پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با رنگ‌ منحصر‌به‌فرد و جذاب Twilight گوشی هواوی پی ۲۰

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با رنگ‌ منحصر‌به‌فرد و جذاب Twilight گوشی هواوی پی ۲۰

گوشی‌های هواوی پی 20 و پی 20 پرو از جدید‌ترین پرچمداران هواوی هستند که در رنگ‌های منحصر‌به‌فرد و جذابی تولید شده اند. در این مطلب قصد داریم در مورد تکنولوژی پشت‌پرده رنگ این گوشی‌های هوشمند بحث کنیم.

سری جدید پرچمداران هواوی نماد پیشرفت زیاد هواوی هستند. هواوی پی 20 و نسخه پرو این گوشی که در پاریس معرفی شدند، گنجینه‌ای از تمام دستاورد‌های چند سال اخیر هواوی به حساب می‌آیند که نتیجه همکاری‌های موفق کمپانی هواوی و Leica و تلاش‌های زیاد این شرکت در زمینه تحقیق و توسعه بوده است. گوشی هواوی پی 20 پرو مجهز به قدرتمند‌ترین دوربین در بین نمونه‌های مشابه است. این دوربین سه گانه 40 مگاپیکسلی برجسته‌ترین ویژگی این گوشی به حساب می‌آید. به‌علاوه با ورود تراشه اصلی با پشتیبانی از هوش‌مصنوعی (AI) قدرت این پرچمداران جدید چندین برابر خواهد شد.

زیبایی و طراحی یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتور‌های انتخاب یک گوشی هوشمند است. تکنولوژی پوششی رنگ ساختار به سری هواوی پی 20 کمک می‌کند تا با الهام گرفتن از نور، رنگ ساختار را در زبان طراحی ادغام کرده و نمونه‌ای منحصر‌به‌فرد ارائه کند. در حال حاضر P20 Pro دارای رنگی بسیار خاص و فوق‌العاده به نام Twilight است که از طلاقی رنگی‌هایی مشابه رنگ تاریک و روشن آسمان در هنگام آغاز طلوع خورشید ایجاد می‌شود.

رنگ شفق قطبی مدار قطب شمال بی‌نظیر و عمیق است. حباب‌های رنگین‌کمان نیز با درخشش در آفتاب رنگ‌های مشابه شفق قطبی ساطع می‌کنند که رنگی دلنشین، زیبا، شفاف، مبهم و زودگذر را به وجود می‌آورند. هواوی با ارئه نسخه Huawei P20 این ترکیب رنگ را ماندگار کرد.

متخصصان کمپانی هواوی موفق شدند رنگ‌های رنگین‌کمان و آسمان گرگ و میش را با هم ترکیب کرده و در طراحی رنگ گوشی‌های هوشمند جدید این شرکت به‌کار بگیرند. متخصصان با جداکردن طیف نوری آبی و فرابنفش توانستند رنگی جدید به نام Twilight (رنگ تاریک و روشن آسمان) تولید کنند و آن را در مدل HUAWEI P20 Twilight به کار بگیرند.

رنگ Twilight به عنوان رنگ مد 2018 شناخته می‌شود و درک این رنگ کار مشکلی است. جالب است بدانید این رنگ توسط آژانس معتبر تحقیقاتی (PANTONE) به عنوان رازآلود‌ترین رنگ سال 2018 معرفی شده است. در واقع Twilight رنگی بنفش با پایه آبی است که در حقیقت عضو نور‌های فرابنفش بوده و در طیف نور‌های قابل مشاهده توسط انسان قرار ندارد.

PANTONE رنگ بنفش را این طور توصیف می‌کند: رنگ بنفش نماینده برای آینده نگری، تفکر عمیق همراه با اصالت و هنر است و بسیار راز‌آلود و چشم‌گیر می‌باشد. در واقع رنگ نور فرابنفش در سال 2018 وارد دنیای مد شد و در داخل و خارج انواع نمایش‌ها گسترش یافت تا تفسیر کاملا غنی از آن ارائه شود. کاملا واضح است که نور فرابنفش در آینده‌ای نه چندان دور وارد زندگی روزمره ما خواهد شد و جای خود را در کار و سرگرمی‌های ما پیدا خواهد کرد.

جنس بدنه گوشی HUAWEI P20 از شیشه است که باعث رازآلودی بیشتر رنگ فرابنفش و القای حس بهتری می‌شود. در واقع این یک انتخاب هوشمندانه از طرف هواوی بود تا از این فرصت عالی بهره برده و این رنگ را توسط گوشی‌های هوشمند جذاب خود با زندگی روزمره کاربران پیوند بزند.
 
اما HUAWEI چگونه توانسته است طیف رنگی آبی و بنفش را تحت نام Twilight روی سطح شیشه‌ای با ضخامت و عمق زیاد در سری هواوی پی 20 پیاده‌سازی کند؟
در‌حقیقت رنگ‌های استفاده شده توسط نسل جدید تکنولوژی پوشش طیفی فیلتر شده‌اند. اما با این حال باز هم کنترل محدوده یک طیف رنگ مشخص کار بسیار دشواری است. مثلا طیف آبی و بنفش با تنظیم مجدد دستگاه هر بار نتیجه‌ای متفاوت ارائه می‌دهند و باید به دنبال بهترین نتیجه باشیم.

با نسل جدید تکنولوژی پوشش طیف رنگی، ضخامت و نوع لایه‌های پوششی رنگ را می‌توان در طول سطح تغییر داد و رنگ ساختار پوششی منحصر‌به‌فرد را پیدا کرد. چنین ابداع و خلاقیتی باعث تجربه جدید بصری و محدوده‌ای از رنگ‌های غنی برای سری P20 شده است که زیبایی رنگ‌های رنگین‌کمان و نور و سایه را القا می‌کنند.

ادغام طیف‌های رنگ مختلف باعث نمایش رنگی خیره‌کننده و پر‌رمز و راز می‌شود. به‌علاوه با ترکیب رنگ‌های مختلف در طراحی بصری رابط کاربری EMUI 8.1در سری HUAWEI P20، شرایط درک و حس ترکیب زیبای رنگ‌ها فراهم می‌شود.

در زمان ادغام دانش، تکنولوژی و هنر شاهد چنین نتیجه خارق‌العاده‌ای و تقاطع نور و سایه و طیف رنگی زیبای مشابه رنگین‌کمان خواهیم بود. رنگ‌های زیبا با تکنولوژی پیشرفته رو ‌در ‌رو می‌شوند. سری هواوی پی 20 در نور متولد شده و اجازه می‌دهد تا طیف رنگی آسمان گرگ و میش در واقعیت باقی مانده و در دست، لمس شود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.