  گرفته است. دوربین اصلی این گوشی قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه می باشد و دوربین جلو توانایی فیلم برداری  با کیفیت 1080p را دارا می باشد .

اگر تمایلی به استفاده از قابلیت تشخیص چهره ندارید ، می‌توانید از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در قاب پشتی گوشی بهره گیرید . لنوو S5 Pro نیروی خود را از چیپست اسنپدراگون 636 می‌گیرد و در کنار آن، 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی تعبیه شده است. همینطور یک اسلات سیم کارت هیبریدی در گوشی قرار گرفته و شما می‌توانید از دو سیم کارت یا یک سیم کارت به همراه یک کارت حافظه جانبی برای افزایش فضای ذخیره‌سازی بهره مند شوید.

سیستم عامل لنوو اس 5 پرو اندروید می باشد و از رابط کاربری ZUI با قابلیت هوش مصنوعی و مولتی تسکینگ بهره می‌برد. همچنین باتری نسبتا خوب  3500 میلی‌آمپرساعتی با شارژر 18 واتی در آن تعبیه شده است و پورت شارژ گوشی نیز از نوع USB-C است.

این گوشی در تاریخ 23 اکتبر به صورت رسمی با قیمتی حدود  190 دلار برای مدل دارای حافظه داخلی 64 گیگابایت عرضه گردیده است

لنوو کی 5 پرو

و اما جایگزین ارزان‌تری برای مدل  S5 Pro ؛ گوشی لنوو کی 5 پرو (Lenovo K5 Pro) می باشد . K5 Pro از صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن 1080p بدون ناچ بهره می برد  و دارای  چیپست اسنپدراگون 636 بوده و از رم 4 یا 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی بهره می برد.

در K5 Pro خبری از سنسور مادون قرمز و مدل سه بعدی نیست. در قاب جلویی گوشی و در بالای صفحه نمایش، دوربین دوگانه 16 و 5 مگاپیکسلی قرار گرفته و دوربین اصلی سلفی 16 مگاپیکسل و یک سنسور 5 مگاپیکسلی نیز برای ثبت عکس های سلفی بهتر در کنار آن تعبیه شده است. در قاب پشتی گوشی نیز دوربین دوگانه 16 و 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و ازسیستم کاهش نویز برای بهتر شدن عکس‌ها در نور کم بهره برده است.

لنوو K5 Pro مانند S5 Pro  نیز دارای بلندگوهای استریو جانبی، پورت شارژ USB-C و همچنین جک هدفون 3.5 میلی‌متری است. K5 Pro ، از باتری پرظرفیت‌تر و قوی تری  نسبت به مدل سری S بهره می برد که شامل باتری 4050 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی نسخه 3.0 است

عرضه رسمی این گوشی از تاریخ 25 اکتبر 2018 با حدود قیمتی 145 دلار برای مدل پایه و 190 دلار برای مدل 128 گیگابایتی با رم 6 گیگابایت آغاز می شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.