پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با مایکروسافت سرفیس گو؛ تبلت ویندوزی ۱۰ اینچی و اقتصادی

یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با مایکروسافت سرفیس گو؛ تبلت ویندوزی ۱۰ اینچی و اقتصادی

در این مطلب قصد داریم جدید‌‌ترین تبلت ویندوزی ردموندی‌ها را تحت نام مایکروسافت سرفیس گو (Microsoft Surface Go) به شما معرفی کنیم. در ادامه به مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت و زمان عرضه این محصول جدید شرکت مایکروسافت خواهیم پرداخت.

مایکروسافت از جدید‌‌ترین تبلت ویندوزی خود رونمایی کرد. این تبلت که با نام مایکروسافت سرفیس گو معرفی شده است نسبت به مدل‌های مشابه قبل از خود کوچک‌‌تر، قابل حمل‌‌تر و جمع و جور‌‌تر است. با این تعاریف شاهد یک تبلت ارزان قیمت و اقتصادی از طرف مایکروسافت هستیم. البته باید توجه داشت که متناسب با کاهش قیمت دستگاه، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن هم کاهش پیدا کرده است و کاربران برای استفاده از یک مجموعه کامل لپ‌تاپی باید هزینه‌های بیشتری را برای تجهیزات اضافی پرداخت کنند. شاید بتوان این موضوع را این طور توجیه کرد که مایکروسافت قصد داشته است تبلتی برای کاربران معمولی و آنهایی که قصد انجام کار‌های روزمره را دارند ارائه کند. تبلتی ویندوزی با قیمتی کمتر از 400 دلار و با ارزش خرید بالا.

اولین تغییری که در مشاهده اولیه مایکروسافت سرفیس گو بر ما آشکار شد، کاهش ابعاد صفحه این دستگاه نسبت به سرفیس پرو بود. صفحه‌نمایش این محصول یک نمونه 10 اینچی است که تقریبا حس یک آیپد را القا می‌کند و اندازه آن نسبت به نمایشگر 12.3 اینچی سرفیس پرو به مراتب کوچک‌‌تر است. یکی از مهم‌‌ترین تفاوت‌های این محصول استفاده از پردانده‌های پنتیوم به جای پردازنده‌های سری Core i می‌باشد.

تمام این تعاریف خبر از یک لپ‌تاپ اقتصادی با قابلیت انجام کار‌های روزمره و نیمه حرفه‌ای است و نمی‌توان انتظار یک کامپیوتر کامل را از آن داشت. پس می‌توان گفت مایکروسافت سرفیس گو از نظر قدرت پردازشی تا حدودی تحلیل رفته است. اما این محصول همچنان برای کار‌های روزمره از جمله وبگردی، امور چند رسانه‌ای و یا بهره‌گیری از ابزار‌ها و سرویس‌های آنلاین یک انتخاب عالی است.

با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که شبیه‌‌ترین محصول به سرفیس گو ، تبلت عرضه شده مایکروسافت در سال 2015 است. نام این تبلت سرفیس 3 بود که با نمایشگری 10 اینچی و پردازشگر Intel Atom تجهیز شده بود. این محصول سال 2015 مایکروسافت، قدرت پردازشی و نرم‌افزاری زیادی نداشت و به درد کار‌های کمتر پیچیده می‌خورد، به همین دلیل نمی‌توانیم از آن به عنوان یک رایانه کامل و بی‌نقص یاد کنیم. حالا باید به تفاوت‌های سرفیس گو و این تبلت قدیمی‌مایکروسافت بپردازیم.

مایکروسافت سرفیس گو یک تبلت ویندوزی با وزن حدودی 520 گرم و طراحی زیبا و عملکرد نسبتا خوب است. ابعاد کوچک آن باعث می‌شود تا کار کردن با آن راحت‌‌تر شود و حمل‌و‌نقل آن آسان‌‌تر گردد. خوش‌دستی و اشغال فضای کم را می‌توان از مزیت‌های این تبلت جدید به‌شمار برد. از امتیازات ویژه تبلت سرفیس گو می‌توان به پشتیبانی حرفه‌ای از قلم هوشمند و برخورداری از بهترین کیبورد کاور در کلاس خود و یک پایه نگهدارنده عالی اشاره کرد. این تبلت بوسیله یک درگاه USB-C به دستگاه‌های دیگر متصل شده و از همان درگاه شارژ می‌شود. کاربران همچنین می‌توانند توسط قسمت مغناطیسی قرار گرفته بر روی بدنه ، سرفیس گو خود را شارژ کنند.

