پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با لپ تاپ های گیمینگ مجهز به پردازنده های ۶ هسته ای اینتل

سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با لپ تاپ های گیمینگ مجهز به پردازنده های ۶ هسته ای اینتل

برندهای طراح و عرضه کننده ی کامپیوتر ها از لپ تاپ های گیمینگ که مجهز به پردازنده ی قدرتمند 6 هسته ای اینتل می باشند رونمایی کرده اند که این برند ها شامل ایسر ، ایسوس ، گیگابایتی و البته سامسونگ می باشند.

می توان گفت که هفته ی گذشته برای شرکت اینتل هفته ای موفق و سرنوشت ساز بود چرا که این کمپانی از نخستین پردازنده ی Core i9 خود که مخصوص لپ تاپ ها می باشند رونمایی کرد و علاوه بر این از نسخه ی جدیدتر پردازنده های Core i5 و Core i7 که دارای 6 هسته ی قدرتمند می باشند را نیز معرفی کرد.

ویژگی که این پردازنده های جدید اینتل را متمایز می کند این است که این پردازنده ها، مخصوص لپ تاپ های گیمینگ هستند که دارای کارایی بالا در زمینه ی جدید ترین بازی ها و گرافیک های بالا می باشند.

کمپانی اینتل با در نظر گرفتن کارایی پایینی که نسل گذشته ی این پردازنده ها داشتند و عملکرد ایده آلی را به کاربران ارائه نمی دادند ، پردازنده های 6 هسته ای بی نظیری را طراحی کرد که حالا به لطف این پردازنده های قدرتمند 6 هسته ای، کاربران می توانند جدید ترین بازی ها را با گرافیک بالایی در لپ تاپ های گیمینگ اجرا کنند. در ادامه ی این مقاله به معرفی لپ تاپ هایی از برند های متعدد مانند ایسر، ایسوس، گیگابایت و سامسونگ با پردازنده های جدید اینتل می پردازیم.

لپ تاپ ایسر نیترو 5
لپ تاپ ایسر نیترو 5 ، مجهز به یک نمایشگر 15.6 اینچی فول اچ دی IPS می باشد. این لپ تاپ دارای هشتمین نسل از پردازنده های Core i7 و Core i7+ اینتل به همراه یک کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1050 Ti می باشد. مدل آپشنال این لپ تاپ از پردازنده ی Core i7+ بهره می برد که مجهز به تکنولوژی حافظه Optane است. ظرفیت رم در این لپ تاپ 32 گیگابایت و حافظه ی داخلی آن 512 گیگابایت NVMe PCIe  است. ایسر در لپ تاپ گیمینگ جدید خود تعداد زیادی درگاه شامل درگاه USB نوع C و  HDMI 2.0 تعبیه کرده است.

لپ تاپ گیگابایت آئرو 15 / 15 ایکس
لپ تاپ گیگابایت آئرو 15 / 15 ایکس مجهز به نمایشگری 15.6 اینچی فول اچ دی است که دارای نرخ رفرش 144 هرتزی و البته حاشیه های کم 5 میلی متری می باشد . تفاوتی که میان لپ تاپ گیگابایت آئرو 15 و 15 ایکسی وجود دارد بسیار کم است چرا که هر دو مدل به هشتمین نسل از پردازنده های Core i7 اینتل ، ظرفیت رم 32 گیگابایتی مجهز می باشند . گیگابایت همچنین بر روی این لپ تاپ از یک درگاه USB نوع C تاندربولت 3،‌درگاه HDMI 2.0 و دو درگاه USB معمولی همراه با کارتخوان اس دی و درگاه اترنت استفاده کرده است.

لپ تاپ سامسونگ اودیسه زد
لپ تاپ سامسونگ اودیسه زد ، دارای نمایشگر 15.6 اینچی ، پردازنده نسل هشتمی Core i7 اینتل، تا 16 گیگابایتی رم و تا 1 ترابایت حافظه NVMe PCIe می باشد . نمایشگر استفاده شده در این لپ تاپ از وضوح فول اچ دی بهره مند می باشد که دارای کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1060 Max0-P می باشد . لپ تاپ سامسونگ اودیسه زد به همراه یک درگاه USB نوع C، دو درگاه USB 3.0، یک درگاه USB 2.0 و HDMI طراحی قرار است در سه ماهه سوم سال 2018 عرضه شود.

ایسوس روگ Zephyrus M
لپ تاپ ایسوس روگ Zephyrus M جدیدترین لپ تاپ کمپانی ایسوس می باشد که دارای هشتمین نسل پردازنده های Core i7 اینتل، رم 16 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی NVMe PCIe است . نمایشگر این لپ تاپ گیمینگ 15.6 اینچ فول اچ دی IPS با پشتیبانی از نرخ رفرش 144 هرتزی است و از تکنولوژی G-Sync انویدیا بهره می برد. قرار است کمپانی ایسوس سه مدل از این لپ تاپ را به فروش رساند که یکی از آن‌ها فاقد G-Sync و کارت گرافیک انویدیا GTX 1060 است اما دو مدل دیگر نیز از نرخ رفرش بالای نمایشگر و یکی از کارت‌های گرافیک GTX 1060 یا GTX 1070 برخوردارند.


لپ تاپ ایسوس روگ G703
لپ تاپ ایسوس روگ G703 ، لپ تاپی مجهز به پردازنده ی Core i9 می باشد، این لپ تاپ گیمینگ دارای یک نمایشگر عظیم‌ 17.3 اینچی فول اچ دی با نرخ رفرش برابر با 144 هرتزی است و از تکنولوژی G-Sync انویدیا بهره می برد. این لپ تاپ به کارت گرافیک انویدیا است تجهیز بوده و از 3 درگاه USB، یک درگاه USB نوع C تاندربولت 3، یک درگاه mini DisplayPort، درگاه HDMI و حتی اسلات کارت حافظه در آن تعبیه شده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.