مشخصات کلیدی مایکروسافت سرفیس گو
    پردازنده مرکزی Intel Penyium Gold 4415Y
    صفحه نمایش 10 اینچی با وضوح 1800×1200 پیکسل
    رم 4 یا 8 گیگابایتی
    حافظه 64 گیگابایتی eMMC یا 128/256 گیگابایتی SSD
    دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با قابلیت Windows Hello
    دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار
    مجهز به درگاه USB-C، میکرو اس دی و هدفون
    سیستم عامل ویندوز 10 اس ، نسخه هوم یا پرو

شاید نا امید کننده‌‌ترین صحنه‌ای که یک کاربر می‌تواند در روند خرید تبلت سرفیس گو تجربه کند، عدم مشاهده لوازم جانبی محصول در جعبه ای که خریداری کرده است باشد. شاید مایکروسافت بهترین کیبورد کاور را برای تبلت ویندوزی جدید خود ارائه کرده باشد، اما همچنان کاربران باید برای استفاده از کیبورد مبلغ جداگانه 99 دلار برای مدل مشکی یا 129 دلار برای نسخه آلکانتارا پرداخت کنند. البته این قیمت‌ها همچنان 30 دلار از کیبورد‌های نسخه‌های سرفیس پرو ارزان‌‌تر هستند.

قلم هوشمند این محصول کاملا مشابه مدل به‌کاررفته در سرفیس پرو است. این قلم با نام Surface Pen با قیمتی معادل 99 دلار عرضه می‌شود. مایکروسافت با عرضه سرفیس گو قصد داشته است به کاربران در صورت خرید قلم و کیبورد مربوطه یک تبلت هیبریدی با مشخصات فنی متفاوت و ابعاد کوچکتر و قیمتی بسیار پایین‌‌تر از مدل سرفیس پرو تحویل دهد. سرفیس گو حدود 50 درصد از نسخه سرفیس پرو ارزان‌‌تر است. البته قلم به‌کار‌رفته در هر دو محصول مشابه است اما سرفیس گو یک نسخه کوچکتر از ماوس با قیمت 35 دلار در رنگ‌های مشابه با سرفیس پین یعنی قرمز، سفید، آبی و مشکی را به همراه خواهد داشت.

سری سرفیس مایکروسافت از بهترین محصولات بازار دیجیتال هستند که گام‌های بزرگی را در زمینه تبلت‌های ویندوزی و کامپیوتر‌های قدرتمند برداشته‌اند. محصولاتی همچون سرفیس پرو تا سرفیس بوک (مجهز به کارت گرافیک انویدیا)، نسخه اسلیم سرفیس لپ تاپ و حتی کامپیوتر all-in-one سرفیس استودیو دسکتاپ که موفقیت‌های چشمگیری برای کمپانی مایکروسافت به همراه داشته‌اند و همچنان از بهترین‌ها به‌شمار می‌روند. البته سری سرفیس پرو دست خوش برخی تغییرات جزئی شده است. از مهم‌‌ترینِ این تغییرات می‌توان به افزایش قدرت پردازنده‌ها و ارائه نسخه LTE به مشتریان و همچنین عرضه محصولات جانبی جذاب از جنس آلکانتارا اشاره کرد. موارد مذکور تمام تغییراتی بود که در نسخه سرفیس پرو مشاهده شده است و در دیگر موارد این مدل با نسخه‌های قبلی کاملا مشابه است.

زمان عرضه سرفیس گو مایکروسافت اوایل آگوست (11 مرداد ماه) برآورد شده است. به بیان دقیق‌‌تر انتظار داریم در تاریخ 2 آگوست این محصول در نسخه‌های Wi-Fi و LTE به صورت رسمی ‌وارد بازار شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.